Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Individualized Neuro-Modulation Paired With Cerebellar Therapy (IMPACT)

8. Juni 2026 aktualisiert von: Amy J. Bastian, Ph.D., Hugo W. Moser Research Institute at Kennedy Krieger, Inc.
The purpose of this project is to evaluate feasibility and preliminary efficacy of pairing personalized transcranial direct current stimulation (tDCS) with individualized rehabilitation therapy in people with cerebellar damage.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Cerebellar damage causes debilitating ataxia affecting balance, coordination, speech, and cognition. Rehabilitation therapy is the main treatment for ataxia because pharmacological therapeutics are extremely limited. Non-invasive brain stimulation has shown promise in improving motor function and has an excellent safety profile. However, optimal stimulation sites and efficacy when combined with rehabilitation remain unclear.

We hypothesize that three weeks of intensive rehabilitation therapy paired with personalized transcranial direct current stimulation (tDCS) will produce greater functional improvements in people with cerebellar damage compared to therapy with sham stimulation.

This double-blind, randomized, sham-controlled trial will enroll participants with cerebellar damage. We will determine stimulation sites using multimodal neuroimaging and electric field modeling and then check their response to stimulation. If they show MRI response to stimulation and it is well-tolerated, they will be eligible to receive 30 hours of training (one hour, twice daily), with active or sham tDCS during one of the daily sessions Primary outcomes are the Scale for Assessment and Rating of Cerebellar Ataxia (SARA) and Patient-Reported Outcome Measure of Ataxia (PROM-Ataxia), assessed pre-treatment, post-treatment, and at 3- and 6-month follow-ups.

This research addresses a critical gap in treatment options for cerebellar ataxia by testing whether personalized neuromodulation enhances rehabilitation outcomes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21205
        • Rekrutierung
        • Motion Analysis Lab in the Kennedy Krieger Institute
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Amy J Bastian, PhD, PT

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 18-75 years
  • Males and Females
  • Disorders that predominantly affect the cerebellum: damage from stroke, tumor or degeneration (genetic or non-genetic causes, congenital hypoplasia).

Exclusion Criteria:

  • Diagnoses or impairments that interfere with task execution or data interpretation.
  • Heart pacemaker or other MRI-incompatible implanted metal device
  • Metallic foreign body in their eye or head
  • Experience with severe claustrophobia
  • Experience discomfort from the MRI scan, such as excessive heating of tattoos
  • Seizures or history of seizure disorder
  • Alcohol or substance use disorder (self-report)
  • Diagnosed history of severe psychiatric disorder such as depression, schizophrenia (self-report)
  • Metallic foreign body in their eye or head (except the mouth e.g. dental fillings)
  • Specific medications: tricyclic anti-depressants or neuroleptic medication
  • Any medical condition (including orthopedic, pain, cardiopulmonary or other) that limits safe participation in exercise training

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Active stimulation combined with therapy.
Once a stimulation site is determined, subjects will receive 20 minutes of active tDCS stimulation daily. Subjects will also receive one hour of therapy, twice daily. Therapy will be individualized to each subject and, will encompass three domains; 1) walking and balance control, 2) hand dexterity and arm control, 3)speech articulation, prosody, and intelligibility. Subjects will complete up to 30 therapy sessions.
Each participant will choose a domain that they would like to focus on. Choices are: 1) walking and balance control, 2) hand dexterity and arm control, or 3) speech articulation, prosody, and intelligibility.
Schein-Komparator: Sham stimulation combined with therapy.
Once a stimulation site is determined, subjects will receive 20 minutes of sham tDCS stimulation daily. Subjects will also receive one hour of therapy, twice daily. Therapy will be individualized to each subject and, will encompass three domains; 1) walking and balance control, 2) hand dexterity and arm control, 3)speech articulation, prosody, and intelligibility. Subjects will complete up to 30 therapy sessions.
Each participant will choose a domain that they would like to focus on. Choices are: 1) walking and balance control, 2) hand dexterity and arm control, or 3) speech articulation, prosody, and intelligibility.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Scale for the Assessment and Rating of Ataxia (SARA)
Zeitfenster: Assessed at pre-treatment, post-treatment, and at 3- and 6-month follow-ups.
The SARA is a tool for assessing ataxia. SARA is an 8-item performance based scale, yielding a total score of 0 (no ataxia) to 40 (most severe ataxia). The scores are based on patient performance of: gait, stance, sitting, speech disturbance, finger chase, nose-finger test, fast alternating hand movements, heel-shin slide.
Assessed at pre-treatment, post-treatment, and at 3- and 6-month follow-ups.
Patient-Reported Outcome Measure of Ataxia
Zeitfenster: Assessed at pre-treatment, post-treatment, and at 3- and 6-month follow-ups.
The PROM-Ataxia is a self reported questionnaire used by researchers to evaluate the daily impact and progression of cerebellar ataxia directly from the patient's perspective. The questionnaire encompasses 70 total items within 3 main domains: 1) Physical: Gait, manual dexterity, swallowing (dysphagia), and visual/ocular motor control. 2) Activities of Daily Living (ADL): Managing household chores, employment, driving, and self-care. 3)Mental: Mood, anxiety, motivation, and cognitive tasks (e.g., multitasking and comprehension).
Assessed at pre-treatment, post-treatment, and at 3- and 6-month follow-ups.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Amy J Bastian, PhD, PT, Motion Analysis Lab in the Kennedy Krieger Institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

30. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

2. Juli 2032

Studienabschluss (Geschätzt)

2. Dezember 2032

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Zerebelläre Ataxie

Klinische Studien zur Therapy

Abonnieren