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Secondary Prevention of Dug-related Problems Through Digital Health

Secondary Prevention of Dug-related Problems Through Patient Empowerment Through Digital Health

The purpose of this study is to evaluate the clinical impact of a program for the secondary prevention of drug-realted problems (DRP) focused on the patient empowerment through Digital Health in patients who visit the Emergency Department (ED) of the Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (HSCiSP) for a health problem related to medication in terms of readmissions, revisits and quality of life.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

After being infomed about the estudy and potential risks, all patients who meet the eligibility requirements and giving written informed consent, will be randomized.

The project is structured in two consecutive phases.

  1. st Phase: 3-month randomized pilot study. Patients will be randomized with a 1:1 distribution to be included in the Drug Code Active Patient or DCAP (intervention group) or to receive usual care (control group). The pilot study will confirm whether the proposed methodology is feasible to implement it on a large scale, as well as providing the information necessary to calculate the sample of patients according to the main objective of the study.
  2. nd Phase: Randomized clinical trial lasting 18 months (6 of which will be recruitment and 12 months follow-up) following the methodology described for the pilot in a larger sample of patients until the calculated sample size is achieved.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Ana Juanes Borrego, Doctor
  • Telefonnummer: 7459 932 91 90 00
  • E-Mail: ajuanes@santpau.cat

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Jesús Ruiz Ramos, Doctor
  • Telefonnummer: 7459 932 91 90 00
  • E-Mail: jruiz@santpau.cat

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age greater than or equal to 18 years.
  • Visit ED for a DRP caused bu a drug of the ATC groups A, B, C or N.
  • Be independent for activities of daily living (equivalent to Barthel 100).
  • Have a Chalson Comorbidity Index 2 <= 3.
  • Not present cognitive impairment.
  • Be directly responsible for pharmacotherapy.
  • Have a mobile device compatible with the MyPlan mobile application and access to Wi-Fi or mobile data, enabling the use of the technology platform from home.

Exclusion Criteria:

  • Important language barrier.
  • Impossibility of carrying out the necessary questionnaires or interviews defined in the methods of this study.
  • Mental pathology that makes the autonomous use of technology impossible or that represents a safety problem for the patient according to clinical criteria.
  • Patients not residing in the territory who cannot be followed-up later.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Drug Code Active Patient o DCAP

Inclusion in the active group involves the use of MyPlan digital health tool that aims to improve clinical-patient communication, enahnce patient empowerment, improve early detection of side effects and allows professionals to individualize interventions.

Patients will receive follow-up by videoconference 48 hours after discharge and in the phase II, at 6 and 12 months after discharge.

Inclusion in the active group involves the use of MyPlan digital health tool that aims to improve clinical-patient communication, enahnce patient empowerment, improve early detection of side effects and allows professionals to individualize interventions.
Placebo-Komparator: Standard care

Inclusion in the control group do not involves the use of MyPlan digital health tool. Patients will receive the standard of care.

Patients will receive follow-up by videoconference 48 hours after discharge and in the phase II, at 6 and 12 months after discharge.

Inclusion in the control group do not involves the use of MyPlan digital health tool. Patients will receive the standard of care.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical impact of a digitial health tool for secondary prevention of DRP focused on patient empowerment.
Zeitfenster: Baseline, 48h after discharge, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Change in clinical impact during the follow-up time will be evaluated in terms of number of readmissions, number of revisits and quality of life (based on the result obtained in the EQ-5D-3L51 questionnaire)
Baseline, 48h after discharge, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Clinical impact of a digitial health tool for secondary prevention of DRP focused on patient empowerment.
Zeitfenster: Baseline, 48h after discharge, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Change in clinical impact during the follow-up time will be evaluated in terms of number of readmissions, number of revisits and quality of life (based on the result obtained in the EQ-5D-3L51 questionnaire)
Baseline, 48h after discharge, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Identify, classify, and quantify DRP that cause urgent care in a tertiary hospital in this patient population.
Zeitfenster: Baseline
Type of DRP that promotes ED visits characterized according to the three dimensions of the Third Consensus of Granada (Need, Effectiveness and Safety)
Baseline
Identify risk factors for ED visits related to DRP
Zeitfenster: Baseline
Age, sex, social and familiar environment, blood presure (mmHg), heart frequency (bpm), Hb1Ac (%), pain (visual analog scale), weight (kg) and height (cm), chronic kidney disease, number of drugs at admission and at discharge, number of chronic health problems.
Baseline
Identify which groups of drugs are more frequently associated to DRP
Zeitfenster: Baseline
Using ATC group classification
Baseline
Change in the patient therapeutic adherence
Zeitfenster: Baseline, 48h after discharge, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Active days on the MyPlan platform, functionalities used, number of queries made through platform messaging
Baseline, 48h after discharge, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Change in the patient therapeutic adherence
Zeitfenster: Baseline, 48h after discharge, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Active days on the MyPlan platform, functionalities used, number of queries made through platform messaging
Baseline, 48h after discharge, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Mesure therapeutic complexity
Zeitfenster: Baseline
Using patient Medication Regimen Complexity Index (pMRCI-S) questionnaire
Baseline
Identify predictive factors of a greater capacity for digital empowerment.
Zeitfenster: Baseline
Using the CAMBADOS questionnaire
Baseline
Measure the usability and satisfaction of patients, caregivers and professionals of the MyPlan digital health tool
Zeitfenster: 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Using the TrilemaSalud questionnaire
90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Measure the usability and satisfaction of patients, caregivers and professionals of the MyPlan digital health tool
Zeitfenster: 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Using the TrilemaSalud questionnaire
12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Change in the quality of life of patients in the active group
Zeitfenster: Baseline, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Using the EQ-5D-3L51 questionnaire
Baseline, 30-day and 90-day after discharge (in phase I, Pilot Trial)
Change in the quality of life of patients in the active group
Zeitfenster: Baseline, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)
Using the EQ-5D-3L51 questionnaire
Baseline, 6-month and 12-month after discharge (in phase II, Clinical Trial)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Laia López Vinardell, Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. April 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. April 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • IIBSP-COD-2019-46

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Ja

Beschreibung des IPD-Plans

Monitor clinical trial will have access to all study data

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Data will be avaliable for monitor during the whole study period

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

All data may be analysed and revised during the whole study period by the monitor and investigators

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • Studienprotokoll
  • Statistischer Analyseplan (SAP)
  • Einwilligungserklärung (ICF)
  • Klinischer Studienbericht (CSR)
  • Analytischer Code

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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