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Effects of Positive End-Expiratory Pressure on Biventricular Function During One-Lung Ventilation

26. Dezember 2017 aktualisiert von: Yonsei University

Effects of Positive End-Expiratory Pressure on Biventricular Function During One-Lung Ventilation: a Randomized Crossover Study

One lung ventilation (OLV) is essential during thoracic surgery. During OLV, intrapulmonary shunt can be increased resulting hypoxemia. Wang et al measured intrapulmonary shunt by transesophageal echocardiography. Although OLV technique had been advanced so far, hypoxemia during OLV reaches about 10% in spite of inspired oxygen fraction 100%. Applying PEEP(Positive End-expiratory Pressure) at dependent lung and CPAP at non-dependent lung can mitigate the hypoxemia. Above all, PEEP can be easily applicable. However, there are controversial studies whether it is supportive or not. In this prospective, cross-over study, the investigators are planning to investigate the effects of PEEP on intrapulmonary shunt, oxygenation and cardiac function as well.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 120-752
        • Department of Anaesthesiology and Pain Medicine, Anaesthesia and Pain Research Institute, Yonsei University College of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • scheduled for VATS lobectomy
  • 40 ≤ age ≤ 80
  • American Society of Anaesthesiologists(ASA) physical status classification I~III

Exclusion Criteria:

  • American Society of Anaesthesiologists(ASA) physical status classification IV
  • NYHA class III~IV
  • Severe obstructive lung disease and/or restrictive lung disease patients
  • those with end-organ diseases (i.e. heart failure, respiratory failure, hepatic failure, renal failure)
  • arrhythmia
  • esophageal varix
  • pregnant women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: PEEP 0 cmH2O
PEEP 0 cmH2O (zero end expiratory pressure, ZEEP)
After induction of anesthesia, including insertion of TEE probe, change position from supine to lateral position. Measure ABGA and cardiac indices for the baseline value. Apply each PEEP (0, 5, 10 cmH2O) serially at the random order. 6 sequences (0->5->10, 0->10->5, 5->10->0, 5->0->10, 10->5->0, 10->0->5) are equally applied to 6 patients (total 6x6=36 patients) who agreed to this study. Measure ABGA and cardiac indices after 20 min at each step of peep apply(3 times).
Andere Namen:
  • Positive EndExpiratory Pressure breathing(PEEP)
Experimental: PEEP 5 cmH2O
After induction of anesthesia, including insertion of TEE probe, change position from supine to lateral position. Measure ABGA and cardiac indices for the baseline value. Apply each PEEP (0, 5, 10 cmH2O) serially at the random order. 6 sequences (0->5->10, 0->10->5, 5->10->0, 5->0->10, 10->5->0, 10->0->5) are equally applied to 6 patients (total 6x6=36 patients) who agreed to this study. Measure ABGA and cardiac indices after 20 min at each step of peep apply(3 times).
Andere Namen:
  • Positive EndExpiratory Pressure breathing(PEEP)
Experimental: EEP 10 cmH2O
After induction of anesthesia, including insertion of TEE probe, change position from supine to lateral position. Measure ABGA and cardiac indices for the baseline value. Apply each PEEP (0, 5, 10 cmH2O) serially at the random order. 6 sequences (0->5->10, 0->10->5, 5->10->0, 5->0->10, 10->5->0, 10->0->5) are equally applied to 6 patients (total 6x6=36 patients) who agreed to this study. Measure ABGA and cardiac indices after 20 min at each step of peep apply(3 times).
Andere Namen:
  • Positive EndExpiratory Pressure breathing(PEEP)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
the effect of differential PEEP (0, 5, 10 cmH2O) by PaO2(P/F ratio)
Zeitfenster: 20 minutes after each PEEP apply
20 minutes after each PEEP apply
Cardiac function
Zeitfenster: 20 minutes after each PEEP apply
cardiac function : Tei index
20 minutes after each PEEP apply

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

29. Juni 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

25. Mai 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

25. Mai 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Juni 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juni 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Juni 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4-2015-0325

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