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To Determine the Maximum Tolerated Dose of Oral CEP-37440 in Patients With Advanced or Metastatic Solid Tumors

5. November 2021 aktualisiert von: Teva Branded Pharmaceutical Products R&D, Inc.

An Open-Label Study to Determine the Maximum Tolerated Dose of Oral CEP-37440 Administered as a Single Agent in Patients With Advanced or Metastatic Solid Tumors

The primary objective is to determine the maximum tolerated dose (MTD), safety, and tolerability of oral CEP-37440 administered daily to patients with advanced or metastatic solid tumors.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten
        • Teva Investigational Site 10689
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten
        • Teva Investigational Site 10687
    • Texas
      • San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten
        • Teva Investigational Site 10686

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must have histologic or cytologic evidence of a solid neoplasm for which no standard therapy is available, or have progressed despite standard therapy, or are intolerant to standard therapy.
  • Patients must have evidence of recurrent, locally advanced, or metastatic disease.
  • Patients can either have had no prior anticancer therapy, multiple lines of either prior chemotherapy/biologic therapy/experimental therapy or, if the patient has anaplastic lymphoma kinase (ALK)-positive non-small cell lung cancer (NSCLC), prior crizotinib.
  • Patients must have a predicted life expectancy of more than 3 months.
  • Patients must have presence of at least 1 lesion that is measurable or evaluable using RECIST v1.1.
  • Patients must have an ECOG performance score of 0, 1, or 2.
  • Patients with central nervous system (CNS) metastases will be allowed on this study. Patients may have received surgical and/or radiation treatment. The metastases must be neurologically stable, on or off corticosteroids. Patients can have low level, asymptomatic brain lesions that do not require surgical/radiation intervention acutely. Patients with symptomatic lesions with impending neurologic compromise should be appropriately treated with high dose steroids/radiation and may be re-evaluated for this study when neurologically stable.
  • Patients must have completed any prior anticancer treatment and must have recovered from any acute toxicities. The period between the last dose of prior treatment and the first dose of study drug treatment must be at least 1 week for radiotherapy and at least 2 to 3 weeks for all other modalities of therapy including chemotherapy, monoclonal antibody therapy, immunotherapy, other investigational drugs, or other kinase inhibitors.
  • Other criteria apply.

Exclusion Criteria:

  • The patient has ongoing or active infection requiring parenteral antibiotics.
  • The patient has uncontrolled hypertension despite adequate therapy (ie, systolic blood pressure higher than 150 mm Hg or diastolic blood pressure higher than 90 mm Hg found on 2 separate occasions separated by 1 week).
  • The patient has uncontrolled diabetes mellitus (despite therapeutic intervention) and occurrence of more than 2 episodes of ketoacidosis in the 12 months prior to the first dose of study drug.
  • The patient has an active second malignancy other than curatively resected basal cell carcinoma of the skin, squamous cell carcinoma of the skin, in situ carcinoma of the cervix, or other cancers for which they are treated with curative intent, and no known active disease in the 3 years prior to enrollment.
  • The patient has a primary brain tumor. Patients may have brain metastases from another primary site.
  • The patient has QTcF interval greater than 450 msec, has a known history of QTcF prolongation, is taking medications known to prolong QTcF, or has a history of torsade de pointes.
  • The patient has a prior ALK-inhibitor-related toxicity or any other prior therapy-related acute toxicity that has not resolved prior to the first dose of study drug.
  • Other criteria apply.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: CEP-37440

CEP-37440 will be supplied as 25 mg and 100 mg capsules and will be orally administrated daily.

Patients will be enrolled sequentially in dose escalating cohorts to receive CEP-37440 until a maximum tolerated dose has been defined.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST v1.1)
Zeitfenster: 8 months
8 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to Response (TTR)
Zeitfenster: 8 months
The time interval from the date of first dose to the first documented response (complete or partial response)
8 months
Number of participants with adverse events
Zeitfenster: From signing of the informed consent to the end of the follow-up visit (approximately Month 10)
From signing of the informed consent to the end of the follow-up visit (approximately Month 10)
Time to Progression (TTP)
Zeitfenster: 8 months
The time interval from date of first dose to first documented disease progression
8 months
Progression-free Survival (PFS)
Zeitfenster: 10 months
Time interval from date of first does to first documented disease progression or death from any cause (whichever occurs first)
10 months
Time to New Metastases (TTNM)
Zeitfenster: 8 months
Time interval from date of first dose to first documented new metastatic lesion not reported at baseline
8 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. August 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. November 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. November 2021

Zuletzt verifiziert

1. November 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • C37440/1108

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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