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Incidence of Postoperative Persistent Diaphragmatic Dysfunctions in Cardiac Surgery (INDYD)

27. Januar 2021 aktualisiert von: CMC Ambroise Paré

Postoperative respiratory complication is a common complication that occurs in 6% of patients after cardiac surgery and increases morbidity and mortality and hospital length of stay. Diaphragmatic dysfunction (DD) is one of the main risk factors for post-operative respiratory distress syndrome. It alters the ventilatory mechanical function of patients and promotes pneumonia. In the literature, risk factors included older age, diabetes, harvesting of a mammary artery, intraoperative ice solution using, prolonged cardiopulmonary bypass and intra-operative phrenic nerve injury.

Ultrasonography using the two-dimensional (2D) mode is a diagnosis tool for DD. For patients with DD, ultrasound criteria are: 1) an excursion during quiet breathing < 9 mm for woman and < 10 mm for man, 2) an excursion after sniff test < 16 mm for woman and < 18 mm for man and 3) an excursion during deep breathing < 37 mm for woman and < 47 mm for man. A paradoxical diaphragmatic ascent may also be observed during inspiration.

DD may be transient, linked to mechanical factors such as pain, the presence of pleural and mediastinal drains, lying down or sternotomy; with recovery from 5 postoperative days. It may be more prolonged (persistent after 7 days) in connection with a partial or complete phrenic nerve injury and / or diaphragmatic devascularization after mammary artery harvesting.

The aim of this prospective study is to determine the incidence of persistent DD after cardiac surgery.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Diaphragmatic amplitude will be assessed by ultrasonography during quiet breathing and after sniff test, before the surgery and at day 7 post-surgery in all patients.

Patients with persistent DD at day 7 post-surgery will have additional Respiratory Functional Explorations.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

157

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ile-de-France
      • Neuilly-sur-Seine, Ile-de-France, Frankreich, 92200
        • CMC Ambroise Paré

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

150 patients undergoing cardiac surgery

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing cardiac surgery requiring sternotomy
  • Consent for participation
  • Affiliation to the social security system

Exclusion Criteria:

  • Contraindication to preoperative respiratory functional explorations
  • Pregnant or breastfeeding women
  • Patients under protection of the adults (guardianship, curators or safeguard of justice)
  • Communication difficulties or neuropsychiatric disorder

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Non diaphragmatic dysfunction at day 7 post-surgery
Diaphragmatic displacement after sniff test ≥ 16 mm for women and ≥ 18 mm for men
Diaphragmatic amplitude assessed by ultrasonography during quiet breathing and after sniff test, before the surgery and at day 7 post-surgery in all patients.
Persistent diaphragmatic dysfunction at day 7 post-surgery
Diaphragmatic displacement after sniff test < 16 mm for women and < 18 mm for men
Diaphragmatic amplitude assessed by ultrasonography during quiet breathing and after sniff test, before the surgery and at day 7 post-surgery in all patients.
Forced vital capacity (FVC), forced expiratory volume in 1 second (FEV) and total lung capacity (TLC) measured at day 7

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of persistent diaphragmatic dysfunctions after cardiac surgery
Zeitfenster: 8 days
Diaphragmatic excursion measured during sniff test (displacement, mm)
8 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of respiratory complications
Zeitfenster: up to 2 months
Occurrence of pneumonia, atelectasis requiring bronchial clearing by fibroscopy, reintubation, prolonged mechanical ventilation (>24h) or prolonged non-invasive ventilation (>48h)
up to 2 months
Intensive Care Unit (ICU) length of stay
Zeitfenster: up to 2 months
Duration of ICU stay measured in days
up to 2 months
Hospital length of stay
Zeitfenster: up to 2 months
Duration of hospitalization measured in days
up to 2 months
Respiratory function test in the group with persistent diaphragmatic dysfunction
Zeitfenster: 8 days
Forced vital capacity (FVC), forced expiratory volume in 1 second (FEV) and total lung capacity (TLC) measured at day 7 and compared to day 0
8 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. März 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

3. November 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Januar 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Februar 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Februar 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. Februar 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2019/06

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Chirurgie, Herz

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