- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07661992
Breast-milk Enema Administration to Stimulate Passage of Meconium (BEAM)
17. Juni 2026 aktualisiert von: Wake Forest University Health Sciences
Breast-Milk Enema Administration to Stimulate Meconium Passage in Preterm Infants
Lack of passage of meconium in preterm infants delays feeding advancement and may represent a risk factor for necrotizing enterocolitis (NEC) and spontaneous intestinal perforation (SIP).
Usual management of meconium impaction has included glycerin suppositories and normal saline enemas.
Various methods are used in routine neonatal care to promote meconium evacuation; however, there is no consensus on the agents used and the frequency of applications
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Breast milk is a natural oil-in-water emulsion that can soften meconium, lubricate, and stimulate the intestinal wall, making it easier to excrete meconium.
The osmotic pressure of breast milk is a benign stimulus to the digestive tract of premature infants.
In addition, breast milk contains bioactive compounds that may positively influence gut motility and the microbiome and has been shown to decrease the incidence of NEC.
A small-volume rectal enemas using mother's own breast milk in preterm infants born at <28 weeks' gestation with delayed passage of meconium (>48 hours of life) are feasible and safe, and may be associated with earlier meconium passage and improved early feeding outcomes without increasing the risk of necrotizing enterocolitis (NEC) or other gastrointestinal complications.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
20
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Monica C Gierbolini Collazo, MD
- Telefonnummer: 787-239-6289
- E-Mail: monica.gierbolinicollazo@advocatehelth.org
Studienorte
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North Carolina
-
Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27157
- Wake Forest University Health Sciences
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Kontakt:
- Monica C Gierbolini Collazo, MD
- Telefonnummer: 787-239-6289
- E-Mail: monica.gierbolinicollazo@advocatehelth.org,
-
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Preterm infants born at >23 and <28 weeks' gestational age born at Atrium Health Wake Forest Baptist Hospital or transferred in the first 24 hours of life.
- postnatal age >48 hours, absence of spontaneous passage of meconium by >48 hours of life
- availability of mother's own milk
- written informed consent obtained from a parent or legal guardian.
Exclusion Criteria:
- Infants with Necrotizing Enterocolitis (NEC) ≥ stage II
- spontaneous intestinal perforation (SIP)
- gastrointestinal or anorectal malformations
- infants that have developed severe hemodynamic instability or sepsis with need for vasoactive drugs
- significant hematologic abnormalities such as neutropenia or thrombocytopenia.
- Infants will also be excluded in the absence of written informed consent from a parent or legal guardian.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: breast milk
A small-volume rectal enema consisting of 5 mL/kg of fresh mother's own breast milk will be administered as a single dose, with the option for one repeat dose at 24 hours if clinically indicated.
The prescribed enema volume (5 mL/kg) will be calculated based on current weight and warmed to 37 °C using an approved breast milk warmer.
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A small-volume rectal enema consisting of 5 mL/kg of fresh mother's own breast milk will be administered as a single dose, with the option for one repeat dose at 24 hours if clinically indicated.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Recruitment rate
Zeitfenster: Day 1
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Recruitment rate
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Day 1
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Protocol adherence rate
Zeitfenster: Day 1
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Protocol adherence rate
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Day 1
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Incidence of necrotizing enterocolitis (NEC)
Zeitfenster: Day 14
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Incidence of necrotizing enterocolitis (NEC)
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Day 14
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Incidence of culture proven sepsis
Zeitfenster: Day 7
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Incidence of culture proven sepsis
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Day 7
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Incidence of rectal or gastrointestinal injury
Zeitfenster: Day 7
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Incidence of rectal or gastrointestinal injury - Rectal trauma will be assessed clinically by the presence of bleeding, fissure, or other visible anorectal injury on physical examination.
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Day 7
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Time to achieve full enteral feeds
Zeitfenster: Day 14
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Enteral feeds (enteral nutrition or tube feeding) times
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Day 14
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Duration of parenteral nutrition
Zeitfenster: Day 14
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Parenteral nutrition (PN) is a method of delivering essential nutrients directly into the bloodstream through an intravenous (IV) catheter.
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Day 14
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|
Time to first stool following intervention
Zeitfenster: Day 7
|
Time to first stool following intervention
|
Day 7
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|
Total length of hospital stay
Zeitfenster: Day 30
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Total length of hospital stay
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Day 30
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|
Number of central line days
Zeitfenster: Day 30
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Number of central line days
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Day 30
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Ricardo J Rodriquez, MD, Wake Forest University Health Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Januar 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
23. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
23. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB00150290
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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