- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02180893
The Use of Paravertebral Block for Cardiac Surgery
16. Februar 2016 aktualisiert von: NYU Langone Health
Study of Paravertebral Block for Cardiac Surgery
Pain after robotic cardiac surgery is a known problem and is often difficult to manage.
Paravertebral nerve blocks are a proven method of pain relief following thoracotomy.
A paravertebral block has been shown to provide good pain relief with minimal side effects, however, paravertebral blocks for robotic surgery have not been well studied.
Currently the investigators routinely perform PVB on this patient population (of 50 MV robotic cases done between January and October 2012, 36 received paravertebral blocks with no adverse events noted).
The investigators believe this should be studied further and that paravertebral blocks will reduce the amount of additional pain medication patients require in the first 24 hours after surgery, decrease intubation time and improve PACU and hospital discharge times.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Pain after robotic cardiac surgery is a known problem and is often difficult to manage.
Paravertebral nerve blocks are a proven method of pain relief following thoracotomy.
A paravertebral block has been shown to provide good pain relief with minimal side effects, however, paravertebral blocks for robotic surgery have not been well studied.
Currently we routinely perform PVB on this patient population (of 50 MV robotic cases done between January and October 2012, 36 received paravertebral blocks with no adverse events noted).
We believe this should be studied further and that paravertebral blocks will reduce the amount of additional pain medication patients require in the first 24 hours after surgery, decrease intubation time and improve PACU and hospital discharge times.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
60
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
- NYU Langone Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients over the age of 18 years of age undergoing robotic mitral valve surgery.
- have capacity to understand and sign consent form
Exclusion Criteria:
- patients that are not candidates for paravertebral block as per ASRA guidelines (Horlocker, Reg Anesth Pain Med, 2010). In short, this includes patients taking specific anti platelet agents such as clopidigrel, anticoagulants such as heparin or low molecular weight heparin, or patients with an INR of greater than 1.5. -patients with a history of COPD or other respiratory diseases that would confound data on time to extubated will be excluded.
- Patients that with a diagnosis of chronic pain, or patients currently taking narcotics are excluded, as this would confound data on postoperative narcotic requirements.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Paravertebral block
Patient receiving a PVB prior to robotic mitral valve surgery
|
Paravertebral nerve block injection
|
|
Placebo-Komparator: No block
Patients who did not receive PVB
|
No block Patients who did not receive PVB |
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Postoperative Fentanyl
Zeitfenster: 24 hours
|
24 hours
|
|
|
Visual Analog Scale (VAS) Pain Scores
Zeitfenster: 24 hours
|
Possible scores range from 0-10, with 0 being no pain and 10 being highest level of pain
|
24 hours
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Participant Satisfaction
Zeitfenster: 48 hours
|
Participants were asked whether or not they were satisfied with their postoperative pain control (yes or no)
|
48 hours
|
|
Participant Satisfaction Score
Zeitfenster: 48 hours
|
Participants were asked to score their satisfaction with their postoperative pain control on a scale of 0 (least satisfied) to 10 (most satisfied)
|
48 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Peter J Neuburger, MD, NYU
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Suri RM, Antiel RM, Burkhart HM, Huebner M, Li Z, Eton DT, Topilsky T, Sarano ME, Schaff HV. Quality of life after early mitral valve repair using conventional and robotic approaches. Ann Thorac Surg. 2012 Mar;93(3):761-9. doi: 10.1016/j.athoracsur.2011.11.062.
- Lynch JJ, Mauermann WJ, Pulido JN, Rehfeldt KH, Torres NE. Use of paravertebral blockade to facilitate early extubation after minimally invasive cardiac surgery. Semin Cardiothorac Vasc Anesth. 2010 Mar;14(1):47-8. doi: 10.1177/1089253210363009.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Juli 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Juli 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Juli 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
15. März 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Februar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- S12-02774
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