- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04985201
Combined Simvastatin and Irinotecan in Treating ES-SCLC Patients Relapsed From 1st Chemotherapy
Clinical Study of Irinotecan With or Without Simvastatin in Treating Extensive-Stage Small Cell Lung Cancer Patients Relapsed From First-line Chemotherapy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
PRIMARY OBJECTIVES:
I.To evaluate the progression-free survival (PFS) of patients with extensive stage-small cell lung cancer (ES-SCLC) treated with irinotecan + simvastatin or with irinotecan alone.
SECONDARY OBJECTIVES:
I.To assess best overall response rate (ORR) after treatment. II.To assess disease control rate (DCR) after treatment.
III.To estimate overall survival (OS) of patients with ES-SCLC. IV. To evaluate the toxicity profile of irinotecan + simvastatin.
EXPLORATORY OBJECTIVES:
I.To evaluate biomarkers correlatives. II.To explore the mechanism of irinotecan + simvastatin in the treatment of chemotherapy-resistant participants with ES-SCLC.
OUTLINE: Patients are divided into two arms. ARM A: Participants received intravenous infusions of irinotecan 60 milligrams per square meter (mg/m^2) on Day 1,8 of every 21-day cycle (4 cycles) in combination with oral simvastatin (40mg daily) (10 months)until persistent radiographic PD, symptomatic deterioration, intolerable toxicity, withdrawal of consent, death, or study termination by the Sponsor.
ARM B:Participants received intravenous infusions of irinotecan 60 milligrams per square meter (mg/m^2) on Day 1,8 of every 21-day cycle (4 cycles) until persistent radiographic PD, symptomatic deterioration, intolerable toxicity, withdrawal of consent, death, or study termination by the Sponsor.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Yayi He, MD,PHD
- Telefonnummer: +86 21 65115006
- E-Mail: doctorjael@qq.com
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200433
- Shanghai pulmonary hospital, Tongji University
-
Kontakt:
- Yayi He, MD,PHD
- Telefonnummer: +86 21 65115006
- E-Mail: doctorjael@qq.com
-
Hauptermittler:
- Yayi He, MD,PHD
-
Shanghai, Shanghai, China, 200031
- CAS Center for Excellence in Molecular Cell Science, Shanghai Institute of Biochemistry and Cell Biology, Chinese Academy of Sciences
-
Kontakt:
- Hongbin Ji, PHD
- Telefonnummer: +86-21-54921108
- E-Mail: hbji@sibcb.ac.cn
-
Hauptermittler:
- Hongbin Ji, PHD
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients must be volunteered to participate in the clinical trial. Patients must sign the informed Consent form (ICF) and be willing to follow and be able to complete all test procedures.
Histologically or cytologically confirmed ES-SCLC (per the Veterans Administration Lung Study Group [VALG] staging system).
No patients with resectable or radical radiotherapy lung cancer. Patient must have no Epidermal Growth Factor Receptor (EGFR) mutation, Anaplastic lymphoma kinase (ALK) rearrangement, or ROS proto-oncogene 1 , receptor tyrosine kinase(ROS1) rearrangement.
Patient must be at least resistant to the first-line chemotherapy. Patients must have measurable disease based on Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) 1.1.
Patients can tolerate chemotherapy.
Exclusion Criteria:
Unclear diagnosis of SCLC. Resectable or radical radiotherapy SCLC. Contraindicated chemotherapy. Undergoing other active malignancies within 5 years or at the same time.Patients with localized curable tumors, such as basal cell carcinoma, squamous cell carcinoma, superficial bladder carcinoma, prostate carcinoma in situ, cervical carcinoma in situ, or breast carcinoma in situ, will not be excluded.
Positive test result for human immunodeficiency virus (HIV). Positive test result for active tuberculosis. Live vaccine was administered within 28 days of initial administration. Inactivated viral vaccines for seasonal influenza are allowed, except for live attenuated intranasal vaccines.
Pregnant or lactating women. A history of psychotropic substance abuse, drug abuse, or alcoholism. Other factors assessed by the sponsors.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Simvastatin + Irinotecan
received intravenous infusions of Irinotecan 60 milligrams per square meter (mg/m^2) on Day 1,8 of every 21-day cycle (4 cycles) in combination with oral simvastatin (20mg daily) (10 months)
|
Irinotecan intravenous infusion was administered at a dose of 60 mg/m^2 on Day 1,8 of each 21-day cycle.
Andere Namen:
Simvastatin 40 mg daily oral tablet taken.
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: Irinotecan
received intravenous infusions of Irinotecan 60 milligrams per square meter (mg/m^2) on Day 1,8 of every 21-day cycle (4 cycles)
|
Irinotecan intravenous infusion was administered at a dose of 60 mg/m^2 on Day 1,8 of each 21-day cycle.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: 12 weeks
|
To evaluate the progression-free survival (PFS) of patients.
|
12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Seuchenkontrollrate (DCR)
Zeitfenster: 6 Wochen
|
Zur Beurteilung der Krankheitskontrollrate (DCR) nach der Behandlung.
|
6 Wochen
|
|
Gesamtansprechrate (ORR)
Zeitfenster: 6 Wochen
|
Zur Bestimmung der besten Gesamtansprechrate (ORR) nach der Behandlung.
|
6 Wochen
|
|
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: 24 Wochen
|
Schätzung des Gesamtüberlebens (OS) von Patienten mit ES-SCLC.
|
24 Wochen
|
|
Anzahl der Teilnehmer mit behandlungsbedingten unerwünschten Ereignissen (AE) gemäß CTCAE v4.0
Zeitfenster: 24 Wochen
|
Bewertung des Toxizitätsprofils.
|
24 Wochen
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Goldman JW, Dvorkin M, Chen Y, Reinmuth N, Hotta K, Trukhin D, Statsenko G, Hochmair MJ, Ozguroglu M, Ji JH, Garassino MC, Voitko O, Poltoratskiy A, Ponce S, Verderame F, Havel L, Bondarenko I, Kazarnowicz A, Losonczy G, Conev NV, Armstrong J, Byrne N, Thiyagarajah P, Jiang H, Paz-Ares L; CASPIAN investigators. Durvalumab, with or without tremelimumab, plus platinum-etoposide versus platinum-etoposide alone in first-line treatment of extensive-stage small-cell lung cancer (CASPIAN): updated results from a randomised, controlled, open-label, phase 3 trial. Lancet Oncol. 2021 Jan;22(1):51-65. doi: 10.1016/S1470-2045(20)30539-8. Epub 2020 Dec 4.
- Gelsomino F, Tiseo M, Barbieri F, Riccardi F, Cavanna L, Frassoldati A, Delmonte A, Longo L, Dazzi C, Cinieri S, Colantonio I, Sperandi F, Lamberti G, Brocchi S, Tofani L, Boni L, Ardizzoni A. Phase 2 study of NAB-paclitaxel in SensiTivE and refractory relapsed small cell lung cancer (SCLC) (NABSTER TRIAL). Br J Cancer. 2020 Jul;123(1):26-32. doi: 10.1038/s41416-020-0845-3. Epub 2020 Apr 29. Erratum In: Br J Cancer. 2021 Jul;125(2):306.
- Chen Y, Li X, Zhang R, Xia Y, Shao Z, Mei Z. Effects of statin exposure and lung cancer survival: A meta-analysis of observational studies. Pharmacol Res. 2019 Mar;141:357-365. doi: 10.1016/j.phrs.2019.01.016. Epub 2019 Jan 11.
- Khanzada UK, Pardo OE, Meier C, Downward J, Seckl MJ, Arcaro A. Potent inhibition of small-cell lung cancer cell growth by simvastatin reveals selective functions of Ras isoforms in growth factor signalling. Oncogene. 2006 Feb 9;25(6):877-87. doi: 10.1038/sj.onc.1209117.
- Holstein SA, Hohl RJ. Synergistic interaction of lovastatin and paclitaxel in human cancer cells. Mol Cancer Ther. 2001 Dec;1(2):141-9.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen
- Lungenkrankheit
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Karzinom, bronchogen
- Bronchiale Neubildungen
- Lungentumoren
- Kleinzelliges Lungenkarzinom
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Anticholesterämische Mittel
- Hypolipidämische Mittel
- Lipidregulierende Mittel
- Hydroxymethylglutaryl-CoA-Reduktase-Inhibitoren
- Topoisomerase I-Inhibitoren
- Irinotecan
- Simvastatin
Andere Studien-ID-Nummern
- 2020LY025
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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