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Frequency of Blood Glucose Monitoring in Patients With Gestational Diabetes (GLIMPSE)

Frequency of Blood Glucose Monitoring in Patients With Gestational Diabetes: A Randomized, Non-Inferiority Pilot Study

The incidence of gestational diabetes mellitus (GDM) is increasing. GDM requires patients to test their blood glucose at least four times daily. The investigators propose to prospectively evaluate blood glucose testing done every day compared to every other day. The primary goal is to establish the most cost-effective modality while still being able to detect patients who require therapy in a timely fashion. The investigators plan to evaluate this new management scheme utilizing a non-inferiority trial design.

The investigators primary research question is the following: When managing patients with GDM, is every other day blood glucose testing non-inferior compared to every day blood glucose testing, as measured by the difference of less than 5% in birth weight?

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study is a prospective randomized, non-inferiority clinical trial of pregnant women diagnosed with gestational diabetes. Patients with GDM diagnosed between 20 weeks 0 days and 32 weeks 0 days of gestation will be recruited. Diagnosis of GDM will be based on Carpenter and Coustan criteria for an abnormal 3-hr 100 gram oral glucose tolerance test, as currently supported by the American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG). Patients whose 1-hr, 50 gram oral glucose challenge test exceeds 200 mg/dl will not require a 3-hr oral glucose tolerance test (OGTT). If the patient meets the inclusion and exclusion criteria listed below, she will be offered participation in the trial and randomized to every day blood glucose testing or every other day blood glucose testing for the remainder of her pregnancy.

After the diagnosis of GDM, and before recruitment to the study, all patients will be provided counseling and education and will attempt adequate blood glucose control with medical nutritional therapy alone for one week. During this period, all patients will test their blood glucose values daily. Only after this week is completed will a subject be approached for participation.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

293

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Danville, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17822
        • Geisinger Health System
    • Rhode Island
      • Providence, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02905
        • Women & Infants Hospital
    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • The University of Texas Health Science Center, Houston

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Gestational age between 20 weeks 0 days and 32 weeks 0 days of gestation.
  • Singleton pregnancies
  • Maternal age over 18 years
  • Patients able to read and write in English or Spanish,
  • Diagnosis of gestational diabetes mellitus using criteria supported by the American College of Obstetrics and Gynecology (ACOG).
  • Patients identified as not requiring medical therapy (insulin or glyburide) after the first week of initial blood glucose monitoring.

Exclusion Criteria:

  • Diagnosis of GDM made by any method or criteria other than the one outlined above
  • Women with pre-existing diabetes mellitus
  • Patients under the age of 18 years
  • Patients known to be carrying a fetus with a fetal anomaly that requires either prenatal or postnatal surgery, requires early delivery or is at risk for intrauterine growth restriction (IUGR)
  • Patients carrying multiple gestations
  • Patients with past history of gastric bypass
  • Patients with poorly controlled asthma, defined as the need for oral/inhaled corticosteroids to control symptoms
  • Patients with chronic hypertension requiring medical therapy
  • Patients currently on methadone/suboxone therapy
  • Patients currently on any steroid therapy, regardless of the dose or route of administration
  • Patients demonstrating poor compliance during the first week of initial blood glucose monitoring, defined as <20% of expected values actually recorded during the one-week period of initial monitoring

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Every day blood glucose testing
Patients will test their blood glucose values 4 times every day
Experimental: Every other day blood glucose testing
Patients will test their blood glucose 4 times every other day
Patients will be assigned either to blood glucose monitoring done every day (during a fasting state and 2 hours after breakfast, lunch and dinner) continued throughout gestation or to blood glucose monitoring done every other day with the same timeframes outlined above.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Neonatal weight
Zeitfenster: At birth
In patients with GDM, every other day blood glucose testing is non-inferior to every day blood glucose testing, as measured by the difference of less than 5% in birth weight
At birth

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Macrosomia
Zeitfenster: At birth
To determine if every other day testing is associated with a greater rate of macrosomia, defined as birth weight > 4,000 grams, than every day blood glucose testing
At birth

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hector Mendez-Figueroa, M.D., The University of Texas Health Science Center, Houston

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. März 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Schwangerschaftsdiabetes

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