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Helping HIV Infected Patients in South Africa Adhere to Drug Regimens

9. März 2015 aktualisiert von: Dr. Richard Chaisson, Johns Hopkins University

DOT-HAART for HIV-Infected South African Adults

Three or more anti-HIV drugs are taken in combination as part of a treatment regimen. These drug regimens must be closely followed in order to be successful. Having a support person watch a patient take his or her anti-HIV drugs each day may help a patient follow his or her regimen. This study will see if patient-chosen treatment supporters help patients take HIV medicines correctly and improve their health.

Study hypothesis: The mean change in CD4 count at 12 and 24 months will be significantly higher in the directly observed therapy-highly active antiretroviral therapy (DOT-HAART) arm as compared to the self-administered arm.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

South Africa has one of the worst and fastest growing HIV epidemics in the world. Highly active antiretroviral therapy (HAART) has been shown both at the individual and public health levels to reduce morbidity, mortality, and vertical and possibly horizontal HIV transmission. However, expenses, feasibility, long-term adherence, and effective delivery of HAART remain formidable barriers, particularly in developing nations. Recently, international initiatives have provided hope for widespread use of HAART at affordable cost in sub-Saharan Africa. Simplified, once-daily HAART regimens with directly observed therapy (DOT) may help to achieve high levels of treatment adherence, a key component for long-term viral suppression and treatment success. Peer advocates have been used to improve adherence with medical therapies in a variety of settings. This study will evaluate the effectiveness and feasibility of DOT using patient-nominated peer supervisors to improve adherence to HAART in HIV infected adults in South Africa.

Participants will be randomly assigned to either Peer-DOT-HAART or self-administration of a once-daily combination of the Western Cape Province ART program medications for 24 months. Study measures will include CD4 cell count and HIV viral load, adherence questionnaires, genotypic HAART resistance testing, and incidence of new or recurrent opportunistic infections.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

274

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cape Town, Südafrika, 7925
        • University of Cape Town

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HIV infected
  • Viral load greater than 1000 copies/ml
  • CD4 count of 200 cells/mm3 or less, or World Health Organization Stage 4 disease
  • Living in the area of the study site
  • Had a known address for more than 3 months
  • Willing to nominate a treatment supervisor (a close family member, sexual partner, friend, or community volunteer) to observe daily ingestion of tablets
  • Willing to disclose HIV status to a treatment supervisor and ready to commit to long-term antiretroviral therapy
  • Acceptable methods of contraception

Exclusion Criteria:

  • Pregnant

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
Use of a patient nominated peer supporter who will observe the morning dose of ARVs
Use of a patient nominated peer supporter who will observe the morning dose of ARVs
Kein Eingriff: 2
Self administration of ARVs

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Impact of DOT Compared to Self-administered Treatment as Measured by HIV Viral Load at 12 Months of Treatment
Zeitfenster: at 12 and 24 months of treatment
Proportion of Patients with HIV RNA Levels of <400 at 12 Months - Intention-to-treat
at 12 and 24 months of treatment
Impact of DOT Compared to Self-administered Treatment as Measured by HIV Viral Load at 24 Months of Treatment
Zeitfenster: 24 months
Proportion of Patients with HIV RNA Levels of <400 Copies/mL at 24 Months [Intention-to-treat (ITT)
24 months
Immunological Response: Median CD4 (IQR) Cell Count Increase From Baseline at 12 Months by Study Arm
Zeitfenster: 12 months
12 months
Immunological Response: Median CD4 (IQR) Cell Count Increase From Baseline at 24 Months by Study Arm
Zeitfenster: 24 months
24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Richard E Chaisson, MD, Johns Hopkins University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Februar 2004

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Februar 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Februar 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. März 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. März 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV-Infektionen

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