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Renal Denervation in Patients With Heart Failure With Normal LV Ejection Fraction

13. April 2014 aktualisiert von: Pedro A. Lemos, InCor Heart Institute

Transcatheter Renal Denervation in Heart Failure With Normal Left Ventricular Ejection Fraction - a Safety and Efficacy Study of Irrigated Radiofrequency Catheter

It is a randomized prospective controlled study of transcatheter renal denervation in patients with Heart Failure With Normal LV Ejection Fraction. The purpose of the study is to evaluate the safety and effectiveness of renal denervation in patients with Heart Failure With Normal LV Ejection Fraction, due to reduction in renal and systemic sympathetic activity.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • SP
      • São Paulo, SP, Brasilien, 05403-000
        • Rekrutierung
        • Heart Institute - InCor. University of Sao Paulo Medical School
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Pedro Lemos, MD PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Hypertension treated with at least 2 antihypertensive drugs;
  • Heart failure with a normal LV ejection fraction;
  • Left Ventricular Hypertrophy (LV mass index > 96 g/m2 in women and > 116 g/m2 in men);
  • ≥ 18 years of age;

Exclusion Criteria:

  • Known secondary cause of hypertension
  • Uncontrolled blood pressure (≥ 180x110mmHg)
  • Unsuitable anatomy of renal arteries, renal stenosis or previous treatment with balloon or stent
  • Advanced renal insufficiency (estimated glomerular filtration rate (GFR) < 30 ml/min/1.73 square meters)
  • Diabetes Mellitus type 1
  • Acute coronary syndrome or a cerebrovascular accident in the last 6 months
  • Known other cause of respiratory dysfunction
  • Previous LV systolic dysfunction (LVEF < 50%)
  • Restrictive cardiomyopathy or Hypertrophic cardiomyopathy
  • Significant valvar dysfunction
  • Atrial flutter or atrial fibrillation
  • Use of the oral anticoagulants
  • Drug and Alcohol dependence

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Renal denervation + medical therapy
Renal sympathetic denervation with an irrigated radiofrequency catheter with Celsius Thermocool (Biosense Webster, California, USA) + standard optimized medical therapy for diastolic heart failure
Renal denervation + medical therapy Renal sympathetic denervation with an irrigated radiofrequency catheter with Celsius Thermocool (Biosense Webster, California, USA) + standard optimized medical therapy for diastolic heart failure
Kein Eingriff: Medical therapy
Standard optimized medical therapy for diastolic heart failure

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Efficacy: Change from baseline E/E' on echocardiography at 12 months
Zeitfenster: 12 months after treatment
12 months after treatment
Safety: Composite of death, myocardial infarction, cerebrovascular event, need of intervention on renal arteries and renal function impairment (decrease in estimated GFR > 30% from baseline)
Zeitfenster: 12 months
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change from baseline E/E' on echocardiography at 6 months
Zeitfenster: 6 months
6 months
Change of office blood pressure and ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in any echocardiographic diastolic parameter between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in 6 min walking distance between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in quality of life (Minnesota Living with Heart Failure Questionnaire) between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in serum B-type natriuretic peptide (BNP) between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in peripheral sympathetic activity measured by microneurography between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in non-invasive hemodynamic parameters provided by Finometer between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months
Change in renal function (GFR, albuminury and 24h urinary Na excretion) between baseline and 12 months
Zeitfenster: 12 months
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Pedro A Lemos, MD PhD, Heart Institute - InCor. University of Sao Paulo Medical School

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. April 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. April 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

15. April 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. April 2014

Zuletzt verifiziert

1. April 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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