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Does Outpatient Palliative Care Improve Patient-centered Outcomes in Parkinson's Disease?

22. Januar 2020 aktualisiert von: University of Colorado, Denver
The purpose of this study is to improve outcomes for persons living with Parkinson's Disease (PD) and their family caregivers. The investigators hypothesize that outpatient interdisciplinary palliative care will improve patient-centered outcomes for PD patients at high-risk for poor outcomes.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Palliative care is an approach to caring for individuals with life-threatening illnesses that addresses potential causes of suffering including physical symptoms such as pain, psychiatric symptoms such as depression, psychosocial issues and spiritual needs. Palliative care approaches have been successfully applied to improve patient-centered outcomes in cancer as well as several chronic progressive illnesses including heart failure and pulmonary disease. To date there have been minimal attempts to apply these principles to PD although preliminary evidence suggests that PD patients have significant unmet needs under current models of care which may be amenable through a palliative care model. This study will provide critical information to forward this field including data on the comparative effectiveness of outpatient palliative care for PD versus current standards of care; effects of this intervention on cost and service utilization; and the characteristics of patients most likely to benefit from such an approach and the specific services most needed by PD patients and their caregivers.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

210

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alberta
      • Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2E1
        • University of Alberta Canada
    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
        • University of California, San Francisco
    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
        • University of Colorado Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Fluent in English
  • UK Brain Bank criteria for diagnosis of probable PD or Multiple Systems Atrophy (MSA) or Corticobasal Degeneration (CBD) or Progressive Supranuclear Palsy (PSP) or Lewy Body Dementia (LBD)
  • At high risk for poor outcomes as identified by the Palliative Care Needs Assessment Tool (PC-NAT)

Exclusion Criteria:

  • Immediate and urgent palliative care needs
  • Unable or unwilling to commit to study procedures including;

    1. randomization,
    2. study visits or
    3. the addition of a neurologist to their care team
  • Presence of additional chronic medical illnesses which may require palliative services
  • Already receiving palliative care and/or hospice services.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Standard of Care
Usual care as in including both a Primary Care Physician (PCP) and neurologist.
Usual care defined as including both a PCP and neurologist
Aktiver Komparator: Interdisciplinary outpatient palliative care
Usual care augmented by an outpatient interdisciplinary palliative care team.
Interdisciplinary outpatient palliative care is an approach to caring for individuals with life-threatening illnesses that addresses potential causes of suffering including physical symptoms such as pain, psychiatric symptoms such as depression, psychosocial issues and spiritual needs. Palliative care approaches have been successfully applied to improve patient-centered outcomes in cancer as well as several chronic progressive illnesses including heart failure and pulmonary disease.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Changes in the Subjects Quality of Life (QOL)
Zeitfenster: 0 to 6 months
The QOL-AD (Quality of Life in Alzheimer's Disease) survey will be used to measure the differences in the quality of life between groups.Higher numbers indicate better outcomes. The scale ranges from 4 to 52.
0 to 6 months
Changes in Caregiver Distress
Zeitfenster: 0 to 6 months
The Zarit Caregiver Burden Interview Form (ZBI) will be used to measure differences in Caregiver Distress between groups. Higher scores indicate worse outcomes. Scale ranges from 0 to 48.
0 to 6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Changes in Patient Anxiety
Zeitfenster: 0 to 6 months
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in patient anxiety. Higher numbers indicate worse outcomes. Scale ranges from 0 to 21.
0 to 6 months
Changes in Patient Depression
Zeitfenster: 0 to 6 months
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in patient depression. Higher numbers indicate worse outcomes. Scale ranges from 0 to 21.
0 to 6 months
Changes in Caregiver Anxiety
Zeitfenster: 0 to 6 months
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in caregiver anxiety. Higher numbers indicate worse outcomes. Scale ranges from 0 to 21.
0 to 6 months
Changes in Caregiver Depression
Zeitfenster: 0 to 6 months
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in caregiver depression. Higher numbers indicate worse outcomes. Scale ranges from 0 to 21.
0 to 6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Benzi Kluger, University of Colorado - Anschutz Medical Campus

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. September 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. September 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2019

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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