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Individualizing Disease Prevention for Middle-Aged Adults

30. März 2022 aktualisiert von: Glen Taksler
The primary objective of this study is to help patients compare the benefits of various preventive care services, based on their individual risk factors (such as smoking status, obesity, high blood pressure, high cholesterol, etc.). A tailored decision tool will be provided to each participant during primary care appointments to facilitate discussion between the participant and his/her provider regarding prioritizing preventive service recommendations.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

104

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Scheduled for an appointment with primary care provider during study period
  • Two or more of the following risk factors:
  • Tobacco use
  • Overweight/obese
  • Hypertension
  • Hyperlipidemia
  • Diabetes
  • Alcohol Misuse
  • Depression
  • History of Sexually Transmitted Infection
  • Being overdue for the following screenings: Colorectal, cervical, breast, lung

Exclusion Criteria:

- Severely limited life expectancy (cancer, congestive heart failure, chronic obstructive pulmonary disease, end stage renal disease)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrolle
Übliche Pflege
Experimental: Intervention
Individualized preventive care recommendations will be distributed to subjects.
Written material provided.
Experimental: Development Phase
Non-randomized receipt of individualized preventive care recommendations
Written material provided.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Interest in Individualized Preventive Care Recommendations.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment.

Measured by individualized preventive service recommendations, tailored to patient's specific medical conditions. Measured by surveys.

Survey question: "Overall, how helpful did you find the written materials (handouts)?" Ten point scale (minimum 1, maximum 10, higher score is better outcome)

Within 3 days of index primary care appointment.
Interest in Individualized Preventive Care Recommendations.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment.

Measured by individualized preventive service recommendations, tailored to patient's specific medical conditions. Measured by surveys.

Survey question: "In the future, would you like to see updated written materials (handouts)?" Ten point scale (minimum 1, maximum 10, higher score is better outcome)

Within 3 days of index primary care appointment.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Use of Shared Decision Making.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment.
Measured by surveys. Survey metric: Shared Decision Making (SDM)-Q-9 validated scale, converted to 100 point denominator 100 point scale (minimum 1, maximum 100, higher score is better outcome)
Within 3 days of index primary care appointment.
Patient Readiness to Change Health Behaviors.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment.
Measured by surveys. Proportion of top-3 individualized preventive service recommendations ready to change over next 1 month Numerator: Number of top-3-ranked recommendations with score >=6 out of 7 on Likert scale for readiness to change over next 1 month (minimum=1, maximum=7, higher score was better) Denominator: The number of individualized preventive service recommendations provided to a patient or 3, whichever was lower
Within 3 days of index primary care appointment.
Patient Readiness to Change Health Behaviors
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment
Measured by surveys Proportion of top-3 individualized preventive service recommendations ready to change over next 2-6 months Numerator: Number of top-3-ranked recommendations with score >=6 out of 7 on Likert scale for readiness to change over next 2-6 months (minimum=1, maximum=7, higher score was better) Denominator: The number of individualized preventive service recommendations provided to a patient or 3, whichever was lower
Within 3 days of index primary care appointment
Patient Readiness to Change Health Behaviors.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment
Measured by surveys Proportion of bottom-3 individualized preventive service recommendations ready to change over next 1 month Numerator: Number of bottom-3-ranked recommendations with score >=6 out of 7 on Likert scale for readiness to change over next 1 month (minimum=1, maximum=7, higher score was better) Denominator: The number of individualized preventive service recommendations provided to a patient or 3, whichever was lower
Within 3 days of index primary care appointment
Patient Readiness to Change Health Behaviors
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment
Measured by surveys. Proportion of bottom-3 individualized preventive service recommendations ready to change over next 2-6 months Numerator: Number of bottom-3-ranked recommendations with score >=6 out of 7 on Likert scale for readiness to change over next 2-6 months (minimum=1, maximum=7, higher score was better) Denominator: The number of individualized preventive service recommendations provided to a patient or 3, whichever was lower
Within 3 days of index primary care appointment
Decisional Comfort.
Zeitfenster: Within 3 days of index primary care appointment.
Measured by surveys. Survey metric: Decisional Conflict Scale (validated scale), converted to 100 point denominator 100 point scale (minimum 1, maximum 100, higher score is better outcome)
Within 3 days of index primary care appointment.
Preventive Care Outcomes for Patients.
Zeitfenster: Within 1 year of index primary care appointment.
Number of participants with at least 1 follow-up encounter during the 1 year after an index encounter.
Within 1 year of index primary care appointment.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Glen Taksler, PhD, The Cleveland Clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

22. Februar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

12. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

12. März 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Januar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 16-854

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Medizinische Grundversorgung

Klinische Studien zur Intervention

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