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Effect of Physical Activity an Stress in Children

23. März 2020 aktualisiert von: Jardena Puder, University of Lausanne Hospitals

The objective of the study is to evaluate the impact of physical activity in obese and nonobese prepubertal children on:

  1. biological stress responses during a psychosocial stress test
  2. snacking and feeling of hunger in response to the same psychosocial stress test
  3. the moderating factor of attachment on the biological stress responses and on snacking

Children will be investigated on one study day during 3.5 hours.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Hypotheses In this study, 3 primary hypotheses will be tested.

  1. Moderate physical activity during 25 min in children decreases the cortisol levels in response to the Trier Social Stress Test TSST-C (for children).
  2. Moderate physical activity during 25 min in children decreases the snacking (calorie consumption when corrected for expenditure and switch in quality of food intake) in response to the Trier Social Stress Test TSST-C (for children).
  3. A secure attachment will be a moderating factor for the general increase in cortisol and the snacking in response to the psychosocial stress test (Trier Social Stress Test TSST-C).

Secondary objectives:

  1. To test if the impact of physical activity on stress responses and snacking differs between obese and non-obese children
  2. To test the impact of physical activity on the cardiovascular stress reactivity (blood pressure, heart rate) and the perceived stress (scale) in response to the Trier Social Stress Test TSST-C?
  3. To test if the stress reactivity and its modulation by physical activity is different in anxious and in impulsives/labile children
  4. To test if serious life events and parental worries and parental educational style influence the stress reactivity

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • VD
      • Lausanne, VD, Schweiz, 1011
        • Univeristy of Lausanne, SUPEA

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

7 Jahre bis 10 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 7-10 year old children

Exclusion Criteria:

  • Severe illness
  • Medications interfering with study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Acute physical activity intervention
25 min of moderate physical activity
25 min of physical activity. The placebo arm will have 25 min of reading.
Placebo-Komparator: Placebo
25 min of reading (instead of physical activity)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in salivary Cortisol and maximal levels of salivary cortisol in response to the TSST stress test over 2 hours
Zeitfenster: 9 months
9 months
Snacking (Caloric intake, corrected for energy expenditure)
Zeitfenster: 9 months
Measure of caloric intake and measure of choice of high-caloric vs low-caloric food snacking after the TSST stress test
9 months
Moderator effect of attachment (4 different attachment categories), i.e. children with a secure attachment will have lower rises in cortisol compared with children in the other 3 attachment categories
Zeitfenster: 9 months
Cortisol levels after the TSST stress test will be lower in children with secure attachment compared to detached, disorganized or preoccupied children (i.e. the 3 other attachment categories).
9 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Moderator effect of obesity (WHO criteria)
Zeitfenster: 9 months
9 months
Cardiovascular reactivity (changes and maximal levels of blood pressure, heart rate)
Zeitfenster: 9 months
9 months
Perceived stress (stress scale from 1-7)
Zeitfenster: 9 months
9 months
Moderator role of serious life events and parental worries
Zeitfenster: 9 months
9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. August 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. September 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. September 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 286/12

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Klinische Studien zur Acute physical activity intervention

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