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Full-course Immunotherapy Combined With Chemotherapy in Newly Diagnosed B-cell Acute Lymphoblastic Leukemia (FLOW)

26. April 2026 aktualisiert von: Chen Suning, The First Affiliated Hospital of Soochow University

This is a single-arm, prospective, phase 2 clinical trial evaluating the improvement of survival outcomes of blinatumomab combined with chemotherapy as a full-course treatment regimen in patients with newly diagnosed Philadelphia chromosome-negative (Ph-negative) B-cell precursor acute lymphoblastic leukemia (B-ALL). The study adopts a "reduced-dose chemotherapy + full-course immunotherapy" strategy: induction therapy with reduced-dose chemotherapy combined with blinatumomab to improve remission rate and tolerability; consolidation therapy with alternating Hyper-CVAD (A/B) regimen,blinatumomab and sequential CD19-directed CAR-T therapy to deepen minimal residual disease (MRD) clearance; allogeneic hematopoietic stem cell transplantation (allo-HSCT) for some patients (e.g., KMT2A rearrangement, TP53 mutation, persistent MRD positivity, MRD recurrence); and no maintenance therapy.

The primary endpoint is 2-year relapse-free survival (RFS). Secondary endpoints include 2-year overall survival (OS), the proportion and time to achieve complete response (CRc), and the proportion and time to achieve minimal residual disease (MRD) negativity.

The trial plans to enroll 101 patients aged 15-65 years to demonstrate improved survival outcomes compared with historical controls .

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

101

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Jiangsu
      • Suzhou, Jiangsu, China, 215000
        • Rekrutierung
        • The First Affiliated Hospital of Soochow University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥15 years and ≤65 years.
  2. Newly diagnosed Ph-negative B-cell precursor acute lymphoblastic leukemia (B-ALL) according to WHO diagnostic criteria, with CD19 expression ≥ 20%
  3. De novo patients with no prior induction therapy (excluding hydroxyurea and corticosteroid use for ≤ 5 days)
  4. ECOG performance status score 0-3.
  5. Liver function: Total bilirubin ≤ 3 times the upper limit of normal (ULN); alanine transaminase (ALT) ≤ 3×ULN; aspartate transaminase (AST) ≤ 3×ULN; (leukemic infiltration is excluded).
  6. Renal function: Creatinine clearance rate (CrCl) ≥ 30 mL/min
  7. Able to understand and voluntarily participate in the study, and provide written informed consent

Exclusion Criteria:

  1. Philadelphia chromosome-positive (Ph+, BCR-ABL1+) ALL
  2. T-cell acute lymphoblastic leukemia
  3. Mature B-cell leukemia/lymphoma, B-cell lymphoblastic lymphoma, extramedullary invasion
  4. Acute mixed phenotype acute leukemia (MPAL)
  5. Central nervous system (CNS) leukemia
  6. HIV infection
  7. Positive HBV-DNA or HCV-RNA
  8. New York Heart Association (NYHA) functional class ≥ II, or other conditions deemed unsuitable for enrollment by the investigator
  9. Pregnant or lactating patients
  10. Patients who refuse to enroll in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental Arm:Blinatumomab + Chemotherapy
Patients receive reduced-dose chemotherapy combined with blinatumomab for induction, followed by alternating Hyper-CVAD(A/B) chemotherapy, blinatumomab and sequential CD19-directed CAR-T therapy for consolidation. Patients (e.g., KMT2A rearrangement, TP53 mutation, persistent MRD positivity, MRD recurrence)receive allogeneic hematopoietic stem cell transplantation.
Induction phase: 9 µg/day on days 8-14, 28 µg/day on days 15-21; If D22 BM not CR/CRi, continue Blinatumomab for next 2 weeks of 28 µg/day; Consolidation phase: 28 µg/day for 28 days.

Reduced-dose induction regimen:

Idarubicin 8 mg/m², intravenous, day 1; Vindesine 3 mg/m² (max 4 mg), intravenous, day 1; Dexamethasone 9 mg/m²/day, intravenous, days 1-7. Combined with blinatumomab

Alternating intensive consolidation chemotherapy:

Hyper-CVAD-A: Cyclophosphamide ,Vincristine , Doxorubicin , Dexamethasone ; Hyper-CVAD-B: Methotrexate , Cytarabine . Alternated with CD19-CART and blinatumomab

Allogeneic hematopoietic stem cell transplantation, performed after consolidation therapy in patients with KMT2A rearrangement, TP53 mutation, persistent MRD positivity or MRD recurrence

CD19-CART is administered sequentially in the consolidation phase:

First infusion : Following the first course of blinatumomab (28 µg/day, IV, days 1-28) before subsequent Hyper-CVAD chemotherapy.

Second infusion : After completion of alternating Hyper-CVAD and blinatumomab consolidation cycles.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
2-year relapse-free survival (RFS)
Zeitfenster: From enrollment through 2 years post-last patient enrolled
Defined as the time from enrollment to relapse, death from any cause, or last follow-up, whichever occurs first.
From enrollment through 2 years post-last patient enrolled

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
2-year overall survival (OS)
Zeitfenster: From enrollment through 2 years post-last patient enrolled
Defined as the time from enrollment to death from any cause or last follow-up, whichever occurs first.
From enrollment through 2 years post-last patient enrolled
Composite Complete Remission (CR/CRi) Rate after Induction Therapy
Zeitfenster: From randomization to 2 cycles of induction before consolidation therapy(100 days)
Proportion of patients achieving complete remission (CR) or complete remission with incomplete hematologic recovery (CRi) after induction phase.CRc is evaluated at: 1) Day 22 after initial induction therapy; 2) After re-induction with blinatumomab for 2 weeks (for patients not achieving CRc at Day 22)
From randomization to 2 cycles of induction before consolidation therapy(100 days)
Minimal Residual Disease (MRD) Negativity Rate
Zeitfenster: From randomization to 2 cycles of induction before consolidation therapy(100 days)
Proportion of patients achieving MRD negativity (detected by next-generation sequencing, NGS, sensitivity ≥10-⁵) at multiple time points: after first Hyper-CVAD-B chemotherapy, after second Hyper-CVAD-B chemotherapy, and after CD19-CART2 therapy. MRD negativity is defined as <10-⁵ leukemic blasts in bone marrow.
From randomization to 2 cycles of induction before consolidation therapy(100 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Suning Chen, The First Affiliated Hospital of Soochow University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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