- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04665609
Thermal Ablation Combined With Anlotinib and TQB2450 Solution for HCC
2. März 2021 aktualisiert von: Ping Liang, Chinese PLA General Hospital
Safety and Effectiveness of Thermal Ablation Combined With Anlotinib and TQB2450 Solution for Advanced Hepatocelualr Carcinoma
In this study, investigators aimed to evaluated the efficacy and safety of microwave ablation combined with anlotinib and TQB2450 Solution in patients with advanced hepatocellular carcinoma.
Patients were randomly assigned at a one-to-one ratio to receive microwave ablation plus anlotinib and TQB2450 Solution or microwave ablation plus TQB2450 Solution.
Primary end points were objective response rate(ORR).
Second end points include overall survival, progression-free survival and disease control rate.
Safety was assessed in all patients.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
80
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ping Liang
- Telefonnummer: +8601066939530 +8601066939530
- E-Mail: liangping301@126.com
Studienorte
-
-
Beijing
-
Beijing, Beijing, China, 100853
- Chinese PLA General Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- ECOG PS score: 0-1, Life expectancy of 3 months or more
- Subjects must have confirmed diagnosis of HCC
- BCLC B and C grade
- At least 1 measurable target lesion according to mRECIST
- Child-Pugh score A to B
- No locoregional therapy within 4 weeks before enrollment for patients with unresectable HCC or tumor progression after locoregional therapy; All toxicities related to prior treatments must be resolved to Grade ≤1
- No prior treatment with anti-angiogenic drugs or any anti-PD-1 agent within 4 weeks before enrollment
- HBV DNA<500IU/mL
- Adequate organ function within 14 days before enrollment
- Women of childbearing potential (WOCBP) must have a negative serum or urine pregnancy test (minimum sensitivity 25 IU/L or equivalent units of HCG) within 7 days prior to the start of study drug. Women must not be breastfeeding. Males who are sexually active with WOCBP must agree to follow instructions for method(s) of contraception for the duration of study treatment
- Voluntary agreement to provide written informed consent and the willingness and ability to comply with all aspects of the protocol
Exclusion Criteria:
- Prior liver transplant
- Any prior (within 1 year) or current clinically significant ascites as measured by physical examination and that requires active paracentesis for control
- Prior treatment with an anti-PD-L1
- Active autoimmune disease that has required systemic treatment in past 2 years
- Known or suspected allergy to Anlotinib and TQB2450 Solution or study drug components;History of severe hypersensitivity reaction to any monoclonal antibody
- Has received a live-virus vaccination within 30 days of planned treatment start.
- Subjects with CNS metastases are not eligible, unless they have completed local therapy (eg, whole brain radiation therapy [WBRT], surgery or radiosurgery) and have discontinued the use of corticosteroids for this indication for at least 4 weeks before starting treatment in this study. Any signs (eg, radiologic) or symptoms of brain metastases must be stable for at least 4 weeks before starting study treatment
- Subjects with any active, known, or suspected autoimmune disease; Known history of testing positive for human immunodeficiency virus (HIV) or known acquired immunodeficiency syndrome (AIDS)
- HBV DNA ≥ 1000 IU/ml,HCV RNA
- New York Heart Association congestive heart failure of grade II or above, unstable angina, myocardial infarction within the past 6 months, or serious cardiac arrhythmia associated with significant cardiovascular impairment within the past 6 months, Prolongation of QTc (Fridericia formula) interval to >480 ms
- Dysfunction of blood coagulation (INR>1.5 or APTT>1.5×ULN), Bleeding or thrombotic disorders
- Anticoagulants requiring therapeutic INR monitoring, eg, warfarin or similar agents. Antiplatelet agents and low molecular weight heparin are prohibited throughout the study
- Active infection (any infection requiring systemic treatment)
- History of solid organ or hematologic transplant
- Any medical or other condition which, in the opinion of the investigator, would preclude participation in a clinical trial
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Anlotinib and TQB2450 solution
Microwave ablation will be performed according to patients' tumor number, size and liver function.
Oral anlotinib (12 mg/d) will be administered and its cycle is defined as 2 weeks on-treatment followed by 1 week off-treatment.
Patients will be given 1200 mg TQB245 solution intravenously every 3 weeks.
The treatment continues until disease progression or treatment intolerance.
Anlotinib and TQB2450 solution will be given after 2 weeks of microwave ablation procedure.
|
Anlotinib is a novel multitarget tyrosine kinase inhibitor, inhibiting tumour angiogenesis and proliferative signalling.
TQB2450 solution is a new novel of PD-L1 inhibitor made by Crown Bioscience and CHIATAI TIANQING(CTTQ PHARMA).
|
|
Aktiver Komparator: TQB2450 Solution
Microwave ablation will be performed according to patients' tumor number, size and liver function.
Patients will be given 1200 mg TQB245 solution intravenously every 3 weeks.TQB2450 solution will be given after 2 weeks of microwave ablation procedure.
|
TQB2450 solution is a new novel of PD-L1 inhibitor made by Crown Bioscience and CHIATAI TIANQING(CTTQ PHARMA).
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
ORR
Zeitfenster: 2-year
|
Objective Response Rate
|
2-year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
OS
Zeitfenster: 2-year
|
Overall Survival
|
2-year
|
|
PFS
Zeitfenster: 2-year
|
Progression-free Survival
|
2-year
|
|
DCR
Zeitfenster: 2-year
|
Disease Control Rate
|
2-year
|
|
EORTC QLQ C30
Zeitfenster: Change from baseline health related quality of life at 2 years
|
Impact of treatment on Health Related Quality of Life (HRQoL) for subjects treated using the European Organisation for Research and Treatment of Cancer (EORTC) QLQ-C30 questionnaire.
EORTC QLQ C30 scales were grouped and converted to score 0 to 100 according to the scoring manual; a higher score represents a more severe symptom or problem.
|
Change from baseline health related quality of life at 2 years
|
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EORTC QLQ-HCC18
Zeitfenster: Change from baseline health related quality of life at 2 years
|
Impact of treatment on Health Related Quality of Life (HRQoL) for subjects treated using HCC-specific EORTC QLQ-HCC18 questionnaire.
EORTC QLQ-HCC18 scales were grouped and converted to score 0 to 100 according to the scoring manual; a higher score represents a more severe symptom or problem.
|
Change from baseline health related quality of life at 2 years
|
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AE
Zeitfenster: 2-year
|
Incidence of Adverse Events
|
2-year
|
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SAEs
Zeitfenster: 2-year
|
Incidence of Severe Adverse Events
|
2-year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
5. März 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2022
Studienabschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2023
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. November 2020
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Dezember 2020
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
11. Dezember 2020
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. März 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
2. März 2021
Zuletzt verifiziert
1. März 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 301jrcsk-lp-yj
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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