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Study to Assess the Safety of BAY1067197 in Stable Heart Failure Patients on Standard Therapy Including ß-blocker

17. September 2019 aktualisiert von: Bayer

A Single Blind, Placebo Controlled Pilot Study to Explore the Safety and Tolerability of a Single Oral Dose of 30 mg BAY1067197 in Patients With Chronic Heart Failure on the Background of Preexisting Beta-blocker Therapy

This is a study to investigate the safety and tolerability of the partial A1 agonist BAY1067197 in patients with chronic heart failure. BAY1067197 will be applied as a single dose of 30 mg in addition to standard therapy including a beta-blocker. The aim of the study is to assess if a single oral dose of 30 mg BAY1067197 is well tolerated when given on top of standard therapy for heart failure, particularly ß-blocker treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

11

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Stable systolic heart failure (heart failure with reduced ejection fraction, heart failure with reduced ejection fraction [HFrEF]; New York Heart Association [NYHA] I-III) in sinus rhythm with a documented ejection fraction (EF) ≤45% within the last 3 months
  • Stable standard heart failure (HF) therapy including intermediate to high dose β-blocker with either ≥ 95 mg metoprolol succinate (controlled release tablet), ≥ 5mg Bisoprolol (immediate release [IR] -tablet) or ≥5mg Nebivolol (IR tablet) for at least 4 weeks. Additional intake of angiotensin-converting enzyme (ACE) inhibitors or angiotensin receptor blockers and optional aldosterone-receptor antagonists, diuretics or digitalis is allowed
  • Men or confirmed postmenopausal women (defined as being amenorrheic for longer than 2 years with an appropriate clinical profile, e.g. age appropriate and a history of vasomotor symptoms) or women without childbearing potential based on surgical treatment such as bilateral tubal ligation, bilateral ovarectomy, or hysterectomy (documented by medical report verification). Men enrolled in this study must agree to use adequate barrier birth control measures during the treatment period of the study and for 12 weeks after receiving the investigational medicinal product (IMP)
  • Male patients must agree not to act as sperm donor for 12 weeks after dosing
  • Ethnicity: White
  • Body mass index (BMI): above/equal 18.0 and below/equal 29.9 kg/m²
  • Age: 18 to 75 years (inclusive) at the first screening visit

Exclusion Criteria:

  • Biventricular pacing/active cardiac resynchronization therapy (CRT) device
  • Dependency on pacemaker or implantable cardioverter-defibrillator (ICD) device with pacemaker dependency (a paced ventricular rhythm > 5% of heart activity)
  • A history of relevant diseases of vital organs other than the heart, of the central nervous system or other organs
  • Known hypersensitivity to the study preparations (active substances or excipients of the preparations) or to any other β-blocker
  • Current or history of AV-Block > I°
  • Unstable condition, indicated by requirement of IV drug (diuretic, inotrope, etc.) or NYHA IV
  • Acute Coronary Syndrome (defined as unstable angina [UA], non-ST elevation myocardial infarction [NSTEMI], ST elevation myocardial infarction [STEMI]) within 3 months prior to first study drug administration
  • History of asthma or chronic obstructive pulmonary disease (COPD) ≥ global initiative for chronic obstructive lung disease (GOLD) II and/or allergic asthma
  • Women of childbearing potential, pregnancy or breastfeeding

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Placebo and BAY1067197
Patients will get both treatment 1 and 2
Oral administration of placebo tablets
Oral administration of a single dose of 30 mg (3×10 mg Tablet) BAY1067197

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of patients with occurrence of AV-Block > I°
Zeitfenster: up to 48 hours
up to 48 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Pharmacokinetic profile determined by tmax
Zeitfenster: up to 24 hours
up to 24 hours
Pharmacokinetic profile determined by t1/2
Zeitfenster: up to 22 days
up to 22 days
Heart rate
Zeitfenster: multiple time points up to 24 hours
multiple time points up to 24 hours
Blood pressure
Zeitfenster: multiple time points up to 24 hours
multiple time points up to 24 hours
Number of participants with adverse events as a measure of safety and tolerability
Zeitfenster: up to 48 hours
up to 48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

29. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

9. September 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

17. März 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. September 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. September 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. September 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 16718
  • 2013-001287-34 (EudraCT-Nummer)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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