- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01624103
Comfort Score During Ultrasound Guided Supraclavicular Brachial Plexus Block Placement in Elderly Patients (US-SCB)
2. März 2015 aktualisiert von: Jadranka Pavičić Šarić, Šarić, Jadranka Pavičić, M.D.
Influence of Anesthetic Volume on Comfort Score During US-SCB Placement in Elderly Patients
Results from our preliminary study accepted as e-poster presentation on ESRA (Bordeaux, September 2012.)
showed significant difference in Comfort Score during Ultrasound Guided Supraclavicular Brachial Plexus block (US-SCB) between young and elderly population.
However, it is unknown whether the difference in Comfort score (1) was associated with reduction of local anesthetic (LA) volume in elderly or it is attributed to elderly population by itself.
The aim of the study is to compare the Comfort score during US-SCB placement in elderly patients undergoing upper limb surgery performed with two different volumes of local anesthetics (20 ml vs 32 ml).
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Involutional changes of brachial plexus in elderly, assessed by measuring the cross-sectional area (CSA) of brachial plexus at the first rib, allowed a 35% reduction of LA volume for an effective US-SCB in comparison with the younger patients (2).
Ultrasound-guided regional anesthesia becomes an increasingly popular technique and its performance must be as comfortable as possible.
Therefore, Comfort score during block placement is extremely important.
Comfort Score is consisted of maximum pain intensity (VAS), the satisfaction of the patient and the number of unpleasant events declared by the patients.
It is calculated as the sum of each criterion, which was attributed a value of 0 or 1: VAS(<or=30/100, 1; >30/100, 0), number of unpleasant events (0, 1; >or=1, 0) and satisfaction (satisfied or very satisfied, 1; acceptable or unsatisfied, 0).
Comfort score of 3 or 2 is considered as comfortable while score 1 or 0 as uncomfortable block placement.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
50
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Zagreb, Kroatien, 10000
- Rekrutierung
- Clinical Hospital Merkur
-
Hauptermittler:
- Jadranka Pavičić Šarić
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- age over 65 years (Elderly group)
- upper limb surgery
Exclusion Criteria:
- refusal of regional anesthesia
- any neurologic or neuromuscular disease
- clinical signs of cutaneous infection at the site of needle insertion
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Elderly (32 mL LA volume)
Population over age of 65 undergoing upper limb surgery using US-SCB receiving 32 ml of LA (50:50 mixture of 0.5% levobupivacaine and 2% lidocaine).
|
Elderly patients undergoing upper limb surgery received 20 ml of LA volume (50:50 mixture of levobupivacaine 0.5% and lidocaine 2%) for US-SCB.
An independent observer unaware of the LA volume recorded maximal pain intensity resulting from block placements, questioned the patients about possible unpleasant events linked to the performance of US-SCB and assessed patient's satisfaction.
Andere Namen:
Elderly patients undergoing upper limb surgery received 32 ml of LA volume (50:50 mixture of levobupivacaine 0.5% and lidocaine 2%) for US-SCB.
An independent observer unaware of the LA volume recorded maximal pain intensity resulting from block placements, questioned the patients about possible unpleasant events linked to the performance of US-SCB and assessed patient's satisfaction.
Andere Namen:
|
|
Experimental: Elderly (20 ml LA volume)
Population over age of 65 undergoing upper limb surgery using US-SCB receiving 20 ml of LA (50:50 mixture of 0.5% levobupivacaine and 2% lidocaine).
|
Elderly patients undergoing upper limb surgery received 20 ml of LA volume (50:50 mixture of levobupivacaine 0.5% and lidocaine 2%) for US-SCB.
An independent observer unaware of the LA volume recorded maximal pain intensity resulting from block placements, questioned the patients about possible unpleasant events linked to the performance of US-SCB and assessed patient's satisfaction.
Andere Namen:
Elderly patients undergoing upper limb surgery received 32 ml of LA volume (50:50 mixture of levobupivacaine 0.5% and lidocaine 2%) for US-SCB.
An independent observer unaware of the LA volume recorded maximal pain intensity resulting from block placements, questioned the patients about possible unpleasant events linked to the performance of US-SCB and assessed patient's satisfaction.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Comfort Score
Zeitfenster: Up to average 20 min
|
An independent observer unaware of the administered LA volume assessed Comfort score by evaluating maximal pain intensity resulting from block placement using a 100-mm visual analogue scale (VAS: 0, no pain-100, maximum or worst imaginable) as well as by recording any unpleasant event during block placement and by recording patient satisfaction using a four-point scale (unsatisfied, acceptable, satisfied and very satisfied).
|
Up to average 20 min
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Block Placement Time
Zeitfenster: Up to average 20 minutes
|
Block placement time was measured as the time elapsing between needle insertion and to last removal of the needle from the patient's neck.
|
Up to average 20 minutes
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Matea Bogdanović Dvorščak, MD, Clinical Hospital Merkur, Department of Anesthesiology and Intensive Care
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Bloc S, Mercadal L, Garnier T, Komly B, Leclerc P, Morel B, Ecoffey C, Dhonneur G. Comfort of the patient during axillary blocks placement: a randomized comparison of the neurostimulation and the ultrasound guidance techniques. Eur J Anaesthesiol. 2010 Jul;27(7):628-33. doi: 10.1097/EJA.0b013e328333fc0a.
- Tomulic K, Pavicic Saric J, Acan I.Effect of age on anaesthetic volume for ultrasound guided supraclavicular brachial plexus block: 8AP2-8 European Journal of Anaesthesiology 28:113,2011
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. November 2012
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. November 2015
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. November 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Juni 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Juni 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Juni 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
3. März 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
2. März 2015
Zuletzt verifiziert
1. März 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Wunden und Verletzungen
- Armverletzungen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Anti-Arrhythmie-Mittel
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika
- Membrantransportmodulatoren
- Anästhetika, lokal
- Spannungsgesteuerte Natriumkanalblocker
- Natriumkanalblocker
- Lidocain
- Levobupivacain
Andere Studien-ID-Nummern
- 2012-000261-21
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Wunden und Verletzungen
-
Abramson Cancer Center at Penn MedicineAktiv, nicht rekrutierendAdolescent and Young Adult (AYA) KrebsüberlebendeVereinigte Staaten
-
Cairo UniversityAbgeschlossenAmputation | Muskelkraft des Quadrizeps | Unterschenkelamputation - Einseitig | Timed Up and Go | Kniesehne MuskelkraftÄgypten
-
Mundipharma Research LimitedBeendetACOS (Fixed Airflow Obstruction and Elevated Eosinophils)Slowakei
-
University of Colorado, DenverAbgeschlossenPhysiotherapie | Chirurgische Komplikation | Timed Up and GoVereinigte Staaten
-
University Hospital, Clermont-FerrandUnbekanntKryptogene EpilepsieFrankreich
-
Istanbul UniversityAbgeschlossenBMI | Timed Up and Go | Unterernährte ältere Menschen | Lebensqualität (QOL) | HandgriffstärkeTruthahn
-
Neurocrine BiosciencesAbgeschlossenEpileptische Enzephalopathie | Kontinuierliche Spitzen und Wellen während des SchlafsVereinigte Staaten, Dänemark, Spanien, Vereinigtes Königreich, Kanada, Schweiz
-
Neurocrine BiosciencesBeendetEpileptische Enzephalopathie | Kontinuierliche Spitzen und Wellen während des SchlafsVereinigte Staaten, Dänemark, Spanien, Vereinigtes Königreich, Schweiz
-
Georgetown UniversityNoch keine RekrutierungPrädiabetes | Postmenopausal | Adolescent and Young Adult (AYA) Krebsüberlebende
-
Bambino Gesù Hospital and Research InstituteAbgeschlossenSchwere pädiatrische Fettleibigkeit (BMI > 97° pc – gemäß den BMI-Diagrammen der Centers for Disease Control and Prevention –) | Veränderte Leberfunktionstests | Glykämische IntoleranzItalien
Klinische Studien zur Upper limb surgery
-
PelexAbgeschlossenWirksamkeit eines nicht-invasiven Beckenbodenmuskeltrainers zur Behandlung von BelastungsinkontinenzHarninkontinenz | Belastungsharninkontinenz | BeckenbodenerkrankungenVereinigte Staaten
-
University of MagdeburgUnbekannt
-
PelexRekrutierungBelastungsharninkontinenz | BeckenbodenerkrankungenVereinigte Staaten
-
Ege UniversityAnmeldung auf EinladungMultiple SkleroseTürkei (türkiye)
-
Memorial Sloan Kettering Cancer CenterRekrutierungBrustkrebs | ProstatakrebsVereinigte Staaten
-
Mayo ClinicHanger Clinic: Prosthetics & Orthotics; Arizona State UniversityAktiv, nicht rekrutierendAmputation, angeboren | Amputation, Traumatisch | Verletzung der oberen Extremität | Deformitäten der oberen Extremität, angeborenVereinigte Staaten
-
Columbia UniversityAbbott NutritionRekrutierungHerzfehler | Darm-Mikrobiom | ErnährungsmangelVereinigte Staaten
-
Karolinska University HospitalZurückgezogen
-
Royal Surrey County Hospital NHS Foundation TrustUnbekanntEierstockkrebs | Eileiterkrebs | Bauchfellkrebs | Eierstock-Neoplasma | Eierstock-Neoplasma EpithelialVereinigtes Königreich
-
NYU Langone HealthRekrutierungEntzündliche DarmerkrankungenVereinigte Staaten