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Timing of Referral to Adherence Clubs for Antiretroviral Therapy (TRAC)

2. September 2019 aktualisiert von: Professor Landon Myer, University of Cape Town

Timing of Referral to Adherence Clubs for Antiretroviral Therapy - a Randomised Controlled Trial

Following the announcement of the global "90-90-90" strategy, there is a huge need in South Africa for effective well-developed scaled-up models of ART (anti-retroviral therapy) delivery that aim to improve patient adherence and viral suppression. The ART adherence club is one such model of service delivery. The investigators are conducting a pragmatic randomised control trial to compare virological outcomes 12 months post-ART initiation between arms: individuals referred to the Adherence club at 4 months post-ART initiation (early referral) and individuals referred to the Adherence club at 12 months post-ART initiation (delayed referral). Individuals with delayed Adherence club referral will continue to attend the ART clinic as per the Standard-of-Care.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Following on from the huge need for scaled-up models of ART (anti-retroviral therapy) delivery to improve patient adherence and viral suppression, the ART adherence club model was piloted from 2007 with the aim of assessing whether this group-based, lay-counsellor led service, with an emphasis on social support and adherence, could help address retention in care and viral suppression. Since the initial pilots, the club model has been scaled up rapidly with more than 400 clubs meeting in the Cape Town metro. As this model is being scaled-up and implemented rapidly, there is an urgent necessity to further assess its effectiveness.

Whilst adherence clubs have been shown to be locally implementable, popular (with buy-in by clinic staff and patients) and cost-effective, and whilst community-based interventions have been shown to improve retention, evidence of local adherence club effectiveness in improving viral suppression and retention has only been observationally obtained. This observational evidence is highly subject to selection bias.

This trial aims to address this by using a randomised controlled trial design with two arms - ART patients receiving care in clinic as per the Standard-of-Care (this arm will have delayed referral to Adherence clubs at 12 months post-initiation) and ART patients receiving care in Adherence clubs (this arm will have early referral to Adherence clubs at 4 months post-initiation). By doing this the investigators hope to generate robust evidence regarding both the effectiveness of clubs and the optimal timing of club referral.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

220

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Western Cape
      • Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7750
        • Gugulethu Community Health Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Documented HIV infection with ART initiation 4 months ago
  • Suppressed viral load at 4 months post-initiation (<400 copies/ml)
  • All other month 4 blood results within normal limits
  • Willingness to be randomised and return for study measurement visits
  • Able to willing to attend service visits at either the clinic or a club
  • Able to provide informed consent for research

Exclusion Criteria:

  • Intention to relocate out of Cape Town permanently during the study period
  • Any medical, psychiatric or social condition which in the opinion of the investigators would affect the ability to consent and/or participate in the study
  • Pregnant
  • Current co-morbidity requiring additional health care, either acutely eg tuberculosis or chronically eg hypertension

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Clinic-based Care
Clinic-based care is the current Standard-of-Care whereby newly initiated ART patients attend the ART clinic.
Experimental: Adherence Club Care
Adherence club care involves referral to community-based ART services in the form of Adherence clubs, which are led by community health workers and supported by ART clinic nurses.
Participants will be referred to an Adherence Club at 4 months post-ART initiation. Adherence club visits occur 2-4 monthly at a community hall near the Community Health Centre (CHC). At routine visits, which last 1-2 hours, community health workers provide health education, weigh patients, ask about symptoms and dispense pre-packed ART. Symptomatic patients are sent back to the ART clinic for clinician assessment. An assigned nurse takes blood tests annually at each club, and then returns on the subsequent visit to perform a clinical assessment and check the results. Patients requiring more follow-up or with high viral loads are referred back to the ART clinic at the CHC by the nurse.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Viral suppression
Zeitfenster: Up to 12 months post-ART initiation
Viral load <400 copies/ml with secondary analyses at other thresholds
Up to 12 months post-ART initiation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Retention in care
Zeitfenster: Up to 12 months post-ART initiation
Numbers of missed visits and loss-to-follow up
Up to 12 months post-ART initiation
Physical and Mental Health
Zeitfenster: Up to 12 months post-ART initiation
As captured in the study visit questionnaires
Up to 12 months post-ART initiation
Acceptability of the ART service
Zeitfenster: Up to 12 months post-ART initiation
As captured in the study visit questionnaires
Up to 12 months post-ART initiation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Landon Myer, MBChB PhD, University of Cape Town

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. Januar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

6. Oktober 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 764/2016

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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