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Effects of Respiratory Rehabilitation on ICU Patients

14. Dezember 2020 aktualisiert von: wang kaifei, Chinese PLA General Hospital

Effects of Respiratory Rehabilitation on Patients After Extubation

Effects of respiratory rehabilitation on patients after extubation

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to evaluate whether sequential treatment with high-flow humidification therapy apparatus can improve the postoperative recovery and functional status of patients with invasive mechanical ventilation in ICU after the withdrawal of the catheter.Inclusion criteria: age 18-95;The hemodynamics were stable, that is, 50 < heart rate less than 120 beats/min, 90 < systolic blood pressure < 200mmHg, 55 < mean arterial pressure < 120mmHg.Do not increase the dose of vasopressor for at least 2 hours;Intracranial pressure was stable and there was no seizure within 24 hours.The breathing condition was stable, that is, the oxygen satiety of the patient's finger vein was ≥88%, and the breathing frequency was >10 and< 35 times/min.Exclusion criteria: pregnancy;Acute myocardial infarction.A total of 50 patients who are sequentially treated with high-flow humidification therapy apparatus after extubation in ICU are randomly assigned. The experimental group receive respiratory rehabilitation therapy, while the control group only receive routine medical treatment. All the enrolled patients underwent rehabilitation evaluation and bedside diaphragmatic ultrasound measurement.This study was approved by the Ethics Committee of the CPLA General Hospital (project No.2018-212-01). The following clinical datas were recorded for all patients through the unified database software: The rehabilitation program was formulated according to the cluster management strategy of ABCDEF and the six-step method of early activities.All of the patients in monitoring vital signs, every day at hospital group and all peripheral muscle MRC assessment, 30 s sit stand trial, modified Barthel index, Borg dyspnea score, arterial blood gas analysis, diaphragm ultrasonic monitoring by the bed, finally the experimental process on the patients whether using noninvasive ventilator, whether for endotracheal intubation again, whether to have new complications (pressure sores, aspiration, thrombosis, etc.) and the patients bed time statistics for the first time. Statistical analyses were conducted by SPSS 21.0 and a two-tailed P < 0.05 was considered significant.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Aged above 18
  • The hemodynamics are stable
  • 50 < heart rate less than 120 beats/min
  • 90 < systolic blood pressure < 200mmHg
  • 55 < mean arterial pressure < 120mmHg
  • Do not increase the dose of vasopressor for at least 2 hours
  • Intracranial pressure was stable and there is no seizure within 24 hours
  • The breathing condition is stable
  • the oxygen satiety of the patient's finger vein is ≥88%
  • 10<the breathing frequency < 35 times/min

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy
  • Acute myocardial infarction (ami)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Rehabilitation group
To conduct a comprehensive pulmonary rehabilitation assessment and treatment
Pulmonary rehabilitation (respiratory rehabilitation) is a comprehensive intervention based on a comprehensive patient assessment, targeted to the treatment of patients, including but not limited to exercise training, education and behavior change, aimed at improving the physical and mental health of patients with chronic respiratory diseases and promoting long-term adherence to health-enhancing behaviors.
Kein Eingriff: Conventional medical group
Conventional medical treatment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reintubation rates
Zeitfenster: 28 days
The artificial airway was established again for invasive mechanical ventilation
28 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
MRC,medical research council
Zeitfenster: 28 days
medical research council,Assessment of peripheral muscle strength,total points0~60,less than 48scores means ICU aquired weaknesses.
28 days
30-STS
Zeitfenster: 28 days
30 second sit-to-stand test.The more times, has the better muscular endurance.
28 days
Barthel
Zeitfenster: 28 days
Assessment of activities of daily living.total points0~100,less than 60 scores means can't independent living.
28 days
Borg dyspnea score
Zeitfenster: 28 days
total points0~10,The higher the grade, the more difficulty breathing.
28 days
oxygen partial pressure
Zeitfenster: 28 days
Partial pressure of oxygen in arterial blood,normal range is 80~100.
28 days
oxygenation index
Zeitfenster: 28 days
The partial pressure of oxygen divided by the concentration of oxygen,Normal is greater than 400.
28 days
The diaphragmatic excursion
Zeitfenster: 28 days
The distance the diaphragm moves up and down during breathing,normal is 1.4cm.
28 days
diaphragm contraction rate
Zeitfenster: 28 days
The rate at which the diaphragm contracts during breathing,normal is 1.3cm/s.
28 days
diaphragm thickness diaphragm thickness fraction
Zeitfenster: 28 days
Thickness of diaphragm during breathing,(Diaphragm thickness at the end of inhalation-Diaphragm thickness at the end of exhalation)/Diaphragm thickness at the end of exhalation
28 days
length of stay in ICU
Zeitfenster: three months
Length of stay in ICU
three months
LOS(length of stay)
Zeitfenster: three months
length of stay in hospital
three months
First time out of bed
Zeitfenster: three months
First time out of bed by oneself
three months
Noninvasive utilization rate
Zeitfenster: 28 days
Non-invasive ventilator usage
28 days
mortality
Zeitfenster: 28 days
Alive or Dead
28 days
Complication rate
Zeitfenster: 28 days
The incidence of new complications(pressure sores、thrombus、aspiration)
28 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: xin li xie, Ph.D., Study Principal Investigator Chinese PLA General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

20. Dezember 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

20. April 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

20. April 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. April 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Dezember 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Dezember 2020

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • S2018-212-01

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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