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Crystalloids Versus Colloids During Surgery (CC)

8. Januar 2018 aktualisiert von: Barbara Kabon, Medical University of Vienna

A Comparison of Crystalloids vs. Colloids for Intraoperative Goal-directed Fluid Management

The purpose of the study is to test whether colloid-based goal-directed intraoperative fluid management leads to less perioperative morbidity compared to crystalloid-based goal-directed intraoperative fluid management. Goal-directed therapy is based on measurements by an Esophageal Doppler Device.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

For a long time there is a raging debate whether crystalloid solutions or colloid solutions are better suited for fluid therapy. Early proponents both for crystalloids [Shires 1961] and colloids [Shoemaker 1979] deserve credit for elucidating important facts about volume replacement therapy - without answering the primary question. Elaborate reviews comparing crystalloid and colloid therapy for critically ill patients have been performed in the late nineties and updated recently [Roberts 2004]. However, it has been suggested that both questions and answers of reviews leave us none but wiser [Webb 1999]. Although a plethora of studies comparing crystalloid vs. colloid therapy in the last decades have been published, volume replacement therapy is still considered to be based on dogma and personal beliefs [Boldt 2003].

Goal-directed intraoperative fluid therapy monitored by Esophageal Doppler identifies volume-responders, thereby decreasing length of stay in hospital in orthopedic [Sinclair 1997], cardiac [Mythen 1995], and abdominal surgery patients [Gan 2002, Wakeling 2005, Noblett 2006]. However, all these studies have been performed with a colloid to be the substance applied. Thus, it has been questioned whether monitoring with the Esophageal Doppler monitor, or the application of additional colloid improved outcome [Horowitz, Kumar 2003].

Consequently, the researchers will use Esophageal Doppler Monitoring for intraoperative goal-directed fluid therapy to compare the effects of crystalloid vs. colloid therapy on various organ systems, assessing combined perioperative morbidity [Bennett-Guerrero 1999] .

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1109

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Vienna, Österreich, 1090
        • Medical University of Vienna

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • After written informed consent patients undergoing elective open colon surgery, or open hysterectomy or myomectomy, or spine surgery or hip replacement will be included in the study.

Exclusion Criteria:

  • Patients having severe cardiac or renal insufficiency
  • Patients with severe coronary artery disease
  • Patients with insulin-dependent diabetes mellitus
  • Patients with severe COPD
  • Patients with symptoms of infections or sepsis
  • Patients with allergy to hydroxyethylstarch.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1
Arm Nr 1: If corrected flow time (fTc), measured by esophageal doppler, falls below 350 msec, 250 ml of Lactated Ringer's Solution will be administered.
Arm Nr 1: If corrected flow time (fTc), measured by esophageal doppler, falls below 350 msec, 250 ml of Lactated Ringer's Solution will be administered.
Aktiver Komparator: 2
Arm Nr 2: If corrected flow time (fTc), measured by esophageal doppler, falls below 350 msec, 250 ml of Hydroxyethylstarch 6% 130/0.4 will be administered.
Arm Nr 2: If corrected flow time (fTc), measured by esophageal doppler, falls below 350 msec, 250 ml of Hydroxyethylstarch 6% 130/0.4 will be administered.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
combined perioperative morbidity
Zeitfenster: 30 days after surgery
30 days after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Tissue oxygenation, Wound Infection, Incidence of postoperative nausea and vomiting (PONV) and pain, pulmonary function,
Zeitfenster: 30 days after surgery
30 days after surgery

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Coagulation (ROTEM)
Zeitfenster: intraop, postop day1
in a subgroup of 50 patients undergoing hepatic resection ROTEM measurements will be performed intraoperatively, postoperatively and on the first postoperative morning and compared between the groups.
intraop, postop day1
Inflammatory response attenuation by HES 130/0.4
Zeitfenster: 4 postoperative days

In a subgroups of 120 patients the postoperative immune function will be evaluated and compared between crystalloids and colloids.

The immunological parameters include:

IL6, IL-8, IL-10, Procalcitonin, lipopolysaccharide-binding protein, HLA-DR Expression, CRP C-reactive protein, leucocytes, TNF alpha Blood samples will be collected immediately before surgery (T0) for baseline measurement, immediately after surgery finish (T1), and on postoperative day one, two and four (T2, T3 and T4).

4 postoperative days
Body Composition Monitor Measurement (BCM)
Zeitfenster: pre and postoperatively

In a subgroup of 100 patients overhydration will be evaluated pre- and immediately postoperatively with a body composition monitor (BCM), a whole-body bioimpedance spectroscopy device manufactured and distributed by Fresenius Medical Care, Germany.

Measurements will be compared betwwen the groups

pre and postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Edith Fleischmann, M.D., Ph.D., Department of Anesthesiology, University of Vienna Medical School, Vienna, Austria

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. August 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. August 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. August 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 431/2005

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Klinische Studien zur Postoperative Komplikationen

Klinische Studien zur Lactated Ringer's Solution

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