- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03825549
A Randomized Trial of Behavioral Economic Approaches to Reduce Unnecessary Opioid Prescribing (REDUCE)
4. März 2020 aktualisiert von: University of Pennsylvania
In this study, the investigators will evaluate the effect of a health system initiative aiming to change clinician opioid prescribing behaviors using two behavioral economic interventions - individual audit feedback and peer comparison feedback of clinicians.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Opioid-related abuse and overdose represent a growing national epidemic in the United States.
Clinician practice patterns play an important role: opioid prescriptions impact the likelihood that patients will misuse or become dependent on these medications, with longer prescriptions leading to greater sustained use.
In this study, we will evaluate a Sutter Health System quality improvement initiative using monthly individual audit feedback and/or monthly peer comparison feedback to clinicians to change opioid prescribing patterns.
In partnership with Sutter Health System, this will be conducted using randomization to evaluate its effect.
We will also conduct a process evaluation to understand factors associated with better or worse performance at the clinician level.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
452
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Walnut Creek, California, Vereinigte Staaten, 94596
- Sutter Heath
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Clinicians
1. Practiced primarily at participating emergency department or urgent care center
Patients
- Presented to a participating emergency department or urgent care center during the study period
- Discharged to home from the visit
Exclusion Criteria:
Clinicians
- Saw less than 100 patients in the prior year
- Practiced primarily at another site that is not in the main trial
- Did not practice at Sutter Health in the prior 90 days
Patients
- Currently pregnant
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Kontrolle
Kein Eingriff
|
|
|
Experimental: Individual Audit
Clinicians will receive individual audit feedback informing them of their performance.
|
Practice sites randomly assigned to have individual audit feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period.
The email will inform the clinician that the health system is doing monthly audits and provide them the number of patients in the last month for whom they prescribed 30 opioid pills per prescription or higher.
|
|
Experimental: Peer Comparison
Clinicians will receive peer comparison feedback informing them of how their performance compares to their peers.
|
Practice sites randomly assigned to have peer comparison feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period.
Data on the mean number of opioid pills per prescription and the proportion of visits with an opioid prescription will be delivered using a 3-month rolling average as follows: a) If clinician is above median: informed how their data compares to the median; b) If clinician is below median but above 10th percentile: informed how their data compares to the 10th percentile; c) If clinician is 10th percentile or below: informed of their data and commended for being a "low prescriber."
|
|
Experimental: Individual Audit and Peer Comparison
Clinicians will receive individual audit feedback informing them of their performance and peer comparison feedback informing them of how their performance compares to their peers.
|
Practice sites randomly assigned to have individual audit feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period.
The email will inform the clinician that the health system is doing monthly audits and provide them the number of patients in the last month for whom they prescribed 30 opioid pills per prescription or higher.
Practice sites randomly assigned to have peer comparison feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period.
Data on the mean number of opioid pills per prescription and the proportion of visits with an opioid prescription will be delivered using a 3-month rolling average as follows: a) If clinician is above median: informed how their data compares to the median; b) If clinician is below median but above 10th percentile: informed how their data compares to the 10th percentile; c) If clinician is 10th percentile or below: informed of their data and commended for being a "low prescriber."
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in the mean number of pills per opioid prescription
Zeitfenster: Six months
|
The primary outcome is the change in the mean number of pills prescribed per opioid prescription from baseline to the intervention period.
|
Six months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in proportion of patient visits with an opioid prescription
Zeitfenster: Six months
|
The secondary outcome is the change in proportion of patient visits in which an opioid is prescribed from baseline to the intervention period.
|
Six months
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in morphine milligram equivalents per opioid prescription
Zeitfenster: Six months
|
The change in morphine milligram equivalents per opioid prescription from baseline to the intervention period.
|
Six months
|
|
Change in mean number of opioid pills per patient-visit
Zeitfenster: Six months
|
The change in the mean number of opioid pills per patient-visit from baseline to the intervention period.
|
Six months
|
|
Change in proportion of patient-visits with non-opioid pain prescription
Zeitfenster: Six months
|
The change in proportion of patient-visits with non-opioid pain prescriptions (e.g., ibuprofen, acetaminophen, celecoxib, or muscle relaxants such as cyclobenzaprine, baclofen or tizanidine) from baseline to the intervention period.
|
Six months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Amol Navathe, MD, PhD, University of Pennsylvania
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
3. September 2019
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
2. März 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
2. März 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. Januar 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. Januar 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
31. Januar 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
6. März 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. März 2020
Zuletzt verifiziert
1. März 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 829269
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Akuter Schmerz
-
Brixton Biosciences, Inc.MCRANoch keine RekrutierungGreater Trochanteric Pain Syndrome | Seitliche Hüftschmerzen | Greater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren Extremitäten
-
Kanuni Sultan Suleyman Training and Research HospitalRekrutierungGreater Trochanteric Pain SyndromeTürkei (türkiye)
-
Foundation IRCCS San Matteo HospitalAktiv, nicht rekrutierendGreater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren ExtremitätenItalien
-
Future University in EgyptAbgeschlossen
-
Ankara Etlik City HospitalAbgeschlossenGluteale Tendinopathie | Greater Trochanteric Pain Syndrome | Tiefes Gluteal-SyndromTürkei (türkiye)
-
Camilo Jose Cela UniversityAbgeschlossenMyofascial Pain Syndrom (MPS)Spanien
-
Sahmyook UniversityAbgeschlossenMyofascial Pain Syndrom (MPS)Südkorea
-
University of California, DavisNational Institutes of Health (NIH); National Center for Complementary and Integrative...RekrutierungChronischer Kreuzschmerz (cLBP) | Myofascial Pain Syndrom (MPS)Vereinigte Staaten
-
Gazi UniversityAbgeschlossenGesäß-Tendinitis | Greater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren ExtremitätenTruthahn
-
Palacky UniversityRekrutierungTemporomandibular Joint Dysfunction; Myofascial Pain Syndrome; Orofacial Pain; Musculoskeletal DisordersTschechien
Klinische Studien zur Individual audit feedback
-
Laval UniversityInstitut national en santé et services sociaux; Trauma Association of Canada; Health... und andere MitarbeiterNoch keine Rekrutierung
-
Unity Health TorontoAbgeschlossenHIV/Aids | Elektronische Gesundheitsakten | Qualität der GesundheitsversorgungKanada
-
VA Office of Research and DevelopmentAbgeschlossenEmphysem | Lungenkrankheit | COPD | Chronische BronchitisVereinigte Staaten
-
University of British ColumbiaBritish Columbia Centre for Disease Control; Ministry of Health, British ColumbiaNoch keine RekrutierungQualitätsverbesserung | Antibiotika | Resistenz gegen antimikrobielle Medikamente | Rückmeldung | VerschreibenKanada
-
Children's Hospital of PhiladelphiaUniversity of Pennsylvania; National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI); Boston Children's Hospital und andere MitarbeiterAktiv, nicht rekrutierendVirale akute BronchiolitisVereinigte Staaten, Kanada
-
Children's Hospital of PhiladelphiaNational Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)Abgeschlossen
-
Servicio Canario de SaludFundación Canaria de Investigación y SaludZurückgezogen
-
Université de SherbrookeIsabelle Gaboury; Mike Green; Tara Kiran; Janusz Kaczorowski; Maude LabergeRekrutierungMedizinische GrundversorgungKanada
-
University of California, BerkeleyAbgeschlossenHerz-Kreislauf-Erkrankungen | Physische InaktivitätVereinigte Staaten
-
VA Office of Research and DevelopmentAbgeschlossenSelbstmordVereinigte Staaten