Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

KW-136 With Sofosbuvir for Chinese Adults With Chronic Hepatitis C (KW-136_III)

23. Juni 2019 aktualisiert von: Kawin Technology Share-holding Co., Ltd.

Evaluation of Efficacy and Safety of KW-136 Capsule Combined With Sofosbuvir Tablet for Treatment of Adult Chronic Hepatitis C: an Open-label, Multi-center, Phase 3 Study

This study aimed to confirm efficacy and safety of KW-136, an investigational anti-hepatitis C virus (HCV) drug, combined with sofosbuvir for treatment of naive and experienced adults chronically infected with HCV. Three hundred and sixty (360) non-cirrhotic and cirrhotic subjects were medicated with KW-136 60 mg daily and sofosbuvir 400 mg daily. The treatment course lasted 12 successive weeks; thereafter all the study participants entered into a 12-week treatment-free follow-up period and an additional 12-week extension treatment-free follow-up period.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

It is estimated that China has a population of over 10 million infected with HCV and also a highly variable HCV genotype geographic distribution. A simple, universal, non-genotype-specific treatment regimen is preferred for anti-HCV treatment in clinical practice and public health. KW-136 and sofosbuvir are potent anti-HCV agents targeting at different HCV proteins, namely, nonstructural protein 5A and 5B, respectively. The combination regimen of KW-136 and sofosbuvir is expected to completely suppress HCV replication in subjects chronically infected with HCV and achieve a sustained virologic response (SVR12), namely, HCV not detected or below a predefined limit in plasma, 12 or 24 weeks after cessation of treatment.

In a previous phase 2 exploratory study, an all-oral, ribavirin-free regiment of KW-136, an investigational HCV NS5A inhibitor, combined with sofosbuvir, demonstrated a ~99% SVR12 in treatment-naive adult subjects chronically infected with major genotypes of HCV found in China, including those with compensatory cirrhosis. This phase 3 study aimed to confirm the efficacy and safety of this combined regimen in a large scale of target patient population, including interferon-experienced subjects. This simple, uniform regimen is expected to be the solution to HCV eradication in China from the perspective of public health.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

371

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100050
        • Capital Medical University Affiliated Beijing Youyi Hospital
      • Beijing, Beijing, China, 100069
        • Capital Medical University Affiliated Beijing You'an Hospital
      • Beijing, Beijing, China, 100039
        • Chinese PLA 302 Hospital
      • Beijing, Beijing, China, 100102
        • Capital Medical University Affiliated Beijing Ditan Hospital
    • Chongqing
      • Chongqing, Chongqing, China, 400038
        • Chinese PLA Third Military Medical University First Affiliated Hospital
      • Wanzhou, Chongqing, China, 404000
        • Chongqing Sanxia Central Hospital
    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510630
        • Sun Yat-sen University Affiliated Third University
      • Guanzhou, Guangdong, China, 510060
        • Guangzhou Municipal Eighth People's Hospital
    • Guangxi
      • Liuzhou, Guangxi, China, 545006
        • Liuzhou people's Hospital
    • Henan
      • Zhengzhou, Henan, China, 450015
        • He'nan Provincial Hospital of Infectious Disease (Zhengzhou Municipal Sixth People's Hospital)
    • Hubei
      • Wuhan, Hubei, China, 430030
        • Huazhong University of Science and Technology Affiliated Tongji Hospital
    • Jiangsu
      • Nanjing, Jiangsu, China, 210003
        • Nanjing Municipal Second Hospital
    • Jilin
      • Changchun, Jilin, China, 130021
        • Jilin University First Hospital
      • Yanbian, Jilin, China, 133000
        • Yanbian University Affiliated Hosptial
    • Liaoning
      • Shenyang, Liaoning, China, 110006
        • Shenyang Municipal Sixth People's Hospital
    • Shaanxi
      • Xi'an, Shaanxi, China, 710038
        • Chinese PLA Fourth Military Medical University Tangdu Hospital
    • Shandong
      • Ji'nan, Shandong, China, 250021
        • Ji'nan Municipal Hospital of Infectious Disease
    • Sichuan
      • Chengdu, Sichuan, China, 610072
        • Sichuan Provincial People's Hospital
    • Xinjiang
      • Ürümqi, Xinjiang, China, 830000
        • Xinjiang Uygur Autonomous Region Traditional Chinese Medicine Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • aged between 18 and 70 years (both inclusive) at the time of informed consenting and of either sex
  • with a body mass index (BMI) between 18 and 32 kg/m^2 (both inclusive)
  • chronically infected with HCV, namely, with positive anti-HCV, HCV RNA or genotyping results at least six (6) months before the screening, or with a liver biopsy confirming chronic hepatitis at most twelve (12) months before the screening or within the screening period
  • with anti-HCV positivity and at least once testing result with HCV RNA equaling to or above 10^4 IU/mL within the screening period
  • with gentoype 1, 2, 3, 4, 5, 6, mixed, indeterminate or other genotype by the centralized laboratory genotyping
  • no more than ten percent (10%) of the enrolled subjects having previously experienced interferon (defined as having received any regulatory agency approved or investigational interferon formulations, including pegylated and regular interferons at least six [6] months before the screening)
  • having not previously experienced any other approved, investigational or unapproved direct antiviral agents against HCV of any source
  • having not previously experienced oral or injective ribavirin within three (3) months before the screening
  • no more than ten percent (10%) of the enrolled patients having advanced fibrosis or compensatory cirrhosis (as documented by liver transient elastography [FibroScan] within the screening period, or liver biopsy within twelve [12] months before the screening or within the screening period, with an evidence priority over FibroScan result and with the most recent biopsy prevailing in case of inconsistency between liver biopsy and FibroScan result), in accordance with the following definitions of liver disease: no advanced fibrosis or cirrhosis, with a liver stiffness modulus (LSM) below 9.6 kPa and/or F0-2 on fibrosis staging; advanced fibrosis, with a LSM equaling to or above 9.6 kPa but below 14.6 kPa and/or F3 on fibrosis staging; and cirrhosis, with a LSM equaling to or above 14.6 kPa and/or F4 on fibrosis staging
  • women of childbearing potential (including postmenopausal women at or under 50 years of age) with negative blood pregnancy test results, and subjects of childbearing potential (including male subjects and their female partners) having no childbearing plan and consenting to voluntarily use effective contraceptive measures from the screening until six (6) months after the end of treatment
  • lactating women consenting to discontinue nursing from the screening until six (6) months after the end of treatment
  • voluntarily participating in this trial and being able to understand and sign the informed consent form

Exclusion Criteria:

  • having previously experienced any investigational or experimental direct antiviral agents against HCV, including protease inhibitor, nonstructural protein (NS) 5A inhibitor or NS5B polymerase inhibitor, before the screening NS5B polymerase or NS5A inhibitors, before the screening
  • having previously experienced interferon-based antiviral regimens within six (6) months before the screening
  • having previously experienced oral or injective ribavirin within three (3) months before the screening
  • having previously experienced any systemic potent immunomodulatory agents, such as steroids or thymosin alfa, excluding nasal, inhalational, topical steroids and/or others, for more than two (2) weeks within six (6) months before the screening, or expected to be exposed to these agents during the study period
  • with hepatitis B virus surface antigen (HBsAg) or anti-human immunodeficient virus (HIV) positivity
  • with evidence of decompensatory liver function, including but not limited to total serum bilirubin (TBIL) above twice (2) of the upper limit of normal (ULN), serum albumin (ALB) below 35 g/L or prothrombin activity (PTA) below 60% confirmed on repeated testing, previous or present history of ascites, upper gastrointestinal bleeding and/or hepatic encephalopathy, or with a liver function reserve of Child-Pugh class B or C
  • with primary liver cancer confirmed or evidenced by serum alfa-fetoprotein (AFP) above 100 ng/ml or liver imaging study showing suspected nodules
  • with a previous history of liver disease of other causes, including alcoholic liver disease, nonalcoholic steatohepatitis, drug-induced hepatitis, autoimmune hepatitis, Wilson disease or hemochromatosis
  • with serum alanine aminotransferase (ALT) or asparate aminotransferase (AST) above ten (10) times of the ULN confirmed on repeated testing
  • with white blood cell (WBC) count below 3×10^9 per liter, neutrophil count below 1.5×10^9 per liter (or below 1.25×10^9 per liter for cirrhotics), platelet count below 50×10^9 per liter, or hemoglobin below 100 g/L confirmed on repeated testing
  • with serum creatinine clearance (CLcr) below 50 ml/min using the Cockcroft-Gault formula confirmed on repeated testing
  • with poorly controlled diabetes mellitus (hemoglobin A1c [HbA1c] above 8.0% confirmed on repeated testing)
  • with psychiatric or neurologic disorders, including previous or family history of psychiatric disorders (especially depression, depressive state, epilepsy or hysteria)
  • with serious cardiovascular disorders, including uncontrolled hypertension (systolic blood pressure at or above 160 mmHg and/or diastolic blood pressure at or above 100 mmHg), heart insufficiency of New York Heart Association class III or above, history of myocardial infarction within six (6) months before the screening, history of percutaneous transluminal coronary angioplasty within six (6) months before the screening, unstable angina pectoris, or QTc interval (Fridericia correction formula QTc = QT×RR^-1/3) at or above 450 msec for males or 470 msec for females, second- or third-grade atrioventricular block or any other uncontrolled arrhythmias confirmed on repeated electrocardiography on screening
  • with serious hematologic disorders, such as anemia, hemophilia and others
  • with serious kidney diseases, such as chronic kidney disease, kidney insufficiency and others
  • with serious gastrointestinal disorders, such as peptic ulcer, colitis and others
  • with serious respirator disorders, such as active pulmonary tuberculosis, lung infection, chronic obstructive pulmonary disease, pulmonary interstitial disease and others
  • with active or suspected malignant tumors, or with a previous history of malignant tumors, excluding skin basal cell carcinoma or cervical carcinoma in situ, within five (5) years before the screening
  • with a history of major organ transplantation
  • with a hypersensitive predisposition or a known history of serious allergy, especially to the investigational products and substances
  • with a history of active alcohol or drug abuse within six (6) months before the screening
  • pregnant women or lactating women rejecting or unable to discontinue nursing
  • being unable to discontinue prohibited medications as defined by the protocol
  • having previously participated in clinical studies of any other drugs within three (3) months before the screening
  • being unable or unwilling to provide informed consent, or unable to follow the protocol requirements
  • with any other conditions of ineligibility at the discretion of the investigators

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: KW-136+SOF
Treatment-naive and experienced subjects were medicated with KW-136 capsules 60 mg once daily and fixed-dose (400 mg once daily) sofosbuvir tablets for 12 successive weeks.
Sofosbuvir wurde in Form einer einzelnen Tablette mit 400 mg bereitgestellt.
KW-136 60 mg was provided in a single capsule of 60 mg.
Andere Namen:
  • Coblopasvir

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Anhaltendes virologisches Ansprechen 12 Wochen nach Behandlungsende (SVR12)
Zeitfenster: 12 Wochen nach Behandlungsende
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
12 Wochen nach Behandlungsende

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Anhaltendes virologisches Ansprechen 4 Wochen nach Behandlungsende (SVR4)
Zeitfenster: 4 Wochen nach Behandlungsende
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
4 Wochen nach Behandlungsende
Schnelles virologisches Ansprechen 1 Woche nach Behandlungsbeginn (RVR1)
Zeitfenster: 1 Woche nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
1 Woche nach Behandlungsbeginn
Schnelles virologisches Ansprechen 2 Wochen nach Behandlungsbeginn (RVR2)
Zeitfenster: 2 Wochen nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
2 Wochen nach Behandlungsbeginn
Schnelles virologisches Ansprechen 4 Wochen nach Behandlungsbeginn (RVR4)
Zeitfenster: 4 Wochen nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
4 Wochen nach Behandlungsbeginn
Schnelles virologisches Ansprechen 8 Wochen nach Behandlungsbeginn (RVR8)
Zeitfenster: 8 Wochen nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
8 Wochen nach Behandlungsbeginn
Schnelles virologisches Ansprechen 12 Wochen nach Behandlungsbeginn (RVR12)
Zeitfenster: 12 Wochen nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Probanden mit Plasma-HCV, das nicht nachgewiesen wurde oder unter der unteren Bestimmungsgrenze liegt (15 IE/ml)
12 Wochen nach Behandlungsbeginn

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Virologischer Durchbruch
Zeitfenster: 2, 4, 8 und 12 Wochen nach Behandlungsbeginn
Prozentsatz der Studienteilnehmer, bei denen während der Behandlung erneut HCV-RNA im Plasma nachgewiesen wurde, nachdem die HCV-RNA unter der unteren Bestimmungsgrenze lag
2, 4, 8 und 12 Wochen nach Behandlungsbeginn
Anhaltende virologische Reaktion 24 Wochen nach Ende der Behandlung (SVR24)
Zeitfenster: 24 Wochen nach Ende der Behandlung
Prozentsatz der Probanden, bei denen Plasma-HCV nicht nachgewiesen wurde oder die unter der unteren Bestimmungsgrenze (15 IU/ml) liegen
24 Wochen nach Ende der Behandlung
Virologic relapse
Zeitfenster: 4,12 and 24 weeks after end of treatment
Percentage of subjects with off-treatment re-detected plasma HCV RNA after end-of-treatment HCV RNA below the lower limit of quantitation
4,12 and 24 weeks after end of treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Junqi Niu, M.D., First Hospital of Jilin Univerisity

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

25. Januar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

7. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Juni 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Juni 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Juni 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

No IPD plan is included in the study protocol.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hepatitis C, chronisch

Klinische Studien zur Sofosbuvir

Abonnieren