- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02785783
Endorings™ Assisted Colonoscopy Versus Standard Colonoscopy for Polyp Detection (Erings™)
Endorings™ Assisted Colonoscopy Versus Standard Colonoscopy for Polyp Detection in Symptomatic and Asymptomatic Patients: A Randomised Controlled Trial
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Colonoscopy is the gold standard for detection of colorectal neoplasia (polyps and cancers) but it is well known that colonoscopy is associated with a neoplasia miss rate of up to 25%.
One such method of reducing the neoplasia miss rate is cap assisted colonoscopy, where a cap is placed at the distal end of the colonoscope.The theory behind how the cap aids mucosal visualisation is that it depresses and flattens colonic folds, thereby improving visualisation on the proximal sides of folds.
Investigators aim to evaluate the impact of one such cap assisted device: EndoRings™ on polyp detection rates. EndoRings™ has been shown to improve polyp detection rate by 51% compared to 29% for standard colonoscopy in a recent tandem endoscopy study. EndoRings™ has received FDA approval.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Hampshire
-
Portsmouth, Hampshire, Vereinigtes Königreich, PO63LY
- Portsmouth University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Symptomatic patients referred for colonoscopy age ≥ 55.
- Asymptomatic patients age ≥55 undergoing screening or surveillance for polyps and cancers.
Exclusion Criteria:
- History of Inflammatory bowel disease
- History of Hereditary non polyposis colorectal cancer (HNPCC)
- Familial adenomatous polyposis syndrome (FAP)
- Hyperplastic polyposis syndrome
- Known colonic stricture
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Standard colonoscopy
A standard colonoscope will be used to complete the procedure
|
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: EndoRings™
An EndoRings™ device will be placed at the distal end of a standard colonoscope
|
Colonoscopy performed with an EndoRings™ device at the tip of a standard colonoscope
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Number of polyps per patient
Zeitfenster: 14 months
|
To assess the impact of the Endorings™ cap on the number of polyps detected per patient as compared to standard colonoscopy.
|
14 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Pradeep Bhandari, MD, Portsmouth University Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- van Rijn JC, Reitsma JB, Stoker J, Bossuyt PM, van Deventer SJ, Dekker E. Polyp miss rate determined by tandem colonoscopy: a systematic review. Am J Gastroenterol. 2006 Feb;101(2):343-50. doi: 10.1111/j.1572-0241.2006.00390.x.
- Dik VK, Gralnek IM, Segol O, Suissa A, Belderbos TD, Moons LM, Segev M, Domanov S, Rex DK, Siersema PD. Multicenter, randomized, tandem evaluation of EndoRings colonoscopy--results of the CLEVER study. Endoscopy. 2015 Dec;47(12):1151-8. doi: 10.1055/s-0034-1392421. Epub 2015 Jul 28.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PHT/2015/101
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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