- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04948281
Joint Infection Following ACL Reconstruction
8. Juli 2021 aktualisiert von: Peking University Third Hospital
The Effects of Joint Infection Following Arthroscopic Single-bundle ACL Reconstruction With Autologous Hamstring: a Retrospective Matched Cohort Study
This study was conducted to analyze the effect of joint infection on the bone tunnel, graft and articular cartilage following arthroscopic single-bundle anterior cruciate ligament (ACL) reconstruction with autologous hamstring, to summarize the features of MR findings after joint infection, and to correlate these findings with their possible factors.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
A retrospective matched cohort study was performed in 26 patients who underwent arthroscopic single-bundle ACL reconstruction with hamstring graft and developed postoperative joint infection in our institute from January 2002 to December 2017.
They were matched 1:3 to patients who did not sustain joint infection after ACL reconstruction.
MR scan was collected at the time of follow-up.
Bone tunnel enlargement at tunnel aperture, midsection and exit of tibial and femoral tunnel was carefully assessed.
Graft signal-to-noise quotient (SNQ) on MRI was calculated to evaluate graft maturity.
Cartilage morphology was graded using Whole Organ Magnetic Resonance Imaging Score.
A generalized linear mixed model was applied to analyze the effect of joint infection on the bone tunnel, graft and articular cartilage.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
104
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Beijing
-
Beijing, Beijing, China, 100191
- Peking University Third Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre bis 50 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
The study population were from 20549 arthroscopic ACL reconstruction surgeries in our institute between January 2002 to December 2017.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age between 16 to 50 years;
- Underwent single-bundle ACL reconstruction with autologous hamstring;
- Had valid follow-up magnetic resonance imaging (MRI) at least 1 year after surgery
Exclusion Criteria:
- Concomitant ligament injury which need surgical repair;
- Delayed onset of postoperative joint infection (>3 months after surgery).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Infection Group
A group of joint infection patients after arthroscopic ACL reconstruction surgery , diagnose was made according to American CDC criteria of joint infection
|
kein Eingriff
|
|
Control Group
A group of patients which were matched to infections group retrospectively one-to-three who did not sustain any kind of infection after ACL reconstruction.
|
kein Eingriff
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Tunnel enlargement
Zeitfenster: 1 year after operation/infection
|
A 3.0T MRI unit (General Electric Healthcare) with an 8-channel coil was used for measurement.
Anteroposterior and lateromedial diameter at tunnel aperture, midsection and exit of tibial and femoral tunnel (demonstrated as TTa, TTm, TTe, FTa, FTm, FTe) was measured on T1-weighted images (in millimeters)
|
1 year after operation/infection
|
|
Graft signal intensity
Zeitfenster: 1 year after operation/infection
|
Proton Density weighted fat suppressed turbo-spin echo (PD-TSE-FS) sequence was taken to calculate the SNQof the graft.
Graft signal intensity was measured at proximal, middle and distal end of the graft.
|
1 year after operation/infection
|
|
Cartilage morphology
Zeitfenster: 1 year after operation/infection
|
The cartilage morphology at surgery was assessed using Outerbridge classification for chondral lesion and recorded in operation note.
cartilage morphology was assessed according to the Whole-organ magnetic scoring system (WORMS) of the knee on sagittal and axial T2-weighted FSE images.
|
1 year after operation/infection
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: yingfang ao, M.D., Peking University Third Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2019
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Juni 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. Juni 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
1. Juli 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. Juli 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Juli 2021
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- M2017332
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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