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Diagnostic Modalities for VAP Detection

30. Mai 2021 aktualisiert von: Sahar Refaat Mahmoud, Assiut University

Assessment of Different Diagnostic Modalities for Detection of Ventilator Associated Pneumonia

asses diagnostic performance of different methods for detection of ventilator associated pneumonia.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Ventilator associated pneumonia (VAP) is a common cause of nosocomial infection, that can complicate mechanical ventilation and is related to significant utilization of health-care resources.

The diagnosis of VAP is subjected to considerable interobserver variability. The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) definition of VAP uses a combination of clinical, radiographic, and micro-biological criteria for diagnosis, but in the absence of a definite diagnostic test, the accurate diagnosis and treatment of VAP is limited.

The clinical pulmonary infection score (CPIS) was developed to objectively diagnose VAP and assign points on the basis of clinical and radiographic data, but its role in diagnosing pneumonia remains controversial .

Lung ultrasound (LUS) is a simple, non irradiating, noninvasive, cost-effective, bedside technique. It has been successfully applied for monitoring aeration and monitoring antibiotic efficacy in ventilator-associated pneumonia (VAP). However, no scientific evidence is yet available on whether LUS reliably improves the diagnosis of VAP.

Quantitative bacterial cultures of the specimen obtained from the lower airways using bronchoscope were proposed for VAP diagnosis with a cut off value of 104 colony-forming unit/ml. However, microbiological cultures cannot guide the early clinical management of patients with a suspected VAP, as they need at least 24 hours for preliminary results. So, starting antibiotics remains a challenge. Moreover, bronchoscopy is not always easy to perform in hypoxemic patients and not promptly available in all ICUs. Therefore, it can be replaced by tracheal aspirate microbiological samples.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All adult patients mechanically ventilated for at least 48 hours in Respiratory ICU were included in the study.

who had:

  • Clinically suspected VAP according to simplified Clinical Pulmonary Infectious Score exceeding 6.
  • Or new or extension of a radiological image with at least two of the following clinical criteria:

    • Body temperature ≥ 38.5 ° C or <36 ° C.
    • Leukocytes> 10 * 103 / ml or <4 * 103/ ml or > 10% immature cells (in the absence of other known causes).
    • Purulent tracheal secretions.
    • Hypoxemia with PaO2 <60 mmHg or a PaO2 / FiO2 <300.

Exclusion Criteria:

  • Patients with diagnosis of community acquired pneumonia or hospital acquired pneumonia before starting of mechanical ventilation.
  • Patients who are contraindicated for bronchoscopy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: VAP group
patients confirmed diagnosis of VAP with bronchoalveolar lavage
endobronchial sampling through bronchoscopy
Andere Namen:
  • protected endotracheal aspirate
Experimental: Non VAP group
patients confirmed not VAP with bronchoalveolar lavage
endobronchial sampling through bronchoscopy
Andere Namen:
  • protected endotracheal aspirate

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To detected diagnostic accuracy of chest ultrasound in VAP.
Zeitfenster: 3 years
To identify sensitivity and specificity of chest ultrasound in VAP diagnosis
3 years
To detected diagnostic accuracy of protected endotracheal aspirate in VAP.
Zeitfenster: 3 years
To identify sensitivity and specificity of protected endotracheal aspirate in VAP diagnosis
3 years
To detected diagnostic accuracy of usual endotracheal aspirate in VAP.
Zeitfenster: 3 years
To identify sensitivity and specificity of usual endotracheal aspirate in VAP diagnosis
3 years
To detected diagnostic accuracy of chest X-ray in VAP.
Zeitfenster: 3 years
To identify sensitivity and specificity of chest X-ray in VAP diagnosis
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Ventilator-assoziierte Pneumonie

Klinische Studien zur bronchoalveolar lavage

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