Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Effects of Dexmedetomidine on the Liver Injury After Hepatectomy

25. Januar 2017 aktualisiert von: Yu Zhang, Chinese PLA General Hospital

the Ethnic Committee of the Chinese People's Liberation Army (PLA) General Hospital

To investigate whether dexmedetomidine reduce liver injury after hepatectomy. During hepatectomy, surgeons always took inflow occlusion to reduce blood loss with Pringle maneuver. A few clinical studies had shown dexmedetomidine could reduce ischaemia/reperfusion (IR) injury caused by the secretion of reactive oxygen species and inflammatory cytokines. Glutathione-S-transferase (GST) was a sensitive and specific marker for hepatic injury in several studies before. So the investigator decided to use it as the primary endpoint. Besides, in our center, there are some liver resection surgeries that didn't need occlusion. So it can serve the best placebo for determine the the actual effect of dexmedetomidine on the IR injury in further subgroup analysis.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of our study is to compare liver injury with dexmedetomidine. The enrolled patients were randomized into two group. In the study group, dexmedetomidine, diluted in 0.9% sodium chloride with the concentration of 4 ug ml-1 is administered with an loading dose of 0.5ug kg-1 of 10 min, and maintained with infusion rate of 0.5 ug kg-1 h-1. While, 0.9% sodium chloride serves as the placebo with the same loading dose and infusion rate in the control group. The infusion is ceased after the resection of the hepatic issues.

GST is a sensitive and specific marker for hepatic injury in several studies before and is taken as the primary endpoint. And the investigator use other inflammatory cytokines reflecting the systemic inflammatory response in serum. Besides these, the investigator observe the hemodynamic changes during the operation time and complications related with anesthesia and surgery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

70

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100853
        • Chinese PLA General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • American Society of Anesthesiologists (ASA) I~III
  • selected to have hepatectomy in our hospital, Child-Pugh A
  • patient's consent

Exclusion Criteria:

  • refusing to attend or attending in other clinical study
  • having severe cardio-pulmonary disease, ejection fraction (EF)<40%, having cardiac infarction in recent three months, chronic obstructive pulmonary disease (COPD) (PaO2<60mmHg)
  • pregnant or lactating women
  • having neuropsychiatric disorders
  • emergent surgeries,hemorrhage shock,
  • rupture and hemorrhage of liver tumor

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: dexmedetomidine
dexmedetomidine 2mg is diluted in 0.9% sodium chloride with the concentration of 4 ug ml-1 is administered with an loading dose of 0.5ug kg-1 of 10 min, and maintained with infusion rate of 0.5 ug kg-1 h-1. The infusion is ceased after the resection of the hepatic issues.
dexmedetomidine 2mg is diluted in 0.9% sodium chloride with the concentration of 4 ug ml-1 is administered with an loading dose of 0.5ug kg-1 of 10 min, and maintained with infusion rate of 0.5 ug kg-1 h-1. The infusion is ceased after the resection of the hepatic issues.
Placebo-Komparator: 0.9% sodium chloride
0.9% sodium chloride is administered with an loading dose of 0.5ug kg-1 of 10 min, and maintained with infusion rate of 0.5 ug kg-1 h-1. The infusion is ceased after the resection of the hepatic issues.
0.9% sodium chloride is administered with an loading dose of 0.5ug kg-1 of 10 min, and maintained with infusion rate of 0.5 ug kg-1 h-1. The infusion is ceased after the resection of the hepatic issues.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
GST
Zeitfenster: 24 hours
baseline (before the surgery), 30 minutes after hepatic resection, 1 day after hepatectomy 30 minutes after hepatic resection
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
interleukin (IL-6), tumor necrosis factor (TNF-a)
Zeitfenster: 24 hours
baseline (before the surgery), 30 minutes after hepatic resection, 1 day after hepatectomy
24 hours

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Complications after surgery
Zeitfenster: 1 month after surgery
1 month after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Weidong MI, Doctor, China

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. August 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

26. Januar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

26. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Juli 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Juli 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Ischämie-Reperfusionsverletzung

Klinische Studien zur dexmedetomidine

Abonnieren