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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02533921
Does Outpatient Palliative Care Improve Patient-centered Outcomes in Parkinson's Disease?
22. Januar 2020 aktualisiert von: University of Colorado, Denver
The purpose of this study is to improve outcomes for persons living with Parkinson's Disease (PD) and their family caregivers.
The investigators hypothesize that outpatient interdisciplinary palliative care will improve patient-centered outcomes for PD patients at high-risk for poor outcomes.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Palliative care is an approach to caring for individuals with life-threatening illnesses that addresses potential causes of suffering including physical symptoms such as pain, psychiatric symptoms such as depression, psychosocial issues and spiritual needs.
Palliative care approaches have been successfully applied to improve patient-centered outcomes in cancer as well as several chronic progressive illnesses including heart failure and pulmonary disease.
To date there have been minimal attempts to apply these principles to PD although preliminary evidence suggests that PD patients have significant unmet needs under current models of care which may be amenable through a palliative care model.
This study will provide critical information to forward this field including data on the comparative effectiveness of outpatient palliative care for PD versus current standards of care; effects of this intervention on cost and service utilization; and the characteristics of patients most likely to benefit from such an approach and the specific services most needed by PD patients and their caregivers.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
210
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Alberta
-
Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2E1
- University of Alberta Canada
-
-
-
-
California
-
San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
- University of California, San Francisco
-
-
Colorado
-
Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
- University of Colorado Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Fluent in English
- UK Brain Bank criteria for diagnosis of probable PD or Multiple Systems Atrophy (MSA) or Corticobasal Degeneration (CBD) or Progressive Supranuclear Palsy (PSP) or Lewy Body Dementia (LBD)
- At high risk for poor outcomes as identified by the Palliative Care Needs Assessment Tool (PC-NAT)
Exclusion Criteria:
- Immediate and urgent palliative care needs
Unable or unwilling to commit to study procedures including;
- randomization,
- study visits or
- the addition of a neurologist to their care team
- Presence of additional chronic medical illnesses which may require palliative services
- Already receiving palliative care and/or hospice services.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Sonstiges: Standard of Care
Usual care as in including both a Primary Care Physician (PCP) and neurologist.
|
Usual care defined as including both a PCP and neurologist
|
Aktiver Komparator: Interdisciplinary outpatient palliative care
Usual care augmented by an outpatient interdisciplinary palliative care team.
|
Interdisciplinary outpatient palliative care is an approach to caring for individuals with life-threatening illnesses that addresses potential causes of suffering including physical symptoms such as pain, psychiatric symptoms such as depression, psychosocial issues and spiritual needs.
Palliative care approaches have been successfully applied to improve patient-centered outcomes in cancer as well as several chronic progressive illnesses including heart failure and pulmonary disease.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Changes in the Subjects Quality of Life (QOL)
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The QOL-AD (Quality of Life in Alzheimer's Disease) survey will be used to measure the differences in the quality of life between groups.Higher numbers indicate better outcomes.
The scale ranges from 4 to 52.
|
0 to 6 months
|
Changes in Caregiver Distress
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The Zarit Caregiver Burden Interview Form (ZBI) will be used to measure differences in Caregiver Distress between groups.
Higher scores indicate worse outcomes.
Scale ranges from 0 to 48.
|
0 to 6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Changes in Patient Anxiety
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in patient anxiety.
Higher numbers indicate worse outcomes.
Scale ranges from 0 to 21.
|
0 to 6 months
|
Changes in Patient Depression
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in patient depression.
Higher numbers indicate worse outcomes.
Scale ranges from 0 to 21.
|
0 to 6 months
|
Changes in Caregiver Anxiety
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in caregiver anxiety.
Higher numbers indicate worse outcomes.
Scale ranges from 0 to 21.
|
0 to 6 months
|
Changes in Caregiver Depression
Zeitfenster: 0 to 6 months
|
The Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) will be used to quantify changes in caregiver depression.
Higher numbers indicate worse outcomes.
Scale ranges from 0 to 21.
|
0 to 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Benzi Kluger, University of Colorado - Anschutz Medical Campus
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Macchi ZA, Miyasaki J, Katz M, Galifianakis N, Sillau S, Kluger BM. Prevalence and Cumulative Incidence of Caregiver-Reported Aggression in Advanced Parkinson Disease and Related Disorders. Neurol Clin Pract. 2021 Dec;11(6):e826-e833. doi: 10.1212/CPJ.0000000000001110.
- Koljack CE, Miyasaki J, Prizer LP, Katz M, Galifianakis N, Sillau SH, Kluger BM. Predictors of Spiritual Well-Being in Family Caregivers for Individuals with Parkinson's Disease. J Palliat Med. 2022 Apr;25(4):606-613. doi: 10.1089/jpm.2020.0797. Epub 2021 Nov 24.
- Kluger BM, Miyasaki J, Katz M, Galifianakis N, Hall K, Pantilat S, Khan R, Friedman C, Cernik W, Goto Y, Long J, Fairclough D, Sillau S, Kutner JS. Comparison of Integrated Outpatient Palliative Care With Standard Care in Patients With Parkinson Disease and Related Disorders: A Randomized Clinical Trial. JAMA Neurol. 2020 May 1;77(5):551-560. doi: 10.1001/jamaneurol.2019.4992.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
20. September 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
30. September 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. August 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. August 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
27. August 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
31. Januar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Januar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 15-0814
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