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A Real-world HCM-cohort Trial

4. Juni 2026 aktualisiert von: Ling Tao, MD, PhD, Xijing Hospital

A Multicenter, Prospective, Real-world Study on Hypertrophic Cardiomyopathy

Hypertrophic cardiomyopathy (HCM) is a genetically mediated myocardial disease predominantly caused by pathogenic mutations in sarcomeric protein genes and characterized by asymmetric left ventricular hypertrophy. Patients with HCM commonly present with dyspnea, chest pain, and exercise intolerance. Sudden cardiac death, progressive heart failure, and thromboembolic events remain the leading causes of mortality and morbidity, substantially impairing quality of life and increasing healthcare burden.

Despite advances in understanding the pathophysiology, diagnosis, and management of HCM, significant challenges persist, including etiological heterogeneity and underdiagnosis. At present, dedicated and systematic HCM databases remain lacking in China. Establishing a nationally HCM cohort and disease-specific database is therefore of considerable importance. In alignment with the goals of the "Healthy China 2030" initiative and supported by advances in medical big data technologies.

This study aims to construct a comprehensive HCM cohort, evaluate contemporary diagnostic and therapeutic practices and patient prognosis, identify relevant risk factors, and ultimately improve the overall management of patients with HCM.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

3000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Lanyan Guo, MD, Ph.D
  • Telefonnummer: +86-18189145929
  • E-Mail: guolany@163.com

Studienorte

    • China/Shaan XI Province
      • Xi'an, China/Shaan XI Province, China
        • the First Affiliated Hospital of the Air Force Medical University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

An expected enrollment of 3,000 HCM patients will be enrolled within the next 2 years.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Meet the clinical diagnostic criteria for HCM*;
  2. Patients who understand the purpose of this study, voluntarily participate in the trial and sign the informed consent form, have good compliance, and are willing to undergo clinical follow-up.

    • Clinical diagnosis of HCM is defined as left ventricular wall thickness ≥15mm at any position during diastole by.echocardiography or CMR (≥13mm if there is a family history of HCM or positive cardiac genetic testing), and other secondary factors (such as severe hepertension, aortic stenosis) causing myocardial hypertrophy are excluded.

Exclusion Criteria:

  1. Metabolic syndrome or hypertrophic cardiomyopathy-like syndromes associated with left ventricular hypertrophy, such as amyloid cardiomyopathy, sarcoidosis, Fabry disease, Danon disease or Noonan syndrome;
  2. Severe systemic hypertension and/or severe aortic stenosis (<1cm²);
  3. Comorbid malignant tumors;
  4. Comorbid with other end-stage diseases with an expected lifespan of less than 3 years;
  5. Comorbid with mental disorders;
  6. Currently participating in other clinical trials and not reaching the primary endpoint.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Hypertrophic cardiomyopathy
Patients who meet the clinical diagnostic criteria for hypertrophic cardiomyopathy.
Pflegestandard

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
MACE
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
The primary outcome was major adverse cardiovascular events (MACE), defined as a composite of cardiac death, ischemic stroke, systemic embolism, malignant arrhythmia events, non-fatal myocardial infarction, and rehospitalization for heart failure.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cardiac death
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Ischemic stroke
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Systemic embolism
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Malignant arrhythmia events
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Non-fatal myocardial infarction
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Rehospitalization for heart failure.
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of individual components of MACE.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
All-cause mortality
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of all-cause mortality.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Number of rehospitalizations for heart failure
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Total number of rehospitalizations for heart failure during follow-up.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
New-onset atrial arrhythmias
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of new-onset atrial arrhythmias, including atrial tachycardia, atrial flutter, and atrial fibrillation.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
End-stage heart failure
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of end-stage heart failure.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Heart transplantation
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of heart transplantation.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Non-obstructive hypertrophic cardiomyopathy progressing to obstructive hypertrophic cardiomyopathy
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of non-obstructive hypertrophic cardiomyopathy progressing to obstructive hypertrophic cardiomyopathy.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Anxiety/depressive mental disorders
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Incidence of anxiety/depressive mental disorders.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
The Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire (KCCQ) ≥5-point improvement
Zeitfenster: 1, 6, 12, 24, 36, 60 months
Proportion of patients achieving a ≥5-point improvement in KCCQ score from baseline after treatment. The KCCQ Overall Summary Score ranges from 0 to 100, with higher scores indicating better health status.A ≥5-point increase is considered a clinically meaningful improvement.
1, 6, 12, 24, 36, 60 months
BARC 3 or 5 bleeding
Zeitfenster: [1, 6, 12, 24, 36, 60 months]
Incidence of BARC 3 or 5 bleeding.
[1, 6, 12, 24, 36, 60 months]

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Ling Tao, MD, Ph.D, Xijing Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

30. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2030

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2030

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Februar 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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