Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Dostupnost vitamínu D v pomerančovém džusu

27. března 2017 aktualizováno: Michael F. Holick, Boston University

Biologická dostupnost vitaminu D2 a vitaminu D3 v doplňcích ve srovnání s vitaminem D3 a vitaminem D2 v obohaceném pomerančovém džusu

Účelem této studie bylo zjistit, zda vitamin D2 a vitamin D3 v pomerančovém džusu jsou účinné při zvyšování hladiny vitaminu D v krvi a zda vitamin D2 a vitamin D3 v pomerančovém džusu zvyšují hladinu 25(OH)D a vitaminu Doplňky D3 a vitaminu D2.

Přehled studie

Detailní popis

Tato studie by měla poskytnout cenné informace o biologické dostupnosti vitaminu D2 a vitaminu D3 formulovaných v pomerančovém džusu ve srovnání s vitaminy D2 a vitaminem D3 formulovanými v pilulce a zapíjené vodou. Na základě našeho předchozího pozorování se předpokládá, že vitamín D2 a vitamín D3 v pomerančovém džusu budou přinejmenším o 50 % účinnější při zvyšování hladiny 25(OH)D v krvi, než když se užívají ve formě pilulek.

Tato studie bude hodnotit biologickou dostupnost a metabolismus vitaminu D2 a vitaminu D3 v kombinaci ve formě tablet. Výsledky by měly poskytnout důležité informace o tom, zda fyziologická dávka vitaminu D2 má negativní vliv na cirkulující hladiny 25-hydroxyvitaminu D2 [25(OH)D2 ] a na 25-hydroxyvitamin D3 [25(OH)D3]. Výsledky této studie mají důležité důsledky pro rozšíření doporučení pro adekvátní příjem (AI) vitaminu D2 a vitaminu D3 pro dospělé.

Typ studie

Intervenční

Zápis (Aktuální)

86

Fáze

  • Nelze použít

Kontakty a umístění

Tato část poskytuje kontaktní údaje pro ty, kteří studii provádějí, a informace o tom, kde se tato studie provádí.

Studijní místa

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Spojené státy, 02118
        • Boston University Medical Center

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

18 let a starší (Dospělý, Starší dospělý)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ne

Pohlaví způsobilá ke studiu

Všechno

Popis

Kritéria pro zařazení:

  • Dospělí muži a ženy všech ras ve věku 18 let a starší

Kritéria vyloučení:

  • Těhotné a kojící ženy
  • Chronická závažná onemocnění jater (definovaná jaterním testem vyšším než 2násobek horní hranice normy) nebo onemocnění ledvin definované sérovým kreatininem >2,5.
  • Anamnéza užívání denního doplňku, který obsahuje 400 nebo více IU vitaminu D2 nebo vitaminu D3 během posledního měsíce nebo užívání farmakologického množství vitaminu D2 nebo jednoho z aktivních analogů vitaminu D včetně Zemplar (Paricalcitol), Dovonex (kalcipotriol), Hectorol ( vitamín D pro hormon)
  • Subjekty, které užívají perorálně Dilantin nebo glukokortikoidy.
  • Vystavení soláriu nebo opalování na pláži po dobu delší než osm hodin za poslední měsíc.
  • Subjekty, které pijí více než 2 sklenice (16 uncí) šálků mléka denně.
  • Známá anamnéza zvýšeného vápníku. (> 10,5 mg% (mg/dl))
  • Střevní malabsorpce v anamnéze (tj. Cystická fibróza, syndrom malabsorpce tuku, Crohnova choroba)
  • Alergie na pomerančový džus
  • Jakékoli zdravotní stavy, při kterých není vhodné přijímat jednu 8 oz. sklenici pomerančového džusu denně.
  • V současné době užíváte nebo jste užíval(a) méně než jeden měsíc před začátkem studie vitamín D na předpis
  • Neochotný dát souhlas k tomuto soudu

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: Jiný
  • Přidělení: Randomizované
  • Intervenční model: Paralelní přiřazení
  • Maskování: Trojnásobný

Zbraně a zásahy

Skupina účastníků / Arm
Intervence / Léčba
Komparátor placeba: Placebo + pomerančový džus bez vitamínu D
Placebo
Experimentální: Placebo + 1000 IU vitaminu D3 v OJ
Vitamin D3 v pomerančovém džusu
1000 IU
Experimentální: Placebo + 1000 IU vitaminu D2 v OJ
Vitamin D2 v pomerančové šťávě
Dávka 1000 IU
Aktivní komparátor: 1000 IU vitamin D3 + placebo OJ
kapsle, 1000 IU
Aktivní komparátor: 1000 IU vitamin D2 + placebo OJ
kapsle, 1000 IU

Co je měření studie?

Primární výstupní opatření

Měření výsledku
Časové okno
Měření hladiny 25(OH)D po požití 1 000 IU vitaminu D2 nebo vitaminu D3 v kapsli
Časové okno: 11 týdnů
11 týdnů

Sekundární výstupní opatření

Měření výsledku
Časové okno
Měření hladin 25(OH)D po užití vitaminu D2 nebo vitaminu D3 v pomerančovém džusu
Časové okno: 11 týdnů
11 týdnů

Další výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Porovnejte hladiny 25(OH)D u subjektů užívajících vitamín D2 oproti vitamínu D3
Časové okno: 11 týdnů
V literatuře se diskutuje o tom, že vitamin D2 je při udržování hladiny 25(OH)D v krvi účinnější než vitamin D3. Toto měřítko výsledku pomůže určit, zda je to pravda, nebo zda jsou stejně účinné.
11 týdnů
Stanovte hladiny 1,25(OH)2D v séru
Časové okno: 11 týdnů
11 týdnů

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Vyšetřovatelé

  • Vrchní vyšetřovatel: Michael F Holick, PhD, MD, Boston University
  • Ředitel studie: Rachael M Biancuzzo, BS, MA, Boston University

Publikace a užitečné odkazy

Osoba odpovědná za zadávání informací o studiu tyto publikace poskytuje dobrovolně. Mohou se týkat čehokoli, co souvisí se studiem.

Obecné publikace

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia

1. prosince 2006

Primární dokončení (Aktuální)

1. června 2007

Dokončení studie (Aktuální)

1. června 2007

Termíny zápisu do studia

První předloženo

23. ledna 2013

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

25. ledna 2013

První zveřejněno (Odhad)

29. ledna 2013

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (Aktuální)

29. března 2017

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

27. března 2017

Naposledy ověřeno

1. března 2017

Více informací

Termíny související s touto studií

Plán pro data jednotlivých účastníků (IPD)

Plánujete sdílet data jednotlivých účastníků (IPD)?

Ne

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Nedostatek vitaminu D

Předplatit