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Efficacity Study With the Protégé EverFlex Stent in Popliteal Lesions (DUR-POP)

30. September 2013 aktualisiert von: Flanders Medical Research Program

DURABILITY-POP Study - Physician Initiated Trial Investigating the Efficacy of the Implant of Protégé EverFlex Nitinol Stents in Popliteal Lesions

This study will assess the results up to 12 months with the Protégé EverFlex stent (ev3) in patients presenting with a narrowing or blocking at the level of the knee artery, which leads to a limited walking distance, rest pain or non-healing ulcers.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Antwerp
      • Bonheiden, Antwerp, Belgien, 2820
        • Imeldaziekenhuis
      • Edegem, Antwerp, Belgien, 2650
        • University Hospital Antwerp
    • East-Flanders
      • Dendermonde, East-Flanders, Belgien, 9200
        • A.Z. Sint-Blasius
    • Flemish Brabant
      • Tienen, Flemish Brabant, Belgien, 3300
        • Heilig-Hart Ziekenhuis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

General Inclusion criteria

  • De novo, restenotic or reoccluded lesion located in the popliteal artery, with or without superficial femoral artery involvement
  • Patient presenting a score from 2 to 5 following Rutherford classification
  • Patient is willing to comply with specified follow-up evaluations at the specified times
  • Patient is >18 years old
  • Patient (or their legal representative) understands the nature of the procedure and provides written informed consent, prior to enrolment in the study
  • Prior to enrollment, the guidewire has crossed target lesion
  • Patient is eligible for treatment with the self-expanding nitinol EverFlex (ev3) stent

Angiographic Inclusion Criteria

  • The target lesion has angiographic evidence of stenosis or restenosis > 50% or occlusion which can be passed with standard guidewire manipulation
  • The target lesion, visually estimated, has a maximal length of 14 cm and can be categorized as either a type A or B lesions according the TASC II guidelines
  • Target vessel diameter visually estimated is >3.5mm and <7.5 mm
  • There is angiographic evidence of at least one-vessel-runoff to the foot

Exclusion Criteria:

  • Presence of another stent in the target vessel that was placed during a previous procedure
  • Presence of an aortic thrombosis or significant common femoral ipsilateral stenosis
  • Previous by-pass surgery in the same limb
  • Patients for whom antiplatelet therapy, anticoagulants or thrombolytic drugs are contraindicated
  • Patients who exhibit persistent acute intraluminal thrombus of the proposed lesion site
  • Perforation at the angioplasty site evidenced by extravasation of contrast medium
  • Patients with known hypersensitivity to nickel-titanium
  • Patients with uncorrected bleeding disorders
  • Aneurysm located at the level of the SFA and/or popliteal artery
  • Female patient with child bearing potential not taking adequate contraceptives or currently breastfeeding
  • Life expectancy of less than twelve months
  • Ipsilateral iliac treatment before the target lesion procedure with a residual stenosis > 30% or ipsilateral iliac treatment conducted after the target lesion procedure
  • Use of thrombectomy, artherectomy or laser devices during procedure
  • Any patient considered to be hemodynamically unstable at onset of procedure
  • Patient is currently participating in another investigational drug or device study that has not completed the entire follow up period.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: nitinol stent
Protégé EverFlex stent
implantation of one Protégé EverFlex stent
Andere Namen:
  • Protégé EverFlex stent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
primary patency
Zeitfenster: 12 months post-procedure
primary patency at 12 months, defined as a target lesion without a hemodynamically significant stenosis on duplex ultrasound (systolic velocity ratio no greater than 2.4) and without TLR within 12 months
12 months post-procedure

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Technical success
Zeitfenster: 1 day post-procedure
Technical success, defined as the ability to cross and dilate the lesion to achieve residual angiographic stenosis no greater than 30% and residual stenosis less than 50% by duplex imaging
1 day post-procedure
Primary patency rate at 6-, 12-month follow-up.
Zeitfenster: 6-, 12-month follow-up
Patients that present without a hemodynamically significant stenosis at the target area on duplex ultrasound (systolic velocity ratio no greater than 2.4) and without prior TLR are defined as being primary patent.
6-, 12-month follow-up
Clinical success
Zeitfenster: 6-, 12-month follow-up
Clinical success at follow-up is defined as an improvement of Rutherford classification at 6-, 12-month follow-up of one class or more as compared to the pre-procedure Rutherford classification.
6-, 12-month follow-up
tent fracture rate at 12-month follow-up
Zeitfenster: 12-month follow-up
Determined according the following classification on x-ray: Class 0 (no strut factures); Class I (single tine fracture); Class II (multiple tine factures); Class III (Stent fracture(s) with preserved alignment of the components); Class IV (Stent fracture(s) with mal-alignment of the components); Class V (Stent fracture(s) in a trans-axial spiral configuration)
12-month follow-up
Serious adverse events
Zeitfenster: 1 year
Defined as any clinical event that is fatal, life-threatening, or judged to be severe by the investigator; resulted in persistent or significant disability; necessitated surgical or percutaneous intervention; or required prolonged hospitalization.
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Marc Bosiers, MD, A.Z. Sint-Blasius

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juli 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

1. Oktober 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. September 2013

Zuletzt verifiziert

1. September 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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