- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00901628
Periarticular Multimodal Drug Injections in Total Knee Arthroplasty
15. Dezember 2012 aktualisiert von: Tae Kyun Kim, Seoul National University Hospital
Efficacy and Safety of Periarticular Multimodal Drug Injections in Total Knee Arthroplasty
The purpose of this study is to determine whether periarticular multimodal drug injection (PMDI) would provide additional benefits in patients after total knee arthroplasty (TKA) for whom contemporary pain control protocols using the continuous femoral nerve block, intra-venous patient controlled analgesia (IV-PCA)and preemptive oral medications.
We hypothesized that PMDI would reduce pain level and consumption of PCA and acute pain rescuer and would provide better functional recovery and patient satisfaction.
We also hypothesized that the incidence of side effects and complications of the PMDI would be similar to the No-PMDI.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The preemptive multimodal approaches are regarded as a current standard pain management protocol.
Recently, periarticular multimodal drug injection (PMDI) has been considered to be one of the most effective and important component in multimodal approaches.
Because the contemporary pain management protocol using the regional anesthesia, continuous femoral nerve block (FNB) and intravenous patient-controlled analgesia (PCA) has been proved significantly improved analgesic effects itself, little information whether the PMDI would provide additional pain relief under this pain management protocol is available.
Also, because the safety of the high dose local anesthetics and narcotics has not been clarified, a selective application should be considered to patients who were expected to show better analgesia if there were certain patient related factors to predict the additional pain relief effect of the PMDI.
Thus, this prospective double-blind randomized study was conducted to determine whether PMDI would provide additional benefits in patients after total knee arthroplasty (TKA) for whom contemporary pain control protocols using the continuous femoral nerve block, IV-PCA and preemptive oral medications in terms of pain relief, consumption of PCA and acute pain rescuer, patients satisfaction, functional recovery, side effects and complications.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
101
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Gyeonggi-do
-
Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea, Republik von, 463-707
- Joint Reconstruction Center, Seoul National University Bundang Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 81 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of primary osteoarthritis
- Scheduled for elective total knee arthroplasty
- Signed written informed consent
- Spinal anesthesia
Exclusion Criteria:
- Patients refusing consents
- inability to use the outcome assessment tools
- Contraindications to regional anesthesia
- severe cardiovascular disease
- allergy or contraindication to drugs used in this study
- pre-existing neurologic disease including psychiatric disorder
- drug abuser
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Periarticular Injection group
Periarticular injection with ropivacaine, morphine, ketorolac, epinephrine, cefuroxime
|
300mg (0.75%, 40cc) intraoperative periarticular injection
10mg intraoperative periarticular injection
30 mg intraoperative periarticular injection
300 microgram (1:1000) intraoperative periarticular injection
750mg intraoperative periarticular injection
|
|
Kein Eingriff: No Injection group
usual postoperative care without periarticular injection
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pain( Visual Analog Scale )
Zeitfenster: the night after surgery
|
An independent investigator who was blinded to randomization assessed pain level using 0 to 10 visual analog scale (VAS) that ranged from 0 (no pain) to 10 (worst imaginable pain)at the night after operation.
|
the night after surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Intravenous Patient Controlled Analgesia(PCA) Consumption During 24 Hours After Surgery
Zeitfenster: 24 hours postoperative
|
Fentanyl based PCA consumption via PCA pump (microgram)
|
24 hours postoperative
|
|
Participant Number of Postoperative Nausea and Vomiting During 24 Hours After Surgery
Zeitfenster: 24 hours after surgery
|
An independent investigator assessed participant number of postoperative nausea and vomiting during 24 hours after surgery.
Nausea was defined as a subjective unpleasant sensation associated with awareness of the urge to vomit; and vomiting, as the forceful expulsion of gastric contents from the mouth.
|
24 hours after surgery
|
|
the Proportion of Patients Who Were Satisfied With the Pain Management
Zeitfenster: postoperative 7 day
|
postoperative 7 day
|
|
|
The Proportion of Patients Who Could Raise Leg With Replaced Knee Extended
Zeitfenster: 24 hours postoperative
|
24 hours postoperative
|
|
|
Maximal Flexion Angle Degree on Postoperative 7 Day
Zeitfenster: postoperative 7 day
|
An independent investigator measured the maximal flexion angle (degree) of replaced knee with 28 centimeter armed goniometer on postoperative 7 day
|
postoperative 7 day
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Tae Kyun Kim, MD, PhD, Joint Recontruction Center, Seoul National University Bundang hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2009
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2009
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Mai 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. Mai 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
14. Mai 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. Januar 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Dezember 2012
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2012
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
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Andere Studien-ID-Nummern
- B-0804/056-021
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