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International Normalised Ratio Evaluation by Generalist Practitioners in Full-time Care Establishments for the Elderly (INR-Cap pilote)

24. August 2016 aktualisiert von: Centre Hospitalier Universitaire de Nīmes

International Normalised Ratio Evaluation by Generalist Practitioners in Full-time Care Establishments for the Elderly: a Pilot Study

The main objective of this study is to evaluate, for a 6-month observation period, the concordance in terms of clinical decision making concerning therapeutic adjustment as determined by a weekly capillary International Normalised Ratio (INR) monitoring strategy versus the usual strategy in a population of dependent elderly people in nursing homes, treated with anti-vitamin K (AVK).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The secondary objectives of this study are to:

A. Estimate the intra-patient variability of capillary INR measures.

B. Estimate the time spent in the target INR (TTR) window of dependent elderly patients in nursing homes, under AVK treatment, and with a capillary INR monitoring strategy.

C. Estimate the number of venous thromboembolic events and bleeding events over the 6-month observation period.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

31

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Pont St Esprit, Frankreich, 30130
        • EHPAD de l'Hôpital de Pont Saint Esprit

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The patient resides at the establishment for the dependent elderly (nursing home (EHPAD)) in Pont-Saint-Esprit, France
  • The patient must be insured or beneficiary of a health insurance plan
  • The patient treated with vitamin K antagonist for over six months
  • The patient must have given his/her informed and signed consent
  • For adults under guardianship, the legal guardian must have given free and informed consent and signed the consent

Exclusion Criteria:

  • The patient is under judicial protection
  • The general practitioner in charge of the patient at the EHPAD does not want to participate in the study
  • It is impossible to correctly inform the patient, or his/her legal guardian
  • The patient, or his/her legal guardian, refuses to sign the consent
  • The patient is participating in another interventional study, or has participated in another interventional study within the past three months
  • The patient is in an exclusion period determined by a previous study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: The study population
The clinical phases of this study will be held in the nursing home (EHPAD; principal building + 2 annexes) of Pont-Saint-Esprit, located in France. Patients are elderly dependents treated by anti-vitamin K for more than 6 months.

We will be using the CoagucheckXSR device for capillary INR measures performed by nurses every 7 days during the 6 months of the study, plus after related intercurrent events.

If capillary INR is <2 or >3 (with a tolerance of 1.9 to 3.1 given the margin of measurement inaccuracy of the coagulometer), then a classic venous measure is performed. If both tests agree, adaptation of treatment as indicated. If slightly discordant results, then the INR values are considered discordant and the decision to adjust the treatment dose and the next monitoring date for venous INR is made based on the value of the venous INR, according to the predefined protocol. If clinically significant discordance (> 0.3), a venous INR is reperformed within 24 hours and if the discrepancy persists, dose adjustment is made according to the venous INR and the predefined protocol.

If capillary INR is > 4, then verification by venous measure and refer to general practitioner.

Andere Namen:
  • CoagucheckXSR

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Is the capillary INR concordant with the venous INR ? yes/no
Zeitfenster: 6 months
Primary Outcome Measure as stated in protocol: Clinical concordances and clinical discrepancies between the capillary INR and venous INR every time they are concomitant
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The number of thromboembolic events per patient
Zeitfenster: 6 months
6 months
The number of bleeding events per patient
Zeitfenster: 6 months
6 months
The number of thromboembolic or bleeding events per patient
Zeitfenster: 6 months
6 months
Coefficient of variation for capillary INR measures per patient
Zeitfenster: 6 months
6 months
Time in therapeutique range (days)
Zeitfenster: 6 months
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Chloé Sikirdji, Interne, Centre Hospitalier Universitaire De Nimes
  • Hauptermittler: Jean-François Clape, MD, Centre Hospitalier Universitaire De Nimes

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. November 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. November 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. November 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • LOCAL/2015/CS-01
  • 2015-A01056-43 (Andere Kennung: RCB number)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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