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Reduced Total Blood Loss and Blood Transfusion in Non-Septic Revision Knee Arthroplasty Using a Bipolar Sealer

13. August 2015 aktualisiert von: Christian Skovgaard Nielsen, Hvidovre University Hospital

Reduced Total Blood Loss and Blood Transfusion in Non-Septic Revision Knee Arthroplasty Using a Bipolar Sealer - A Prospective Cohort Study With Retrospective Controls

To investigate if the use of a bipolar sealer for skin and capsula incision results in decreased total blood loss and/or less blood transfusion in non-septic knee arthroplasty.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

In patients undergoing primary total knee arthroplasty, perioperative anemia is highly prevalent. In a systematic review, preoperative anemia was found in 24 +/- 9% and postoperative anemia in 51% +/- 10%. Perioperative anemia was associated with a blood transfusion rate of 45 +/- 25%, postoperative infections, poorer physical functioning and recovery, and increased length of hospital stay (LOS) and mortality. Although the best transfusion trigger in elective patients remains unknown, restrictive transfusion protocols are recommended and avoidance of blood transfusion if possible.

The only non-systemic modality capable of reducing blood loss before it occurs is a bipolar sealer (Aquamantys). By pre-incisional treatment of the soft tissue, bleeding (and potentially total blood loss and transfusion) is reduced without tissue charring.

Previously studies on the use of Aquamantys in primary knee arthroplasty have had various outcomes, the most recent being negative while the former 3 were positive regarding reduction in blood loss, drop in hgb and transfusions. No published date exist on potential outcomes in revision knee arthroplasty where blood loss and transfusion needs exceeds that of primary total knee arthroplasty by far. Aquamantys hence would theoretically benefit the most in a revision setting without the use of a tourniquet - and would be an interesting modality in modern contemporary fast-track revision if shown effective despite/on top of the use of additional blood saving modalities. The present study is therefore motivated by investigating this aspect.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hvidovre, Dänemark
        • Hvidovre University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing Non septic knee-arthroplasty revision.
  • Musk speak and understand Danish

Exclusion Criteria:

  • Age below 18.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Bipolar sealer
Prospective use of bipolar sealer for skin and knee capsule incision revisions of non-septic knee arthroplasty.
Prospective trial with Aquamantys for surgical skin and capsula incision w a retrospective control group using a conventional scalpel skin and capsula incision.
Andere Namen:
  • Aquamantys
Placebo-Komparator: Scalpel
Conventional surgical incision with scalpel - data extracted from a retrospective group.
Prospective trial with Aquamantys for surgical skin and capsula incision w a retrospective control group using a conventional scalpel skin and capsula incision.
Andere Namen:
  • Aquamantys

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Estimated blood loss
Zeitfenster: 2nd postoperative morning
2nd postoperative morning

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Blood loss
Zeitfenster: 1st. postoperative morning
1st. postoperative morning
Blood transfusion
Zeitfenster: while hospitalized expected 5 days.
while hospitalized expected 5 days.
Readmission
Zeitfenster: 90 days after surgery
90 days after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. April 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • HVH-2013-037

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