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A Randomized Trial of Behavioral Economic Approaches to Reduce Unnecessary Opioid Prescribing (REDUCE)

4. März 2020 aktualisiert von: University of Pennsylvania
In this study, the investigators will evaluate the effect of a health system initiative aiming to change clinician opioid prescribing behaviors using two behavioral economic interventions - individual audit feedback and peer comparison feedback of clinicians.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Opioid-related abuse and overdose represent a growing national epidemic in the United States. Clinician practice patterns play an important role: opioid prescriptions impact the likelihood that patients will misuse or become dependent on these medications, with longer prescriptions leading to greater sustained use. In this study, we will evaluate a Sutter Health System quality improvement initiative using monthly individual audit feedback and/or monthly peer comparison feedback to clinicians to change opioid prescribing patterns. In partnership with Sutter Health System, this will be conducted using randomization to evaluate its effect. We will also conduct a process evaluation to understand factors associated with better or worse performance at the clinician level.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

452

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Walnut Creek, California, Vereinigte Staaten, 94596
        • Sutter Heath

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Clinicians

    1. Practiced primarily at participating emergency department or urgent care center

  • Patients

    1. Presented to a participating emergency department or urgent care center during the study period
    2. Discharged to home from the visit

Exclusion Criteria:

  • Clinicians

    1. Saw less than 100 patients in the prior year
    2. Practiced primarily at another site that is not in the main trial
    3. Did not practice at Sutter Health in the prior 90 days
  • Patients

    1. Currently pregnant

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrolle
Kein Eingriff
Experimental: Individual Audit
Clinicians will receive individual audit feedback informing them of their performance.
Practice sites randomly assigned to have individual audit feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period. The email will inform the clinician that the health system is doing monthly audits and provide them the number of patients in the last month for whom they prescribed 30 opioid pills per prescription or higher.
Experimental: Peer Comparison
Clinicians will receive peer comparison feedback informing them of how their performance compares to their peers.
Practice sites randomly assigned to have peer comparison feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period. Data on the mean number of opioid pills per prescription and the proportion of visits with an opioid prescription will be delivered using a 3-month rolling average as follows: a) If clinician is above median: informed how their data compares to the median; b) If clinician is below median but above 10th percentile: informed how their data compares to the 10th percentile; c) If clinician is 10th percentile or below: informed of their data and commended for being a "low prescriber."
Experimental: Individual Audit and Peer Comparison
Clinicians will receive individual audit feedback informing them of their performance and peer comparison feedback informing them of how their performance compares to their peers.
Practice sites randomly assigned to have individual audit feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period. The email will inform the clinician that the health system is doing monthly audits and provide them the number of patients in the last month for whom they prescribed 30 opioid pills per prescription or higher.
Practice sites randomly assigned to have peer comparison feedback will be sent information by email to each clinician at the site each month for the duration of the intervention period. Data on the mean number of opioid pills per prescription and the proportion of visits with an opioid prescription will be delivered using a 3-month rolling average as follows: a) If clinician is above median: informed how their data compares to the median; b) If clinician is below median but above 10th percentile: informed how their data compares to the 10th percentile; c) If clinician is 10th percentile or below: informed of their data and commended for being a "low prescriber."

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in the mean number of pills per opioid prescription
Zeitfenster: Six months
The primary outcome is the change in the mean number of pills prescribed per opioid prescription from baseline to the intervention period.
Six months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in proportion of patient visits with an opioid prescription
Zeitfenster: Six months
The secondary outcome is the change in proportion of patient visits in which an opioid is prescribed from baseline to the intervention period.
Six months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in morphine milligram equivalents per opioid prescription
Zeitfenster: Six months
The change in morphine milligram equivalents per opioid prescription from baseline to the intervention period.
Six months
Change in mean number of opioid pills per patient-visit
Zeitfenster: Six months
The change in the mean number of opioid pills per patient-visit from baseline to the intervention period.
Six months
Change in proportion of patient-visits with non-opioid pain prescription
Zeitfenster: Six months
The change in proportion of patient-visits with non-opioid pain prescriptions (e.g., ibuprofen, acetaminophen, celecoxib, or muscle relaxants such as cyclobenzaprine, baclofen or tizanidine) from baseline to the intervention period.
Six months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Amol Navathe, MD, PhD, University of Pennsylvania

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. September 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

2. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Januar 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Januar 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 829269

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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