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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03086239
A Study on the Safety and Tolerability of Rovalpituzumab Tesirine in Japanese Patients With Advanced, Recurrent Small Cell Lung Cancer
28. Juli 2021 aktualisiert von: AbbVie
An Open-Label Study on the Safety and Tolerability of Rovalpituzumab Tesirine in Japanese Patients With Advanced, Recurrent Small Cell Lung Cancer
This is a Japanese, multicenter, open-label, dose-escalation study.
This is the first study to assess the safety and tolerability as well as explore the pharmacokinetics, pharmacodynamics and antitumor activity of rovalpituzumab tesirine in Japanese participants with advanced small cell lung cancer (SCLC).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
29
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Wakayama, Japan, 641-8510
- Wakayama Medical University /ID# 161428
-
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Chiba
-
Kashiwa-shi, Chiba, Japan, 277-8577
- National Cancer Ctr Hosp East /ID# 161432
-
-
Fukuoka
-
Fukuoka-shi, Fukuoka, Japan, 812-8582
- Kyushu University Hospital /ID# 161430
-
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Osaka
-
Osakasayama-shi, Osaka, Japan, 589-8511
- Kinki University -Osakasayama Campus /ID# 161431
-
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Tokyo
-
Chuo-ku, Tokyo, Japan, 104-0045
- National Cancer Center Hospital /ID# 161429
-
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically or cytologically confirmed advanced, recurrent small-cell lung cancer (SCLC) with documented disease progression after at least two (2) prior systemic regimens, including at least one (1) platinum-based regimen.
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 or 1.
- Adequate hematologic, hepatic and renal function.
Exclusion Criteria:
- No prior exposure to a pyrrolobenzodiazepine (PBD)-based drug.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Part A: Rovalpituzumab tesirine
Part A Dose Escalation: Rovalpituzumab tesirine intravenous (IV) (various doses and dose regimens) on Day 1 of each 6-week cycle
|
Intravenös
|
|
Experimental: Part B: Rovalpituzumab tesirine
Part B Dose Expansion: Rovalpituzumab tesirine dosed at regimen(s) previously demonstrated in Part A to not to exceed the maximum tolerated dose (MTD).
|
Intravenös
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of participants with dose-limiting toxicities (DLT)
Zeitfenster: Up to 3 weeks after the initial dose of study drug (first 3 weeks of Cycle 1)
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DLTs graded according to the National Cancer Institute's Common Terminology Criteria for Adverse Events (NCI CTCAE) version 4.03.
|
Up to 3 weeks after the initial dose of study drug (first 3 weeks of Cycle 1)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Duration of response (DOR)
Zeitfenster: First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
DOR is defined as the time from the initial objective response to disease progression or death, whichever occurs first.
|
First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
|
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
ORR is defined as the percentage of participants whose best overall response is either complete response (CR) or partial response (PR) according to Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) version 1.1.
|
First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
|
Overall survival (OS)
Zeitfenster: First dose of study drug through long-term follow up; Up to 24 months after participant's first dose.
|
OS is defined as the time from the date of first dose to the date of death.
|
First dose of study drug through long-term follow up; Up to 24 months after participant's first dose.
|
|
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
PFS time is defined as the time from the first dose of study drug to progression or death, whichever occurs first.
|
First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
|
Clinical benefit rate (CBR)
Zeitfenster: First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
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CBR is defined as the proportion of participants whose overall response is either CR, PR, or Stable Disease (SD) according to RECIST version 1.1.
|
First dose of study drug through at least 42 days after last dose; Up to a minimum 18 weeks after participant's first dose.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Udagawa H, Akamatsu H, Tanaka K, Takeda M, Kanda S, Kirita K, Teraoka S, Nakagawa K, Fujiwara Y, Yasuda I, Okubo S, Shintani M, Kosloski MP, Scripture C, Tamura T, Okamoto I. Phase I safety and pharmacokinetics study of rovalpituzumab tesirine in Japanese patients with advanced, recurrent small cell lung cancer. Lung Cancer. 2019 Sep;135:145-150. doi: 10.1016/j.lungcan.2019.07.025. Epub 2019 Jul 24.
- Tanaka K, Isse K, Fujihira T, Takenoyama M, Saunders L, Bheddah S, Nakanishi Y, Okamoto I. Prevalence of Delta-like protein 3 expression in patients with small cell lung cancer. Lung Cancer. 2018 Jan;115:116-120. doi: 10.1016/j.lungcan.2017.11.018. Epub 2017 Nov 22.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
28. April 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. Januar 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
20. August 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. März 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. März 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. März 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
3. August 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Juli 2021
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SCRX001-008
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Unentschieden
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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