- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07615413
Phase 1 Study of HS-10541 as Monotherapy or in Combination With Other Anti-cancer Therapies in Patients With KRAS G12C Mutation Advanced Solid Tumors.
22. Mai 2026 aktualisiert von: Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.
A Phase I Study Evaluating the Safety, Tolerability, Pharmacokinetics and Efficacy of HS-10541 as Monotherapy or in Combination With Other Anti-cancer Therapies in Participants With KRAS G12C Mutation Advanced Solid Tumors.
This is a multicenter, open-label phase I clinical trial to evaluate the safety, tolerability, pharmacokinetics, and preliminary efficacy of HS-10541 as monotherapy or in combination with other anti-cancer therapies in participants with KRAS G12C mutation advanced solid tumors.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
636
Phase
- Phase 1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Voluntary participation and written informed consent..
- Aged 18 years or older (≥18 years), of any gender.
- Histologically or cytologically confirmed advanced solid tumor.
- At least one measurable lesion according to RECIST v1.1.
- ECOG PS of 0 to 1, with no deterioration within 2 weeks prior to the first dose.
- With a life expectancy > 12 weeks.
- Adequate bone marrow reserve and organ function.
- Female participants of childbearing potential and non-sterilized male participants must agree to use highly effective contraceptive measures from the time of signing the ICF until 6 months after the last dose.
- Female participants of childbearing potential must be non-lactating; all female participants must have a negative pregnancy test prior to the first dose.
Exclusion Criteria:
- Uncontrolled pleural effusion, pericardial effusion, or abdominal effusion requiring clinical intervention.
- Presence of symptomatic brain metastases, leptomeningeal/brainstem involvement, history of intracranial hemorrhage or intraspinal hemorrhage, or spinal cord compression.
- Unresolved CTCAE ≥grade 2 toxicities from previous anticancer therapy.
- History of a second primary malignancy
- Severe, uncontrolled, or active cardiovascular or cerebrovascular diseases, or severe cardiac examination abnormalities.
- Severe or poorly controlled diabetes mellitus or hypertension.
- Known active infectious diseases.
- Clinically significant gastrointestinal dysfunction.
- Gastrointestinal obstruction or perforation occured.
- Interstitial lung disease (ILD).
- Participants with known hypersensitivity or contraindications to any active or inactive ingredients of the study drug, chemically similar drugs, or drugs of the same class.
- Other inappropriate situation considered by the investigator.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: HS-10541
Participants in all subjects will receive HS-10541
|
HS-10541 will be administered orally once daily in a continuous regimen
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Dose-limiting toxicity (DLT)
Zeitfenster: From Cycle 1 Day 1 through Day 21. A cycle is 21 days.
|
Number of participants with dose limiting toxicities.
|
From Cycle 1 Day 1 through Day 21. A cycle is 21 days.
|
|
Adverse events (AEs)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years.
|
Incidence and severity of treatment emergent adverse events (TEAEs) and serious adverse events (SAEs) from the date of first dose to 28 days (monotherapy) or 90 days (combination therapy) after the final dose (or as specified in the protocol).
|
Approximately 1.5 years.
|
|
Objective response rate (ORR)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years.
|
Defined as the percentage of participants with a best overall response of partial response or better per response evaluation criteria in solid tumors (RECIST 1.1).
|
Approximately 1.5 years.
|
|
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years
|
Defined as from the date of first dose to the date of disease progression according to investigator assessment or death due to any cause, whichever occurs first.
|
Approximately 1.5 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Adverse events (AEs)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years.
|
Incidence and severity of treatment emergent adverse events (TEAEs) and serious adverse events (SAEs) from the date of first dose to 28 days (monotherapy) or 90 days (combination therapy) after the final dose (or as specified in the protocol).
|
Approximately 1.5 years.
|
|
PK profile of HS-10541as monotherapy, or combination therapy
Zeitfenster: Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years.
|
The maximum concentration (Cmax)
|
Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years.
|
|
PK profile of HS-10541as monotherapy, or combination therapy
Zeitfenster: Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years
|
Time to the maximum concentration (Tmax)
|
Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years
|
|
PK profile of HS-10541as monotherapy, or combination therapy
Zeitfenster: Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years
|
Area under the concentration time curve from time zero (pre-dose) to last time of quantifiable concentration (AUC0-t)
|
Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years
|
|
PK profile of HS-10541as monotherapy, or combination therapy
Zeitfenster: Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years.
|
Area under the concentration time curve from time zero to infinity (AUC0-∞)
|
Pre-dose and postdose up to end of treatment, approximately 1.5 years.
|
|
ORR
Zeitfenster: Approximately 1.5 years.
|
Defined as the percentage of participants with a best overall response of partial response or better per response evaluation criteria in solid tumors (RECIST 1.1).
|
Approximately 1.5 years.
|
|
Disease control rate (DCR)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years.
|
Defined as the percentage of participants with a best overall response of stable disease or better per RECIST 1.1.
|
Approximately 1.5 years.
|
|
Duration of response (DoR)
Zeitfenster: Approximately 1.5 years
|
Defined as the time from date of first documented evidence of partial response or better to the date of disease progression or death due to any cause
|
Approximately 1.5 years
|
|
PFS
Zeitfenster: Approximately 1.5 years
|
Defined as from the date of first dose to the date of disease progression according to investigator assessment or death due to any cause, whichever occurs first.
|
Approximately 1.5 years
|
|
Overall Survival (OS)
Zeitfenster: Approximately 3 years.
|
Defined as the time from date of first dose to the date of death due to any cause
|
Approximately 3 years.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
30. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. Juni 2029
Studienabschluss (Geschätzt)
30. Dezember 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- HS-10541-101
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur KRAS G12C Mutation Advanced Solid Tumor
-
BeBetter Med IncXiangya Hospital of Central South UniversityRekrutierungFortgeschrittener oder metastasierter solider Tumor | KRAS G12C-MutationChina
-
BayerRekrutierungFortgeschrittene solide Tumoren mit KRAS-G12C-MutationAustralien, Vereinigtes Königreich, Italien, Spanien, Dänemark
-
Suzhou Genhouse Bio Co., Ltd.Zhejiang Cancer HospitalNoch keine RekrutierungLokal fortgeschrittene oder metastasierte solide Tumoren mit einer KRAS-G12C-Mutation
-
Jianxing HeInnovent Biologics (Suzhou) Co. Ltd.RekrutierungNeoadjuvante Therapie | KRAS G12C-Mutation | Reseptierbares NSCLC | Stadium IB-IIIA NSCLCChina
-
Chinese PLA General HospitalZhejiang UniversityAktiv, nicht rekrutierendSolider Tumor, Erwachsener | KRAS G12D | EphA2-Überexpression | KRAS G12V | KRAS G12CChina
-
Boehringer IngelheimAbgeschlossenSolider Tumor, KRAS-MutationVereinigte Staaten, Taiwan, Japan, Südkorea
-
Kumquat Biosciences Inc.RekrutierungMalignome solider Tumore | CRC (Darmkrebs) | KRAS G12C-Mutation | KRAS G12S-MutationVereinigte Staaten
-
TOLREMO therapeutics AGAktiv, nicht rekrutierendKrebs | Erwachsener solider Tumor | NSCLC | Fortgeschrittener solider Tumor | Erwachsenenkrankheit | Plattenepithelkarzinom der Lunge | EGFR | KRAS G12CSpanien, Schweiz, Vereinigte Staaten
-
Second Affiliated Hospital, School of Medicine,...Anmeldung auf Einladung
-
Novartis PharmaceuticalsRekrutierungLokal fortgeschrittenes oder metastasiertes KRAS G12C-mutiertes nicht-kleinzelliges Lungenkarzinom | Fortgeschrittene solide Tumore mit der KRAS G12C-MutationSüdkorea
Klinische Studien zur HS-10541
-
Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Abgeschlossen
-
Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.AbgeschlossenBehandlungsresistente depressive StörungChina
-
Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Rekrutierung
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Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Rekrutierung
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Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.RekrutierungSchuppenflechteVereinigte Staaten, Neuseeland
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Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Rekrutierung
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Qingdao Sino-Cell Biomedicine Co., Ltd.Cancer Institute and Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences; West China... und andere MitarbeiterRekrutierung
-
Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Noch keine Rekrutierung
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Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Abgeschlossen
-
Jiangsu Hansoh Pharmaceutical Co., Ltd.Noch keine Rekrutierung