- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00895206
Individually Adapted Immunosuppression in de Novo Renal Transplantation Based on Immune Function Monitoring: a Prospective Randomised Study (CD4-01)
12. Oktober 2016 aktualisiert von: University Hospital, Ghent
This study is an open, randomised trial in which one group of patients (control) will receive the golden standard therapy and the other group (treatment) will receive individually adapted immunosuppression.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
128
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Ghent, Belgien, 9000
- University Hospital Ghent
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- First or second kidney transplantation
- Males and females, 18 years old or older
- Women of childbearing potential must have a negative serum or urine pregnancy test with sensitivity equal to at least 50 mIU/mL
- Patients must be capable of understanding the purpose and risks of the study and must sign an informed consent form
Exclusion Criteria:
- Multiple organ transplantation (eg. kidney-pancreas, kidney-heart, kidney-liver,...)
- Transplantation of a patient who received another organ transplant previously except one kidney transplant
- Recipients of HLA-identical living-related renal transplants
- Patients with PRA > 10%, patients who have lost a first graft from rejection.
- Pregnant or lactating women
- WBC =< 2.5 x 109/L (IU), platelet count =< 100 x 109/L (IU), or Hb =< 6g/dl at the time of entry into the study
- Active peptic ulcer
- Severe diarrhea or other gastrointestinal disorders which might interfere with the ability to absorb oral medication, including diabetic patients with previously diagnosed diabetic gastroenteropathy
- Known HIV-1 or HTLV-1 positive tests
- History of malignancy in the past 5 years (with the exception of adequately treated basal or squamous skin cell carcinoma)
- The use of investigational drugs or other immunosuppressive drugs as those specified in this protocol
- Patients receiving bile acid sequestrants
- Psychological illness or condition interfering with the patient's compliance or ability to understand the requirements of the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
individual adapted immunosuppression
|
individual adapted immunosuppression
|
|
Aktiver Komparator: 2
golden standard therapy
|
golden standard therapy
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Graft function as measured by Cr EDTA AUC
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Graft survival
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Patient survival
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Graft function measured by estimated GFR (eGFR) (MDRD and Cockroft-Gault)
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Frequency of biopsy proven acute rejection episodes
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Incidence of biopsy proven acute rejection (BPAR) and clinical (non-biopsy proven) acute rejection episodes treated by a full course anti-rejection therapy (e.g. steroids) (Treatment of rejection according to center practice).
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Incidence of rejection treated by antibodies (OKT3, ATG)
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Time to first rejection (days)
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Severity of rejection as assessed by BANFF 2005 score
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Number of acute rejections per patient
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Plasma creatinine and eGFR
Zeitfenster: at month 1, 3 and yearly (2 and 3 years)
|
at month 1, 3 and yearly (2 and 3 years)
|
|
Measured GFR
Zeitfenster: at month 3 and yearly
|
at month 3 and yearly
|
|
Proteinuria
Zeitfenster: at month 1, 3 and at 1 and 3 years
|
at month 1, 3 and at 1 and 3 years
|
|
Incidence and score of borderline changes and acute rejection
Zeitfenster: in month 3 and month 12 biopsy
|
in month 3 and month 12 biopsy
|
|
Incidence and score of chronic alloimmune injury/rejection and nonimmune injury
Zeitfenster: in month 3 and month 12 biopsies (BANFF 2005)
|
in month 3 and month 12 biopsies (BANFF 2005)
|
|
Development and evolution of glucose abnormalities
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
blood pressure
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
ambulatory 24-hr blood pressure monitoring
Zeitfenster: at 1 year and 3 years
|
at 1 year and 3 years
|
|
Left ventricular mass assessed by echocardiography
Zeitfenster: at 1 year and 3 years
|
at 1 year and 3 years
|
|
Fasting lipid profile
Zeitfenster: at baseline, month 1,3,6 and yearly
|
at baseline, month 1,3,6 and yearly
|
|
CMV infection (as measured with whole blood PCR) and disease
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Polyoma virus replication as measured by whole blood PCR
Zeitfenster: at 1 year
|
at 1 year
|
|
Incidence of BK nephritis
Zeitfenster: in month 3 and month 12 biopsies
|
in month 3 and month 12 biopsies
|
|
Incidence of PTLD and Nonmelanoma skin cancer
Zeitfenster: at 1 year and yearly
|
at 1 year and yearly
|
|
Incidence of EBV reactivation (as measured with whole blood PCR)
Zeitfenster: at 1 year and yearly
|
at 1 year and yearly
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Raymond Vanholder, MD, PhD, University Hospital, Ghent
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Mai 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Mai 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. Mai 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
13. Oktober 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Oktober 2016
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 2008/640
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