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Urinary Tract Infections in Kidney Transplant Recipients (URIKIT)

13. April 2021 aktualisiert von: Poitiers University Hospital

Urinary Tract Infections in Kidney Transplant Recipients : an Observational Cohort

The purpose of this study is to better estimate the prevalence of urinary tract infections (UTI) in kidney transplant (KIT) recipients, and especially multidrug resistant (MDR) bacteria. KIT recipients have a higher risk of UTI over the 6 first months following the transplantation. Urine culture was done in a city lab or at hospital. Current data on bacteriuria and candiduria lead mostly to hospital data that are incomplete..

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The risk of UTI after a kidney transplantation is higher than in the general population. MDR bacteria, such as extended spectrum betalactamase (ESBL)-producing enterobacteriaceae or MDR Pseumomoas aeruginosa are emerging threats due to antibiotic selective pressure. Epidemiological data are mostly data from hospital laboratories that do not show a complete overview of the current situation. In addition, the different centers which participated to this study received before the beginning of the study a protocol to avoid carbapenem use. The main objective of this study is to assess the prevalence of MDR bacteria in an adult population of KIT recipients. Through this study, the management of UTI in KIT recipients will be improved. Data on bacteria or yeasts responsible for UTI (identification, resistance profile), antibiotic use, patients' outcome, and graft outcome will be collected.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Male and female

Beschreibung

Inclusion criteria

  • Age ≥ 18 year-old
  • Kidney transplanted for less than 5 years
  • First symptomatic episode of UTI with bacteria or yeast
  • To have a health insurance

Exclusion criteria

  • Asymptomatic bacteriuria or candiduria
  • Protected people
  • Pregnant women -> 2 bacteria in the urinalysis without external or internal urinary catheter

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assessment of UTI due to MDR bacteria
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Proportion of MDR bacteria compared to other bacteria found in urinalysis of symptomatic KIT patients
Day 0 to 2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Epidemiology of UTI in KIT recipients
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Frequency of each bacteria or yeasts responsible for UTI
Day 0 to 2 years
Risk factors for MDR UTI
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Comparison of demographic and clinical characteristic of patients who develop an MDR versus a non-MDR UTI
Day 0 to 2 years
Carbapenem use to treat UTI
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Proportion of patients who received carbapenem for UTI treatment
Day 0 to 2 years
Coherence between antibiotic protocol and treatment received to treat UTI
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Proportion of patients who received carbapenem while responsible bacteria was susceptible to other antibiotics
Day 0 to 2 years
UTI relapse frequency
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Proportion of patients with at least one relaspe of UTI with the same bacteria
Day 0 to 2 years
UTI recurrence frequency with a different micororganism
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Proportion of patients with more than one UTI during the study period
Day 0 to 2 years
Assessment of kidney function during the observation period
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Difference between the initial kidney function (MDRD) and the final kidney function at the end of the observation period
Day 0 to 2 years
Graft outcome
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Number of patients needed a dialysis
Day 0 to 2 years
Patients outcome
Zeitfenster: Day 0 to 2 years
Number of deaths
Day 0 to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Antoine THIERRY, PHD, Poitiers University Hospital
  • Studienleiter: Blandine RAMMAERT, Poitiers University Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. Mai 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

4. Mai 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

4. Mai 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. April 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Beschreibung des IPD-Plans

No plan will be sharing with others researchers

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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