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An Observational Study of GP Verbal Reminders Upon Cervical Screening (VRCS)

5. August 2021 aktualisiert von: Dr. Faizan Awan

Three-year Prospective Cohort Study of the Effectiveness of Physician Reminders on Cervical Screening Uptake Amongst Non Responders in a UK Primary Care Setting

Cervical cancer screening is offered to all women in the United Kingdom (UK) between the ages of 24.5 and 64 years of age. The majority of screening is performed in primary care and the rate remains stubbornly below 80%, despite an automated national invitation system. This study is designed to assess the effectiveness of a physician invitation during a telephone or face-to-face primary care appointment upon non responders of automated invitations, to increase the uptake of cervical screening.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

It is estimated that between 800 and 2,000 deaths a year are now prevented due to the effectiveness of the UK's national cervical screening programme and mortality rates have dropped by over 75% since the 1970s. These statistics corroborate the importance of the screening programme in reducing mortality from cervical cancer. Cervical screening rates in the UK remains stubbornly below 80% and interventions are needed to attract the 20% who are missing out on screening. This prospective observational study is designed to measure the impact of a physician intervention in a usual healthcare environment, amongst a heterogeneous patient population to yield replicable real-world results. The intervention arm will receive a physician intervention to inform them of their overdue screening status, remind them of the importance of cervical screening and guide them to book a screening appointment. The screening rate in the intervention arm will be compared to a control made up of patients seen by other clinicians and receiving unstructured reminders. The results will assist physicians in deciding whether a structured intervention is anymore effective than the unstructured advice currently given at improving screening rates in the non responder population.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

724

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Greater Manchester
      • Salford, Greater Manchester, Vereinigtes Königreich, M28 3DR
        • The Gill Medical Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients registered at the Gill Medical Centre, who have a cervix, are eligible for cervical screening and have been non responders to the automated national invitation. These patients are opportunistically recruited when they are consulted by the principal investigator.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Registered patient with a cervix
  • Non responder to cervical screening invitation

Exclusion Criteria:

  • Incorrectly reminded i. Coding errors ii. Human error
  • Temporary patients i. Did not remain registered for minimum of 6 months following intervention
  • Screening refusal
  • Inappropriate to include i. Terminal illness ii. Prolonged hospitalisation iii. Death due to non-cervical cancer attributable cause

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Intervention

The principal investigator reviews the medical notes of all individuals they consult over a period of three years to check if they are non responders. If confirmed as non responder, they receive a three-step verbal intervention:

  1. "Your cervical cancer screening is now overdue."
  2. "The test is easy to perform and saves thousands of lives from cervical cancer every year."
  3. "Should we book an appointment for cervical screening now so that you make sure you have it done?"

    Those who are seen face-to-face receive a fourth intervention:

  4. An appointment slip is given to the patient to hand to the receptionist. This includes the patient's name and the comment, "book an appointment with practice nurse for cervical screening".
Verbal reminder and if seen face-to-face, a written appointment booking slip.
Control
The control group receives standard unstructured reminders regarding their overdue status from any of the 6 other clinicians during appointments and / or reminder letters from the administration team.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Uptake of Cervical Screening
Zeitfenster: Up to 1 year post intervention
The number of patients who undergo cervical screening
Up to 1 year post intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to book screening
Zeitfenster: Up to 1 year post intervention
Length of time taken to undergo screening following intervention
Up to 1 year post intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Faizan A Awan, MBChB MRCGP, The Gill Medical Centre

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

29. Februar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

3. März 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juli 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juli 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 298846

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The IPD will be shared with researchers who confirm the purpose of their request and are affiliated with a research organisation.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Immediately available for up to 10 years post-publication.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Contact principal investigator via e-mail.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Cervical Screening Reminder

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