Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Threatened Preterm Labour: Vaginal Progesterone Versus Nifedipine

10. Juni 2026 aktualisiert von: Dr Mudassar Saeed Pansota

Efficacy of Vaginal Progesterone and Nifedipine in Inhibiting Threatened Preterm Labour

So, a number of studies have been conducted worldwide to find a suitable agent for arresting threatened preterm labor. The current study is planned to examine the effectiveness of nifedipine and progesterone in the treatment of threatened preterm labor (TPL). The result of this study will be used to recommend the best treatment modality in our population to reduce the risk of preterm labor

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Preterm birth is defined as any birth before 37 completed weeks of gestation, or fewer than 259 days of gestation. It is estimated that annually, 13 million preterm infants are born. The worldwide rates of preterm birth vary with an estimated prevalence of 5-25%. Approximately 60% of preterm infants are born in south Asia and sub-Saharan Africa.

Progesterone and nifedipine were tested as tocolytic medications in women who were at risk of preterm birth to see whether they had any influence on efficacy, success, and the effects on the mother and foetus. Nifedipine is a drug which was reported for stopping uterine contractions in preterm labour. It is calcium channel blockers have some qualities that make them a better choice as compared to others. They decrease calcium entry through cell membranes, so controlling muscle contractility in various tissues like uterus. However; its use for maintenance tocolysis has yielded conflicting results.

Various interventions have been attempted to reduce the risk of preterm birth in women at increased risk, including progesterone, cervical cerclage, and cervical pessary. Progesterone plays a role in the maintenance of pregnancy by suppression of the calcium-calmodulin-myosin light chain kinase system. Additionally, progesterone has recognized anti-inflammatory properties, raising a possible link between inflammatory processes, alterations in progesterone receptor expression and the onset of preterm labor.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

160

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Punjab Province
      • Faisalabad, Punjab Province, Pakistan, 60000
        • Hilal-e-ahmar Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All the females aged 18-35 year
  • Singleton pregnancy
  • With gestational age of 24 weeks to 36 weeks
  • With presentation of the threatened preterm labor

Exclusion Criteria:

  • Pregnant women with presentation cervical dilation (>3 cm),
  • Patients with known contraindications to receiving either vaginal progesterone or oral nifedipine
  • Patients with co morbidities such as GDP, gestational hypertension, preeclampsia
  • Multiple pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Vaginal Progesterone
In Group B, participants will be instructed to use vaginal micronized progesterone tablets at a dosage of 200mg once daily or until reaching 37 weeks of gestational age or until cervical dilation exceeded 4cm (for a duration of 48 hours)
Placebo-Komparator: Nifedipine
In Group A, participants will receive oral nifedipine at a dose of 20mg every 30 minutes for three doses initially, followed by long-acting nifedipine SR 20mg every 12 hours until reaching 37 weeks of gestational age or until cervical dilation exceeded 4cm (for a duration of 48 hours).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of efficacy
Zeitfenster: 48 hours
Efficacy will be labeled in terms of delaying the delivery beyond 48 hours from the initiation of therapy or absence of preterm birth
48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Aqdas Aziz, MBBS, Hilal-e-Ahmar Hospital, Faisalabad

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. November 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Vorzeitige Wehen

Klinische Studien zur Vaginal progesterone 200mg daily

Abonnieren