- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04158518
De-escalation Protocols in Locoregionally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma
De-escalation of Chemoradiotherapy in Locoregionally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Youqi Yang, MD
- Telefonnummer: +8613916162859
- E-Mail: yangyq@sina.com
Studienorte
-
-
-
Shanghai, China
- Fudan Universtiy Shanghai Cancer Centre
-
Kontakt:
- Youqi Yang, MD
- Telefonnummer: +8613916162859
- E-Mail: yangyq@sina.com
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histological diagnosis of nasopharyngeal carcinoma
- Stage III or IVA according to UICC/AJCC 8th staging system
- Age ≥18
- No prior anti-tumor treatment
- Karnofsky Performance Score (KPS)≥70
- Adequate blood supply
- Informed consent obtained
Exclusion Criteria:
- Can not take contrast-MRI imaging
- Pregnant
- Combined with other malignant tumor (except basal cell carcinoma of skin)
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Toxicities reduced treatment
Patients receive docetaxel(75mg/m2 d1) and cisplatin(25 mg/m2 d1-3) every 3 weeks for 3 cycles as induction chemotherapy, followed by omitting concurrent cisplatin chemotherapy when responses to induction chemotherapy are ≥ 50% Partial Response(PR).
|
Drug: docetaxel and cisplatin (Induction chemotherapy) Patients receive docetaxel (75 mg/m2 d1) and cisplatin (25mg/m2 d1-3) every 3 weeks for 3 cycles before IMRT. Omitting concurrent cisplatin chemotherapy when responses to induction chemotherapy are ≥ 50% Partial Response(PR). Radiation: IMRT Intensity modulated-radiotherapy (IMRT) is given as 2.2 Gy per fraction with five daily fractions per week for 6-7 weeks to a total dose of 66 or 70.4 Gy to the primary tumor. |
Aktiver Komparator: Conventional treatment
Patients receive docetaxel(75mg/m2 d1) and cisplatin(25 mg/m2 d1-3) every 3 weeks for 3 cycles as induction chemotherapy, followed by concurrent cisplatin chemotherapy with standard radiation dose when responses to induction chemotherapy are less than 50% Partial Response(PR).
|
Drug: docetaxel and cisplatin (Induction chemotherapy) Patients receive docetaxel (75 mg/m2 d1) and cisplatin (25mg/m2 d1-3) every 3 weeks for 3 cycles before IMRT. Concurrent cisplatin chemoradiotherapy delivered when responses to induction chemotherapy are less than 50% Partial Response(PR). Radiation: IMRT Intensity modulated-radiotherapy (IMRT) is given as 2.2 Gy per fraction with five daily fractions per week for 6-7 weeks to a total dose of 66 or 70.4 Gy to the primary tumor. |
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
DFS
Zeitfenster: 3 year
|
Disease Free Survival
|
3 year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Betriebssystem
Zeitfenster: 3 Jahre
|
Gesamtüberleben
|
3 Jahre
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Rachenneoplasmen
- Otorhinolaryngologische Neubildungen
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Nasopharyngeale Erkrankungen
- Rachenkrankheiten
- Stomatognathe Erkrankungen
- Otorhinolaryngologische Erkrankungen
- Nasopharyngeale Neoplasmen
- Karzinom
- Nasopharynxkarzinom
Andere Studien-ID-Nummern
- 2019-NPC001
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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