Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Non-pharmacological Resources in Assisting Labor

8. Mai 2019 aktualisiert von: Silvana Maria Quintana, University of Sao Paulo

Application of Non-pharmacological Resources in Assisting Labor: Randomized Controlled Trial

The proposed project will be conducted to evaluate the influence of application resources associated with non-pharmacological during labor for pain relief and accelerated phase of expansion. Although mothers' access to resources for non-pharmacological pain relief during labor is recommended, is not seen as the application of routine obstetric practice, although it has been demonstrated benefits and scientific evidence with your application. It is believed that the implementation of associated application of non-pharmacological resources in assisting the labor can be introduced into daily practice in various hospitals in the country, minimizing pain and favoring the shorter duration of labor, decrease in use of painkillers and inductors, resulting in a reduction of complications, improves the comfort of the mother making her birth experience more satisfying and rewarding, being assisted with security and trained by multidisciplinary teams.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The current model of care delivery has demanded a technical-assistance approach that prioritizes the quality of care, as indissolubly concerns the employment of technology, knowledge, the centrality of dialogue between professionals and patients and individualized choice resources deemed suitable for safe delivery. Seeking to implement a less interventionist care with evidence-based practice and greater incentive to vaginal delivery, the programs were created humanization of labor and birth, with the use of various non-pharmacological resources. This study aimed to evaluate the effectiveness of the combination of non-pharmacological resources during the dilation in relieving the pain of the mothers. The research will be of type randomized controlled trial, consisting of low-risk primigravidae admitted at the Reference Center for Women's Health in Ribeirão Preto. The mothers will be distributed in two groups (intervention protocol features non-drug) and Control (routine maternity) and will be evaluated before and after application of each resource, and the control group in the same time according to cervical dilation. Evaluation will be conducted by a visual analog scale and / or facial pain and pain location diagram and postpartum will be applied a validated questionnaire Experience and Satisfaction with childbirth. After collecting the data, the groups are statistically analyzed using the linear regression model with mixed effects (fixed and random), taking into account a value of p <0.05 to obtain the statistical significance of 5%.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • São Paulo
      • Ribeirão Preto, São Paulo, Brasilien
        • Referral Center Women's Health - Mater

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

15 Jahre bis 40 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:- Agreed to participate in the study after reading and signing the consent form;

  • Primigravida;
  • Pregnancy only;
  • Gestational age ≥ 37 weeks;
  • Presentation fetal head
  • Chorioamniotic intact membranes
  • Working with spontaneous onset of labor
  • Admission at the beginning of active phase dilation (4-5 cm)
  • Lack of maternal and fetal pathologies
  • Literacy - primary education
  • Absence of cognitive problems

Exclusion Criteria:

  • Pregnant women admitted for induction of labor
  • Rupture premature or early of chorioamniotic membranes
  • Use of uterotonic drugs before the active phase

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Control Group
Pregnant women who receive assistance from the routine CRSM MATER care, not being assisted by the physiotherapist, but that will be evaluated at the same time in the intervention group.
Routine care of the institution performed by the staff, without the presence of the researcher that included offering a balanced meal, continuous support with the presence of a partner or family throughout labor, use of oxytocin when prescribed by the staff, use of drug analgesia when requested by the patient.
Experimental: Intervention Group
Pregnant women who receive the application the combination of non-pharmacological resources according to cervical dilation: pelvic mobility , lumbosacral massage and warm shower.

A sequence of non-pharmacological resources were applied to the patient by the researcher according to uterine cervical dilation, as follows:

  • Pelvic mobility on the exercise ball oriented and accompanied by the researcher for 40 minutes;
  • Lumbosacral massage for a period of 40 minutes, when dilation was between 5 and 6 cm. During the procedure, the woman in labor was allowed to freely choose the most comfortable position; and,
  • Warm shower with the water flow directed to the lower-back of the woman in labor, for 40 minutes, when uterine cervical dilation was equal to or higher than 7cm.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Relief
Zeitfenster: ten hours

The Visual Analogue Scale - VAS - was used to measure the intensity of the pain described by the patients during the study. The patient was requested do mark a dot in a straight line, measuring 100mm, being a 0 (Zero) no pain and 100 the most intense pain. The researcher then would measure the estimated pain intensity in millimeters. The pain intensity was measured in all three phases before and after each procedure assigned to each group. The phases and their respective procedures were:

  • Phase I: 4-5cm of cervical dilation (pelvic mobility in exercise ball)
  • Phase II: 5-6cm of cervical dilation (lumbosacral massage)
  • Phase III: 7cm or higher cervical dilation (warm shower)
ten hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evolution of Labor
Zeitfenster: 10 hours
Amount of minutes, from admission to labor.
10 hours
Moment That Women Requested Analgesia During the Active Phase of Labor
Zeitfenster: 10 hours
Mean uterine cervical dilation at the moment the patient requested analgesia for pain relief. Data obtained from medical record
10 hours
Number of Women Who Received Pharmacological Analgesia
Zeitfenster: 10 hours
Determine the number of women who where submitted to pharmacological analgesia, either prescribed by the attending physician ou requested by the patient herself.
10 hours
Type of Delivery
Zeitfenster: 10 hours
Type of delivery at the end of the active phase of labor.
10 hours
Number of Participants Whose Neonates Had:
Zeitfenster: 10 hours
Number and type of neonatal complications as reported in medical chart
10 hours
Number of Participants With:
Zeitfenster: 10 hours
Number and type of maternal complications as reported in medical chart
10 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Silvana M Quintana, professor, Faculty of Medicine of São Paulo University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juni 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Juli 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • FR443033

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Arbeitsschmerz

Klinische Studien zur Routine care

Abonnieren