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Lokomat Versus Strength Training in Chronic Incomplete Spinal Cord Injury

22. Oktober 2012 aktualisiert von: University of Zurich

Effects of Automated Treadmill Training and Lower Extremity Strength Training on Walking-related and Other Outcomes in Subjects With Chronic Incomplete Spinal Cord Injury

The purpose of this pilot study is to investigate whether gait specific robotic supported bodyweight supported treadmill training and lower extremity strength training have similar beneficial effects on walking function and other outcomes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Although task-specific training has been promoted during the last years to improve function, recent studies showed that after an incomplete spinal cord injury, strength, but not complex movement coordination, is affected. In this randomized cross-over trial we investigate the effectiveness of a task-specific 4 week Lokomat training with a 4 week (unspecific) lower extremity muscle strength training on walking-related and other outcomes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Zurich, Schweiz, 8008
        • Balgrist University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 70 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Time since lesion > 1 year
  • Outdoor mobility SCIM III < 5
  • Stable walking capacity

Exclusion Criteria:

  • participating on other training studies
  • osteoporosis
  • psychiatric diseases
  • epilepsia
  • body weight > 130 kg
  • cardiac pacemaker

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: First RAGT, then strength training
16 sessions of 45 minutes of robot-assisted gait training 4 times a week in first intervention period and 16 sessions of 45 minutes of strength training 4 times a week in second intervention period.
16 sessions / 4 times/week / 45 minutes Lokomat training
16 sessions / 4 times/week / 45 minutes lower extremity strength training
Experimental: First strength training, then RAGT
16 sessions of 45 minutes of strength training 4 times a week in first intervention period and 16 sessions of 45 minutes of robot-assisted gait training 4 times a week in second intervention period.
16 sessions / 4 times/week / 45 minutes Lokomat training
16 sessions / 4 times/week / 45 minutes lower extremity strength training

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
10 Meter Walking at Preferred Speed
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The 10 meter walk test assesses the time required to walk 10 meters at the patient's preferred speed (in seconds). Results were converted to walking speed [m/s]. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
10 Meter Walking at Maximal Speed
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The 10 meter walking speed assesses the time needed to walk 10 meters at maximal speed (in seconds). Results were converted to walking speed [m/s]. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Walking Index for Spinal Cord Injury II
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The WISCI II describes whether a patients requires waling aids, braces or personal assistance to walk 10 meters. It is an ordinal scale varying from 0 (= not able to walk 10 meters) to 20 (= able to walk 10 meters with no walking aids, braces or personal assistance). Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Berg Balance Scale
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The Berg Balance Scale is a performance-based measure of balance. It is scored from 0 (= failed all items) to 56 points (= scored maximally in all items). Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Spinal Cord Independence Measure III
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The SCIM assesses functional independence after spinal cord injury. It is scored from 0 (= total dependence in everyday life) to 100 points (= complete independence in everyday life). Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Mean Latency of the Averaged Motor Evoked Potentials of the Right and the Left M. Tibialis
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
Motor evoked potential was elicited by transcranial magnetic stimulation. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Negative values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Manual Muscle Test of the Lower Extremity
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
With the manual muscle test, we examined strength of the lower extremities. Five key muscles on each side are evaluated from 0 (= total paralysis) to 5 (= normal strength). Values for left and right were then averaged. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Pain on a Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
Pain was scored on a visual analogue scale from 0 (= no pain) to 100 (= maximal pain). Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Negative values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Response Time of the Lower Extremities
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
We measured choice stepping response time on a plate in a standing position. Participant had to move their feet to flashing LEDs as fast as possible. Valid values of the right and the left foot were averaged. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Negative values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Falls Efficacy Scale
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The Falls Efficacy Scale evaluates fear of falling in everyday life situations. It is scored from 16 (= no fear at all) to 64 points (= maximal fear in all items). Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Negative values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)
Figure of Eight Test
Zeitfenster: Baseline, after intervention (4 weeks)
The Figure of Eight Test is a 10m Walk Test in the shape of a figure of eight. Time for completion of one lap is recorded and converted to [m/s]. Displayed are values after each intervention (RAGT or strength training) minus value at baseline. Positive values denote improvements.
Baseline, after intervention (4 weeks)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Huub van Hedel, PhD, University of Zurich

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. März 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. März 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Oktober 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Oktober 2012

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • EK-21/2008
  • CLI006/2 extension (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Spinal Research)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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