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Systems Analysis and Improvement to Optimize pMTCT

24. Januar 2017 aktualisiert von: Kenneth Sherr, University of Washington

Systems Analysis and Improvement to Optimize pMTCT: A Cluster Randomized Trial

Despite significant increases in global health investment and the availability of low-cost, efficacious interventions designed to reduce mother to child HIV transmission in low and middle income countries with high HIV burden, the translation of these scientific advances into effective delivery strategies has been slow, uneven and incomplete. As a result, pediatric HIV infection remains largely uncontrolled. Enhancing the implementation of pMTCT interventions through contextually appropriate systems analysis and improvement approaches can potentially reduce drop-offs along the pMTCT cascade, leading to dramatic improvements in infant and maternal outcomes. The goal of this proposal is to develop a model for systematic assessment and improvement of pMTCT services in sub-Saharan Africa. In specific aim 1, we will identify health system factors and service delivery approaches associated with high and low performing pMTCT services in Côte d'Ivoire, Kenya and Mozambique. In specific aim 2 we will adapt evaluate the feasibility and impact of a systems analysis tool and associated performance enhancement approach for pMTCT services in Côte d'Ivoire, Kenya and Mozambique. This systems analysis tool and associated performance enhancement approach is currently being developed and piloted for pMTCT services in Mozambique. The results of this implementation research are expected to generate knowledge of global health significance, and by disseminating the study results and intervention tools through the broad PEPFAR network, can rapidly impact pMTCT service delivery enhancements across the highest need countries.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bouake, Elfenbeinküste
        • Ministry of health
      • Nairobi, Kenia
        • Ministry of health
    • Sofala
      • Beira, Sofala, Mosambik
        • Ministry of health

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • health facility with pMTCT services in central Mozambique, northern Cote d'Ivoire or western Kenya
  • health facility with at least 20 HIV-infected women identified in antenatal care per year

Exclusion Criteria:

  • health facility over 20 kilometers from a main transport corridor
  • health facility with an ongoing prospective study or systems analysis and improvement approach in place

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Systems analysis and improvement
pMTCT systems analysis and improvement
Five-step systems analysis and iterative improvement cycles carried out over a six-month period in intervention facilities.
Kein Eingriff: Control
No systems analysis and improvement intervention for prevention of mother to child HIV transmission services in place.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Uptake of HIV counseling and testing at first antenatal care visit
Zeitfenster: Patients will be assessed at first antenatal care visit (average of 25 weeks gestational age)
# women counseled and tested for HIV in their first ANC visit/# first ANC visits
Patients will be assessed at first antenatal care visit (average of 25 weeks gestational age)
Uptake of CD4 testing at antenatal care
Zeitfenster: Patients will be assessed during the antenatal care period (average of 25-40 weeks gestational age)
# CD4 counts of HIV-infected pregnant women/# HIV-infected women newly identified in ANC
Patients will be assessed during the antenatal care period (average of 25-40 weeks gestational age)
Use of appropriate ARVs in pregnancy for prophylaxis or initiation of ART during pregnancy
Zeitfenster: Patients will be assessed during the antenatal care period (average of 25-40 weeks gestational age)
# HIV-infected pregnant women starting AZT prophylaxis or ART /# women testing HIV-positive in ANC 3 months previously
Patients will be assessed during the antenatal care period (average of 25-40 weeks gestational age)
Infant HIV determination
Zeitfenster: 6 weeks post-partum
# infants <6 weeks of age receiving a PCR test/# women testing HIV-positive in ANC 5 months previously
6 weeks post-partum

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 44167-EG
  • R01HD075057 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV

Klinische Studien zur pMTCT systems analysis and improvement

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