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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02068937
Effectiveness of a Diuretic Algorithm in Clinical Stability in Heart Failure Patients
20. April 2020 aktualisiert von: Hospital de Clinicas de Porto Alegre
Effectiveness of a Diuretic Algorithm in Clinical Stability and Readmissions in Heart Failure Patients
One of the challenges in treating patients with heart failure (HF) is achieving clinical stability and reducing the hospital readmission rate.
A diuretic dose adjustment algorithm developed in the United States (Diuretic Treatment Algorithm, DTA) and later validated for use in Brazil (as the Algoritmo de Ajuste de Diurético, AAD) has proved feasible and readily applicable, but its effect on clinical outcomes has yet to be assessed.
This report aims to describe a randomized clinical trial protocol designed to assess the effectiveness of the AAD and of nonpharmacologic management in improving clinical stability and reducing the readmission rate at 90 days in patients with HF.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
A PROBE (prospective randomized open blinded endpoint) parallel-group design will be used.
Adult patients with a diagnosis of reduced ejection fraction HF, who are being treated at a specialized HF clinic are being recruited.
Those with indications for loop diuretic dose adjustment during routine clinic visits will be randomized to take part in the trial.
Participants in the intervention group (IG) shall have their diuretic doses adjusted in accordance with the AAD and receive four telephone calls (one per week) over 30 days to reinforce guidance on nonpharmacological management (fluid and sodium restriction).
Participants in the control group (CG) shall have their diuretic doses adjusted by a physician during the first trial visit and shall not receive any telephone calls.
Patients in both groups shall return at 1 month for face-to-face reassessment.
The study endpoints shall comprise readmission and/or emergency department visits due to HF decompensation within 90 days and clinical instability.
All participants shall be required to have a scale at home (or easy access to one), a telephone number, agree to telephone-based follow-up, and be available to return for a 1-month trial visit.
Overall, 135 patients are expected to be enrolled in each group.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
206
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Rio Grande Do Sul
-
Porto Alegre, Rio Grande Do Sul, Brasilien, 90035 903
- Hospital de Clinicas de Porto Alegre
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients of both genders
- Age ≥ 18 years
- Diagnosed with systolic HF
- Able to monitor body weight at home
- Using furosemide
Exclusion Criteria:
- Those who are not able to make return visits or participate in telephone contact, and those on renal replacement therapy.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Control Group
In the control group, patients just diuretic adjusted (Furosemide 40 milligrams) by the doctor on the baseline.
The patients do not receive phone calls neither advising on non-pharmacological treatment; The medication is adjusted by the doctor during the initial evaluation of study baseline.
|
This group received just diuretic adjusted (Furosemide 40 milligrams) by the doctor on the baseline.
Andere Namen:
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|
Experimental: Furosemide and Phone contact
The intervention group is conducted by a nurse in a systematic way during one time per week.
If signs and symptoms of congestion, the dose of diuretic ( furosemide ) is revised , nonpharmacological guidelines are provided.
According to the algorithm 1KG weight changes are indicative of modifying the diuretic dose , with the addition or reduction 1 tablet a day.
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The intervention group is conducted by a nurse in a systematic way during one time per week.
If signs and symptoms of congestion, the dose of diuretic ( furosemide ) is revised , nonpharmacological guidelines are provided.
According to the algorithm 1KG weight changes are indicative of modifying the diuretic dose , with the addition or reduction 1 tablet a day (1 tablet equivalent to 40 milligrams of furosemide)
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Compose outcome with readmission and/or emergency department visits due to HF decompensation within 90 days and clinical instability.
Zeitfenster: 90 days
|
90 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Eneida R Rabelo da Silva, ScD, HCPA and UFRGS
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Feijo MK, Ruschel KB, Bernardes D, Ferro EB, Rohde LE, Biolo A, Rabelo da Silva ER. Effects of a diuretic adjustment algorithm protocol on heart failure admissions: A randomized clinical trial. J Telemed Telecare. 2021 Jun;27(5):288-297. doi: 10.1177/1357633X211009640. Epub 2021 May 9.
- Feijo MK, Biolo A, Ruschel KB, Orlandin L, Aliti GB, Rabelo-Silva ER. Effect of a diuretic adjustment algorithm and nonpharmacologic management in patients with heart failure: study protocol for a randomized controlled trial. Trials. 2015 Feb 8;16:44. doi: 10.1186/s13063-015-0559-7.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Mai 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. Februar 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Februar 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Februar 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. April 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. April 2020
Zuletzt verifiziert
1. April 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- GPPG/HCPA 10-0376
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UNENTSCHIEDEN
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