- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03483415
Long Thoracic Nerve Blockade for Pain Treatment After Video-Assisted Thoracoscopic Surgery
Investigation of Analgesic Effect of Long Thoracic Nerve Blockade After VATS (Video-Assisted Thoracoscopic Surgery) Operation
Video-assisted thoracoscopic surgery (VATS) provides an opportunity to penetrate the thoracic cavity by video through an incision into the chest wall and facilitate surgical operation of lung pathologies.Various regional methods of anesthesia are currently being used to achieve this goal.
The aim of the study was to assess the effectiveness of Long thoracic nerve bloc on postoperative VATS analgesia.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients who were in the American Society of Anesthesiologists (ASA) I-III class and underwent video-assisted thoracoscopic surgery (VATS).
Exclusion Criteria:
- Previous history of opioid use preoperatively,
- Allergy to local anesthetics,
- The presence of any systemic infection,
- Uncontrolled arterial hypertension,
- Uncontrolled diabetes mellitus.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Grup L
IV patient-controlled analgesia (PCA) morphine + Ultrasound guided Long thoracic nerve blockage with 5 ml % 0.25 bupivacaine |
Intravenous morphine infusion with PCA: Solution was concentration of 0.5 mg/mL.
Loading dose of 1 mg, 0.5 mg of bolus dose and 20 min of locking time.
Andere Namen:
Ultrasound guided Long thoracic nerve blockage with 5 ml % 0.25 bupivacaine
|
|
Aktiver Komparator: Group P
IV patient-controlled analgesia (PCA) morphine
|
Intravenous morphine infusion with PCA: Solution was concentration of 0.5 mg/mL.
Loading dose of 1 mg, 0.5 mg of bolus dose and 20 min of locking time.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Morphiumkonsum
Zeitfenster: Postoperativ 24 Stunden
|
Morphiumkonsum
|
Postoperativ 24 Stunden
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Visuelle Analogskala
Zeitfenster: Postoperativ 24 Stunden
|
Für den Schmerz wurde eine visuelle Analogskala verwendet. Die Schmerzintensität wurde mithilfe einer visuellen Analogskala (VAS) von 0–10 cm gemessen.
(0=keine Schmerzen, 10=unerträgliche Schmerzen)
|
Postoperativ 24 Stunden
|
|
zusätzlicher Schmerzmitteleinsatz
Zeitfenster: Postoperativ 24 Stunden
|
zusätzlicher Schmerzmitteleinsatz
|
Postoperativ 24 Stunden
|
|
side effect (Hypotension)
Zeitfenster: Postoperative 24 hours
|
side effect Hypotension
|
Postoperative 24 hours
|
|
side effect (Nausea and vomiting)
Zeitfenster: Postoperative 24 hours
|
Nausea and vomiting scale 1. Nausea and vomiting scale (nausea-vomiting scale (NVS): 1. No nausea is present, 2. Mild nausea is present. 3. Severe nausea is present. 4. Vomiting is present) In case of a NVS score of >3, an anti-emetic drug was administered. |
Postoperative 24 hours
|
|
side effect (Ramsay Sedation Scale (RSS)
Zeitfenster: Postoperative 24 hours
|
Ramsay Sedation Scale (Ramsay Sedation Scale (RSS) : 1. Anxiety, agitation are present; 2. Cooperated, awake; 3. Sedatized, response to commands; 4. Sleepy, immediately awoken by auditory stimulus or glabella tap; 5. Sleepy, deep response to auditory stimulus or glabella tap and 6.
Sleepy, no response to auditory stimulus or glabella tap)
|
Postoperative 24 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Korgün Ökmen, M.D, University of Health Sciences, Bursa Yuksek Ihtisas Training and Research Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Aneurysma
- Aneurysma, Präparieren
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika
- Analgetika, Opioide
- Betäubungsmittel
- Anästhetika, lokal
- Bupivacain
- Morphium
Andere Studien-ID-Nummern
- 2011-KAEK-25 2018/02-01
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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