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Current Dutch Practice on Caesarean Sections: Identification of Barriers and Facilitators for Optimal Care (SIMPLE)

29. Oktober 2012 aktualisiert von: Maastricht University Medical Center

Current Dutch Practice on Caesarean Sections: Identification of Barriers and Facilitators for Optimal Care.

Caesarean (CS) delivery rates in the Netherlands increased from 5 to 15% the last 20 years. CSs have no clear benefit for overall neonatal outcome and are associated with higher maternal complications and high costs. Dutch guidelines offer clear recommendations on factors that have a direct effect on the decision to perform a CS.

Hypothesis: there is incomplete adherence to the recommendations from the guidelines on CS among Dutch gynaecologists.

This study consists of four phases:

  1. Development of quality indicators: A set of quality indicators regarding the process, structure and outcome of care will be developed according to the RAND-modified Delphi method. A representative, national expert panel consisting of 12 to 15 obstetricians and midwives will participate.
  2. Current care study: The current Dutch care will be studied in 20 hospitals (N=80 gynaecologists). 1000 files on performed CSs are analyzed regarding the adherence to the developed quality indicators. To get insight into Dutch practices compared to international data, basic obstetrical data will be extracted from the delivery database.
  3. Barrier analysis: A barrier analysis will be carried out based on the results of the current care study. Two groups of hospitals will be identified in the upper and lower extremes of the 'adherence distribution': 5 hospitals with the lowest and 5 hospitals with the highest adherence scores. Factors that determine the decision to perform a CS or not (barriers and facilitators) will be analyzed in both groups using semi-structured interviews among 15-20 professionals and 15-20 patients. A questionnaire will be used to study the 'prevalence' of these factors among all obstetric gynaecologists in the Netherlands and among 200 patients.
  4. Controlled before- and-after (CBA) study: Based on the outcomes of the current care study and the barrier analysis, a tailor made implementation strategy will be developed in order to increase adherence to the CS quality indicators. Target groups will be selected with focus on women with both a high incidence of the indicator and low indicator adherence. The strategy will be executed and evaluated in a CBA-study in 12 hospitals (6 intervention, 6 control) in terms of effectiveness, experiences and costs. The sample size will be dependent on the target group and adherence to the quality indicators regarding this target group. These data will be available after performing the current care and the barrier study.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

1000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Almelo, Niederlande
        • Ziekenhuisgroep Twente
      • Almere, Niederlande
        • Flevo ziekenhuis
      • Amersfoort, Niederlande
        • Meander Medisch Centrum
      • Amsterdam, Niederlande
        • Academisch Medisch Centrum
      • Apeldoorn, Niederlande
        • Gelreziekenhuizen
      • Arnhem, Niederlande
        • Rijnstate Ziekenhuis
      • Capelle aan den Ijjsel, Niederlande
        • IJsselland ziekenhuis
      • Eindhoven, Niederlande
        • Catharina-ziekenhuis
      • Groningen, Niederlande
        • University Medical Centre Groningen
      • Hardenberg, Niederlande
        • Ropcke-Zweers Ziekenhuis
      • Heerlen, Niederlande
        • Atrium Medisch Centrum Parkstad
      • Helmond, Niederlande
        • Elkerliek Ziekenhuis
      • Hilversum, Niederlande
        • Tergooiziekenhuizen
      • Maastricht, Niederlande
        • Maastricht Universitair Medisch Centrum
      • Nijmegen, Niederlande
        • Universitair Medisch Centrum St. Radboud
      • Sittard, Niederlande
        • Orbis Medisch Centrum
      • Utrecht, Niederlande
        • Universitair Medisch Centrum Utrecht
      • Veldhoven, Niederlande
        • Maxima Medisch Centrum
      • Weert, Niederlande
        • Sint Jansgasthuis
      • Zaandam, Niederlande
        • Zaans Medisch Centrum

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

  1. Development of quality indicators: 12-15 obstetricians and midwives
  2. Current care study: All women (1000) who underwent a CS in one of the 20 participating hospitals during the study period (3-4 months). All hospitals participate in the Dutch consortium and consist of university teaching-, non-university teaching- and non-university-non-teaching hospitals.
  3. Barrier analysis: Qualitative: 15-20 professionals and 15-20 patients from the hospitals in the upper and lower extremes of the 'adherence distribution'. Quantitative: obstetricians in the Netherlands and 200 experienced patients.
  4. CBA study: depending on the outcome of phase 2 and 3 of the study, the implementation strategy will be designed for a target group with low guideline adherence and high incidence.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • A previous caesarean section in a 3-4 month time period.

Exclusion Criteria:

  • Major congenital malformality
  • Fetal death prior to onset of delivery
  • Duration of pregnancy less than 24 weeks of gestation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Caesarean section
An implementation strategy to improve outcome for women in labour will be developed depending on the outcome of the current care study and the barrier and facilitator analysis.The strategy will be executed and evaluated in a controlled before-and-after study in 12 hospitals (6 intervention, 6 control)
Vaginal birth (control)
An implementation strategy to improve outcome for women in labour will be developed depending on the outcome of the current care study and the barrier and facilitator analysis.The strategy will be executed and evaluated in a controlled before-and-after study in 12 hospitals (6 intervention, 6 control)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
1) Development of quality indicators: development of a valid set of quality indicators for measuring current Dutch care on caesarean sections
Zeitfenster: December 2010 - October 2013
December 2010 - October 2013
2) Current care study: The main outcome is the adherence to the quality indicators regarding the process, structure and outcome (maternal and fetal) of care
Zeitfenster: December 2010 - October 2013
December 2010 - October 2013
3) Barrier and facilitator analysis: Identification of barriers and facilitators to perform a caesarean section
Zeitfenster: December 2010 - October 2013
December 2010 - October 2013
4) Controlled before-and-after study: effectiveness of the implementation strategy defined as observed increase in adherence between the intervention and control hospitals and actual CS rates in both groups
Zeitfenster: December 2010 - October 2013
December 2010 - October 2013

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
1) Development of quality indicators: no secondary outcomes
Zeitfenster: December 2010 - October 2013
December 2010 - October 2013
2) Current care study: International comparison
Zeitfenster: December 2010- October 2013
Dutch practice as compared to international data (Robson criteria)
December 2010- October 2013
3) Barrier and facilitator analysis: no secondary outcomes
Zeitfenster: December 2010-October 2013
December 2010-October 2013
4) Controlled before-and-after study: experiences and satisfaction of health care providers and patients with the implementation strategy and applicability and costs of the strategy
Zeitfenster: December 2010-October 2013
December 2010-October 2013

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hubertina CJ Scheepers, Ph.D., Maastricht University Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Dezember 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Dezember 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Dezember 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Oktober 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Oktober 2012

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 09-4-047
  • 17100.3006 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: zonMW)

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