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Feasibility of Rapid COVID-19 Testing in Disadvantaged Populations

12. Juli 2021 aktualisiert von: LaPrincess C. Brewer, Mayo Clinic

Enhancing Rapid Health Response in National Crises: Feasibility of Rapid COVID-19 Testing in Disadvantaged Populations Through Community-Academic Partnerships

The purpose of this study is to assess the feasibility of establishing severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) testing at a federally-qualified health center (FQHC) during a global health crisis to mitigate COVID-19 disparities in socioeconomically disadvantaged populations.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Accurate and early diagnosis of COVID-19 infections are critical for rapid initiation of quarantine interventions to reduce population spread and to provide appropriate medical care to reduce related morbidity and mortality during the current pandemic. The purpose of this study is to assess the feasibility of establishing a drive-through rapid COVID-19 testing site at a federally-qualified health center (FQHC) during a global health crisis to mitigate health consequences in socioeconomically disadvantaged populations. The investigators also seek to evaluate the effectiveness of community-driven communication in increasing access to rapid testing for severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) in this population. This will inform public health decisions about improving access to testing for SARS-CoV-2 in underserved populations, particularly those receiving care in FQHCs or community health centers.

The specific aims of the study are to:

Aim 1. To determine the feasibility of a community-engaged research partnership to support rapid SARS-CoV-2 testing for symptomatic patients of all ages in the underserved population during the COVID-19 crisis. A rapid testing strategy (drive-through testing site) at a FQHC using Mayo Clinic Laboratory (MCL) diagnostic processing will be piloted.

Aim 2. To compare the effectiveness of community-driven messaging in increasing uptake of rapid SARS-CoV-2 testing compared with usual sources of health information. A simple random sample will be drawn of FQHC patients (N=1000, age 18+) with 1:1 randomization of communication about COVID-19 and availability of rapid testing from the FQHC versus usual sources (control).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients receiving care at Open Cities Health Center.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • This study will include all patients receiving clinically indicated testing for COVID-19 at a federally qualified health center (FQHC, Open Cities Health Center, St. Paul, MN).
  • There will be no formal recruitment of patients in this research.

Exclusion Criteria:

-

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Observational Intervention
Rapid SARS-CoV-2 testing strategy
Rapid testing strategy at an FQHC using Mayo Clinic Laboratory (MCL) diagnostic processing with a real-time polymerase chain reaction assay for SARS-CoV-2 and a Mayo Clinic drive-through collection protocol.
Behavioral Intervention
Community-driven messages to promote COVID-19 testing
A one-time communication about the availability of COVID-19 testing at the FQHC to patients randomized to the intervention group using any available means of communication (text and/or mailed letter).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intervention Feasibility Measures - FQHC Staff
Zeitfenster: 6-months after intervention start
FQHC staff will complete a comprehensive electronic survey adapted from the Acceptability of Intervention Measure (AIM), Intervention Appropriateness Measure (IAM), and Feasibility of Intervention Measure (FIM) instrument to assess feasibility of community-engaged research partnership to support testing site (Weiner BJ, et al. Implementation Science. 2017;12(1):108.).
6-months after intervention start
2. Uptake of rapid SARS-CoV-2 testing strategy at the FQHC- Effectiveness of community-driven messaging to patients
Zeitfenster: 6-months after intervention start
Comparison of number of tests completed per group (intervention vs. control)
6-months after intervention start
Uptake of rapid SARS-CoV-2 testing strategy at the FQHC
Zeitfenster: 9-months after intervention start
Comparison of number of tests completed per group (intervention vs. control)
9-months after intervention start

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intervention Satisfaction Measures - Participant Satisfaction with COVID-19 testing
Zeitfenster: 6-months after intervention start
All randomized patients will complete a comprehensive survey with questions probing satisfaction with the drive-through testing site (ease of use, process, return of results, etc.).
6-months after intervention start
5. Intervention Satisfaction Measures - Participant Satisfaction with community-driven messaging
Zeitfenster: 6-months after intervention start
Compare the satisfaction of community-driven messaging on availability of rapid SARS-CoV-2 testing at the FQHC (intervention vs. control)
6-months after intervention start

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: LaPrincess C Brewer, MD, MPH, Mayo Clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. Juni 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. September 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. September 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Coronavirus-Krankheit (COVID-19)

Klinische Studien zur Pilot a rapid SARS-CoV-2 testing strategy

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