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Trial of Patient Navigation-Activation

6. August 2013 aktualisiert von: University of Rochester

RCT of Primary Care-based Patient Navigation-Activation

The University of Rochester, Department of Family Medicine, funded by the National Cancer Institute will train community health workers to guide patients through the cancer care system. The project will help to teach patients how to communicate more effectively with their health care team in order to understand the treatment options available to them. Although not widely available, it is believed patient navigation programs are beneficial.

This research study will evaluate how well this tool works, especially among those who experience disparities in health care. The goal is to determine if having a trained navigator shortens the time between an abnormal test result and a definitive diagnosis and between a definitive diagnosis and completion of treatment for breast and colorectal cancer patients. The project also will evaluate whether navigation improves the ability to communicate with the doctor, patient satisfaction with care and quality of life.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Racial and ethnic minority groups and low-income persons experience significantly higher cancer mortality rates than other Americans. These disparities are due to at least two factors: (1) delays in follow-up of abnormal cancer screening results and (2) suboptimal management of diagnosed cancer. Patient navigation represents a promising means for addressing disparities by improving cancer related management for minority and other underserved populations. However, patient navigation for cancer has yet to be evaluated through a well-designed randomized controlled trial. Furthermore, patient navigation is likely to prove most effective and sustainable when it is integrated into primary care and helps patients be more active in their care. This combination of patient empowerment and enablement is referred to as "activation." The aim of this project is to evaluate the effectiveness and costs of such a program in a rigorous manner so that the results can be generalized and the program can be widely disseminated and implemented. we will develop, implement, and evaluate a primary care-based, patient navigation-activation program using specially-trained community health workers (CHWs). We propose to investigate the effect of this intervention on timing and quality of cancer-related care. Secondary aims examine the impact of navigation on disparities in care, improvement in patient activation and total costs. Project findings will inform national policy regarding patient navigation for cancer.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

900

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • University of Rochester

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Receive care at a participating practice
  2. Have received a positive breast or colorectal cancer screening test requiring follow-up on a different day
  3. Have been newly diagnosed with breast or colorectal cancer
  4. Have received notification by the provider of an abnormal breast or colorectal screening result

Exclusion Criteria:

  1. Cognitively impaired
  2. Institutionalized (nursing home, incarcerated)
  3. Children <18
  4. Actively involved in cancer treatment at time of presentation
  5. Currently or previously navigated with (a) navigation documented in the medical record or (b) patient can articulate that they are in a navigation program or case management program for cancer
  6. History of prior invasive cancer, lymphoma, or leukemia except non-melanoma (basal or squamous of the skin) cancer or CIN (Cervical intraepithelial neoplasia).
  7. Prior cancer that has been treated-The rationale for excluding patients with any prior cancers that have been treated is that patient familiarity with the treatment process in general would make care easier even without a navigator.
  8. Women who are pregnant at time of enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Navigation
Navigation through the cancer care system is the intervention
Cancer patients are randomly assigned to receive standard of care or the help of a trained person to navigated them through the cancer care system
Aktiver Komparator: Standard of Care
Cancer patient receives standard of care.
Cancer patients receive standard of care for their cancer treatment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To develop, implement, and evaluate a primary care-based, patient navigation program using specially-trained community health workers. We will investigate the effect of this intervention on timing and quality of cancer-related care.
Zeitfenster: 5 years
5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Secondary aims examine the impact of navigation on disparities in care, improvement in patient activation and total costs.
Zeitfenster: 5 years
5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kevin Fiscella, M.D., MPH, University of Rochester

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juli 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juli 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Juli 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2007

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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