- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07635836
Comparison of Double-tract and Tubular Gastric Anastomosis in Proximal Gastric Cancer
3. Juni 2026 aktualisiert von: Qilu Hospital of Shandong University
Comparison of Gastroesophageal Reflux and Quality of Life Between Double-tract and Tubular Gastric Anastomosis in Proximal Gastric Cancer Patients
This study includes patients diagnosed with proximal gastric cancer (Siewert type II/III, cT1-3N0-1M0) across six tertiary hospitals, who underwent either double-tract reconstruction (DTR) or tubular gastric anastomosis (TGA).
Participants were divided into two groups based on the surgical procedure.
We conducted a comparative analysis of postoperative outcomes by evaluating electronic medical records, postoperative gastroscopy, 24-hour esophageal pH monitoring, and relevant rating scales.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
52
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Hui Qu, Doctor of Medicine
- Telefonnummer: +8618560085120
- E-Mail: doctorquhui@email.sdu.edu.cn
Studienorte
-
-
Shandong
-
Jinan, Shandong, China, 250012
- Rekrutierung
- Qilu Hospital of Shandong University
-
Kontakt:
- Hui Qu, Doctor of Medicine
- Telefonnummer: +8618560085120
- E-Mail: doctorquhui@email.sdu.edu.cn
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Pathologically confirmed gastric adenocarcinoma by biopsy
- Carcinoma of the upper gastric body or Siewert type II/III adenocarcinoma of the esophagogastric junction (AEG), with a clinical stage of cT1-3N0-1M0
- Age 18-75 years, with a performance status (PS) score of 0-2
- Candidates for planned surgical resection, eligible for either double-tract reconstruction or tubular gastric anastomosis based on preoperative assessment
- No severe dysfunction of vital organs (liver, kidney, heart, lung, or brain), and no severe infection or uncontrolled chronic diseases
Exclusion Criteria:
- Presence of other malignant tumors or severe chronic diseases (e.g., severe diabetes mellitus, chronic kidney disease, decompensated cirrhosis, etc.)
- Preoperative endoscopic diagnosis of Barrett's esophagus
- Severe preoperative malnutrition (albumin <30 g/L, prealbumin <150 mg/L)
- History of prior upper abdominal surgery, gastrointestinal malformation, or psychiatric disorders
- Preoperative diagnosis of obstructive motor disorders of the cardia (including achalasia spectrum disorders)
- Inability to cooperate with or complete the required postoperative examinations
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: DTR Group
Patients in this group underwent radical proximal gastrectomy with double-tract reconstruction.
|
Patients underwent double-tract reconstruction after radical proximal gastrectomy
|
|
Kein Eingriff: TGA Group
Patients in this group underwent radical proximal gastrectomy with tubular gastric anastomosis.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Incidence of postoperative reflux esophagitis
Zeitfenster: 6 month after surgery
|
The diagnosis of reflux esophagitis was based on symptoms, endoscopic findings, and 24-hour esophageal pH monitoring.
|
6 month after surgery
|
|
Severity of reflux esophagitis
Zeitfenster: 6 month after surgery
|
According to the diagnostic and grading criteria for reflux esophagitis, patients were classified into four categories: no reflux esophagitis, mild (LA-A/B), moderate (LA-C), and severe (LA-D).
|
6 month after surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Postoperative nutritional recovery
Zeitfenster: 1 year after surgery
|
The body weight change rate at different postoperative time points compared with preoperative levels, along with albumin, prealbumin, and hemoglobin levels, were comprehensively considered in the assessment of postoperative nutritional status.
|
1 year after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Japanese Gastric Cancer Association. Japanese gastric cancer treatment guidelines 2018 (5th edition). Gastric Cancer. 2021 Jan;24(1):1-21. doi: 10.1007/s10120-020-01042-y. Epub 2020 Feb 14. No abstract available.
- Kim MC, Jung MR, Noh JJ, Kang S, Chung JH, Park JH, Kim TH, Park JK, Kim Y, Seo SH, Kim SE, Kwon OK, Park JY, Park KB, Hwang SH, Lee SH, Lee YJ, Jeong SH, Jeon TY, Kim DH, Choi CI, Yoon KY, Seo KW, Kim KH, Oh SH, Kim KH. Current status of treatment for esophagojejunostomy leakage after total gastrectomy in patients with gastric cancer: a multicenter retrospective study in Korea. J Minim Invasive Surg. 2025 Dec 15;28(4):184-192. doi: 10.7602/jmis.2025.28.4.184.
- Xin C, Wang Z, Zheng Z, Lu S, Wei X, Zhang J, Yin J, Zhang Z. Comparison on the reflux and nutritional status of different reconstruction methods after laparoscopic proximal gastrectomy: a systematic review and network meta-analysis. Updates Surg. 2026 Apr;78(2):575-588. doi: 10.1007/s13304-025-02324-9. Epub 2025 Nov 6.
- Zhou J, Li R, Cheng Y, Zhao S, Wang J, Fu Y, Tian Z, Wang L, Wang W, Ren J, Wang D. Comparison of channel esophagogastrostomy and double tract reconstruction after laparoscopic-assisted proximal gastrectomy: a propensity score-matched analysis. Surg Endosc. 2025 Sep;39(9):5722-5732. doi: 10.1007/s00464-025-11978-w. Epub 2025 Jul 17.
- Tian Z, Cheng Y, Wang Y, Ren J, Wang S, Wang D. A 3-Arm case-matched analysis of anti-reflux reconstruction methods after laparoscopic proximal gastrectomy - Single tract jejunal interposition vs double tract reconstruction vs tube-like stomach reconstruction. Eur J Surg Oncol. 2025 Feb;51(2):109482. doi: 10.1016/j.ejso.2024.109482. Epub 2024 Nov 19.
- Liu Y, Yan M, Lin Z, Wei S, Li Y, Lin Z, Chen X. Short- and Mid-Term Outcomes of Proximal Gastrectomy With Double-Tract Reconstruction Versus Total Gastrectomy in Early-Stage Proximal Gastric Cancer. Cancer Med. 2025 Sep;14(18):e71258. doi: 10.1002/cam4.71258.
- Chen CY, Kung CY, Shyr BS, Huang KH, Fang WL, Lin SC, Li AF, Lo SS, Wu CW, Lan YT. Comparison of operative outcomes between proximal and total gastrectomy for proximal gastric cancer. J Chin Med Assoc. 2025 Oct 1;88(10):800-806. doi: 10.1097/JCMA.0000000000001287. Epub 2025 Sep 3.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Mai 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Oktober 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
9. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. April 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- KYLL-2026-04-036
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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