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the Role of Total Body Imaging in Asymptomatic Pediatric Trauma Patients

18. Januar 2007 aktualisiert von: Assaf-Harofeh Medical Center

Role of Whole Body Imaging in Asymptomatic Pediatric Trauma Patients

Whole body imaging has no role in asymptomatic pediatric trauma patients

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Negative physical examination alone has been shown unreliable for excluding intra-abdominal injuries in adult patients with multitrauma. Therefore, the management of patients with a normal clinical examination after blunt trauma is a subject of controversy. Since 1970s, computer tomography (CT) has become the mainstay of evaluating hemodynamically stable trauma patients. It's generally accepted that hemodynamically stable patient with abnormal abdominal examination results require the use of CT as well as patients with depressed level of consciousness. Controversy exists with the awake, clinically evaluable patients with no obvious signs of abdominal and chest trauma. In the last years number of studies express CT role in evaluation of asymptomatic trauma patient with mechanism of injury supporting probability of internal organs injury. Those studies show that in a large number of patients the management was changed according to CT results. The authors recommended liberal use of CT in trauma patient population. All those studies have been performed in adult trauma patients. The purpose of this study is to evaluate the role of whole body imaging in pediatric patients with suspicious mechanism of injury, which are hemodynamically stable and has no obvious signs of chest and abdominal injury. The incidence of injury in these patient population as well as changes in treatment based on results of CT will be examined. Methods The prospective observational study will be performed in Assaf Harofeh Medical Center. All patients up to 15 years old with blunt mechanism of multisystem trauma will be eligible for enrollment to the study. Only patients whose parents singed the inform consent will be enrolled.Inclusion criteria will be based on the mechanism of injury: 1. no visible injury of chest and abdomen2. hemodynamically stable3. normal abdominal examination in neurologically intact patient or unevaluable abdominal examination in patients with depressed level of consciousness. 4. significant mechanism of injury as any of the following a. high speed (more than 55km/hr) motor vehicle accident b. fall of greater than 3 meters c. automobile hitting pedestrian d. assaulted with depressed level of consciousness All patients will undergo CT of the head, chest, abdomen and pelvis as a part of their evaluation. CT scan will be performed in Emergency Department short after patient's admission and clinical evaluation. An abnormal CT will be defined as exhibiting any traumatic abnormality. Patient treatment plan changes will be defined as alteration in management based directly on CT findings.Data regarding patient demographics, mechanism of injury, physical examination findings, Glasgow Coma Score on emergency department admission, Injury Severity Score, radiologic interpretation of chest and pelvic roentgenograms, injuries required operative procedures, laboratory data, CT scan findings, and changes in management plan based on CT findings will be recorded.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung

100

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Monat bis 15 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All asymptomatic trauma patients from 0 to 15 years old

Exclusion Criteria:

  • Any pediatric trauma patients with clinical indications for CT scan

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Igor Jeroukhimov, MD, Assaf-Harofeh Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2007

Studienabschluss

1. Januar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Januar 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Januar 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Januar 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Januar 2007

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Januar 2007

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2007

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • igorjer1

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